124:sen automaattiongelmia
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
124:sen automaattiongelmia
ostin jokuaika sitten -87 autom.mesen ja alusta asti E asennossa laatikko ikäänkuin luistanut ja S asennossa toiminut moitteeta,siis olen ajanut ainoastaan sillä.
nyt sitte rupesi 1>2 vaihtaessa täristämään ja huomasin samaan aikaan että meinaa P-päälläkin liikkua kun antaa kierroksia ja öljytkin on sen hajuset ettei paljon enää ajella viittis kikkailla, eli onko mahdollisuus saada vielä öljynvaihdolla ja säätämällä kalua tästä laatikosta ?
...mikähän virka muuten on sillä ilmaletkulla joka lähtee laatikolta ja menee releen tapaselle konehuoneeseen josta lähtee eteenpäin ja haarautuu siintä jonnekkin, kickdown?
nyt sitte rupesi 1>2 vaihtaessa täristämään ja huomasin samaan aikaan että meinaa P-päälläkin liikkua kun antaa kierroksia ja öljytkin on sen hajuset ettei paljon enää ajella viittis kikkailla, eli onko mahdollisuus saada vielä öljynvaihdolla ja säätämällä kalua tästä laatikosta ?
...mikähän virka muuten on sillä ilmaletkulla joka lähtee laatikolta ja menee releen tapaselle konehuoneeseen josta lähtee eteenpäin ja haarautuu siintä jonnekkin, kickdown?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
noh, voihan sitä suodattimen ja öljynvaihdolla kokeilla lähteekö pelittämään,jos öljy haisee pahalle ja on suhteellisen tummaa niin kyllä loota alkaa olla vainaa se hajuhan tulee öljyyn palaneista levyistä ja pannoista,mikä taas johtuu luistavasta vaihteista
mistä se letku tulee laatikosta ei se ainakaan mikään kiknovi ole,luultavasti paineen säätö modulilta mikä pitäs mennä suoraan imusarjalle jaa,a miten on
mistä se letku tulee laatikosta ei se ainakaan mikään kiknovi ole,luultavasti paineen säätö modulilta mikä pitäs mennä suoraan imusarjalle jaa,a miten on
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
bensakoneisissa (722.3 laatikoissa ainakin) kuskinpuolelta laatikosta lähtevä letku menee suoraan imusarjaan.
Vänkärin puolelta tuleva letku menee siihen magneettiventtiilille ja siitä jatkaa imusarjaan. Se magneettiventtiili ohjaa laatikon E/S toimintoa.
Diisseleissä ei tuota E/S-toimintoa ole.
Kickdown on sähköinen.
Jos öljyt haisee palaneilta niin mahdollisimman pikaisesti vaihtoon. Muistaa vain tyhjentää myös turbiinin. Sen proppu tulee näkyviin kun vaikka meisselilla pyörittää turbiinia siitä turbiinikopan pohjan ritilöiden välistä.
Vänkärin puolelta tuleva letku menee siihen magneettiventtiilille ja siitä jatkaa imusarjaan. Se magneettiventtiili ohjaa laatikon E/S toimintoa.
Diisseleissä ei tuota E/S-toimintoa ole.
Kickdown on sähköinen.
Jos öljyt haisee palaneilta niin mahdollisimman pikaisesti vaihtoon. Muistaa vain tyhjentää myös turbiinin. Sen proppu tulee näkyviin kun vaikka meisselilla pyörittää turbiinia siitä turbiinikopan pohjan ritilöiden välistä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
no nyt on öljyt vaihdettu (myös turbiinista) ainakin toistaiseksi on kirkkaan näköset, ajattelin ottaa tuon E-asennon pois käytöstä (jotenkin) ettei joku vaan vahingossa sitä laita päälle ja hajota laatikkoa...mistä mutikasta niitä laatikon öljynpaineita sai nostettua sieltä laatikon kupeesta???? :lamppu:
Ainakin 722.4 laatikosta kuskin puolelta laatikkoa,sellainen pini musta kumitutti pois ja alta paljastuu pieni t-avainpeltihärpäkkä jota nostat ja pyörität myötäpäivää nostaaksesi paineita,itse kiersin 3,5 kierrosta ja hyvä tuli. Mutta kokeilemalla siitä selviää,jätin itse laittamatta takaisin sen pohjapanssarinLederhosegynther kirjoitti:no nyt on öljyt vaihdettu (myös turbiinista) ainakin toistaiseksi on kirkkaan näköset, ajattelin ottaa tuon E-asennon pois käytöstä (jotenkin) ettei joku vaan vahingossa sitä laita päälle ja hajota laatikkoa...mistä mutikasta niitä laatikon öljynpaineita sai nostettua sieltä laatikon kupeesta???? :lamppu:
tuossapa ihan kuvien kans klick. säätö on kyllä helppo tehdä. itse vain tipautin pohjapanssarin takapään alas aluksi. säädin kierroksen nostin panssarin paikoilleen ja sen jälkeen löysäsin vain yhtä panssarin kiinnitysruuvia niin yletti säätämään lisää. eikä tarvinu alkaa sen panssarin kanssa leikkimään varsinkin, kun ei ollut nosturia käytettävissä.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
kiitos vinkistä ja oikein kuvien kanssa, nyt on säädetty 3 kierrosta myötäpäivään mutta ei mielestäni juurikaan vaihtamisen luonne muuttunut vieläkin miettii ja menee sitten luistamalla pälle (varsinkin 2 vaihde,muut toimii jotenkin siedettävästi)...Kuinka paljon tuota ruuvia uskaltaa kääntää saamatta aikaan suurempaa tuhoa??