Automaatti oireilee?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Automaatti oireilee?

Viesti Kirjoittaja terde »

Eli 722.4 laatikko oireilee kylmänä kun lähtee pihasta , isommalle vaihtaessa kierrokset nousee hetkellisesti mielestäni vaihtaa luistaen. parin kilometrin ajon jälkeen pelaa normaalisti. Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

kummasti samaa ongelmaa oli pumpunsäädön jälkeen laatikko luisti erittäin paljon. 4 kierrosta ku paineita lisäs johan toimii normaalisti 8)
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Modulaattorista voi ottaa ensin löysät pois.

Väännä kaasu selälleen, käännä modulaattoria niin paljon kuin menee, olikos se nyt rintapeltiä kohden vai toisinpäin. Sen takia kaasu pohjaan ettei modulaattori jää kantamaan, eli estämään täyskaasua.

Koeajo--> säätöä vaijerista jos ei miellytä. Tämän jälkeen menisin paineen nostoon jos ei vieläkään tullut hyvä.
Ilman olen aina itse selvinnyt, säätö on löytynyt.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Täys kaasu -> käännä modulaattoria myötpäivään kunnes tuntuu jousivaste -> siihen kiinni.
Sehän menee ihan toiseen laitaan kunhan vaan kääntää 8)

Ohjauspainevaijerin säätöä seuraavaksi, kokeilla kiristellä.

Olikos se niin, että yksi alipainemokkulan tapin kierros nostaa painetta 0,2 bar tasauspainetta :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Automaatti oireilee?

Viesti Kirjoittaja kilander »

terde kirjoitti: Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?

-Tero
Ihan sama oli vika ja samanlainen laatikko ja juurikin pumpun pajalla käyttämisen jälkeen alkoi.
Laatikon kyljestä painetta lissää,varttikierros on vaan liian vähän,semmonen kaks kierrosta ja koeajolle.Saattaa jo huomata eroakin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Pumppusäädön/-huolllon jälkeen loota suti joka vaihteella. Käytin lossia Oulussa säätöpajalla, siellä alipaineet säädettiin mittarilla ja muutenkin tuntui kaveri tietävän mitä tekee. Tulokset tarkistettiin parilla koeajolla. Omaan makuun säätö jäi vähän turhan pehmeäksi, mutta loota toimi kuin ajatus. Sitten nostin vetäviä kierroksia pari kiekkaa pumpusta ja loota suti taas... Kierros lisää paineita laatikon kyljestä ja taas toimii napakasti.

Tarinan opetus - kannattaa säädättää ammattilaisella, sen jälkeen sitä on helpompi säätää vituralleen ihan itse :lol:
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Automaatti oireilee?

Viesti Kirjoittaja terde »

kilander kirjoitti:
terde kirjoitti: Ongelma ilmeni pumppuremontin jälkeen. Voisko vika olla alipaine modulaattori säädössä. Miten se kuuluu säätää kohdalle? Painetta käänsin vartti kierroksen lisää ilman vaikutusta. Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta?

-Tero
Ihan sama oli vika ja samanlainen laatikko ja juurikin pumpun pajalla käyttämisen jälkeen alkoi.
Laatikon kyljestä painetta lissää,varttikierros on vaan liian vähän,semmonen kaks kierrosta ja koeajolle.Saattaa jo huomata eroakin.
Kiersin kaksi kierrosta lisää, nyt vaihtaa paljon napakammin. Aamulla näkee korjaantuiko kokonaan, kylmänä venytti pahimmin.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kyllä normaali mies saa ihan itse säädettyä.
siltamies
Viestit: 41
Liittynyt: 28.6.2006 22:14
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

laatikon paineen säätö

Viesti Kirjoittaja siltamies »

täytyykö siittä nypätä se rajoitin pois jotta pääsee ruuvvaan paineita tarpeeksi monta kierrosta. Itellä on ainakin sellainen muovilärpäke joka rajoittaa säädön noin puoleen kierrokseen.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: laatikon paineen säätö

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

siltamies kirjoitti:täytyykö siittä nypätä se rajoitin pois jotta pääsee ruuvvaan paineita tarpeeksi monta kierrosta. Itellä on ainakin sellainen muovilärpäke joka rajoittaa säädön noin puoleen kierrokseen.
Juu, ns. uudemman mallin modulaattorissa ei oo enään tota t-avainta, jolla säädellään vaan tuosta muovilärpäkkeestä pitää karsia ylimääräiset rajoittimet pois ja sitten vaan sääteleen :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Tällasen löysin foorumin uumenista.

Pumpun säädätyksen jälkeen tyhjäkäynti tippuu ~500RPM kun lyö D:tä tai R:ää päälle.. P:llä tulee normaalit, säädetyt kierrokset.. voiko modulaattori tehdä tällaisia oireita..
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei.
Siellä on pumpun säädöt metsässä.
Onko pumpussa ELR:ää eli sähköstä tyhjäkäynnin säätöä? Jos on.. Onko piuhat kiinni?
hadden
Viestit: 4
Liittynyt: 19.3.2011 12:42

Viesti Kirjoittaja hadden »

Tere tänne!
Mites noitten laakereitten kanssa? Eli kuinka usein laakerit pitäis vaihtaa? Ja millasiakohan työkaluja se vaatis - tai onko ylipäätänsä mitään järkeä itse lähteä laakereita vaihtamaan?

Tarviiko olla jotain paineilma työkaluja tähän hommaan.. Ehkä annan kuitenkin ammattilaisen hoitaa hommat..heh..
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

mistähän laakereista hadden puhuu?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”