Moottorin vikavalo

Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja aadolf »

2010 E350cdi
Antaa star koodin 149A00 pakokaasun kierrätyksen säätimen (sylinteririvi 1)lähtöliitännässä on oikosulku maadoitukseen.

Eli sähkövika? Onko sattumalta jollain vinkkiä mistä vois ottaa maihin. Vai mitä tämä meinaa.

Venttiilin meinaan irrotaa ja putsata jokatapauksessa, tuskin on haitaksikaan.
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

käskeekö se stari mittailemaan mitä niistä piuhoista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Äkkinäiset oli koneella eipä älytty moista sedes tukia oisko ollu ohjetta :lol:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

usein on ohje :contract:

vaikka täytyy sanoa oma mielipide on että tässäkin mennään huonompaan suuntaan; mitä uudempia vermeitä katselee, sen vähemmän ohjetta löytyy.

Voi olla että muisti pätkii, mutta tässä yhtä W205:n kaasupoljinvikaa zuumailtiin, niin xentry vain sanoi 'tarkista johdotus' eikä sen kummempaa ohjetta... muistelisin että kun omasta W211:stä poljin meni, oli dassissa paremmat ohjeet mittaukseen.

Yleisesti tuntuu että asiaan liittyvät komponetit oli jotenkin paremmin heti esitelty, ja tosiaan vian testausohjeessa nätisti kerrottiin mitä pitää mitata (toki sitten usein taas kytkettiin se MB mysteerilaatikko kiinni jolloin pitää itse kaivaa kytketäkaaviosta/wissistä että mikä piuha ja pinni).

Ennen pulutkin oli lihvempii... :pappa:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis sitäkö ollan eri mieltä tehttaan propagntan kanssa :lol:
xentry se uusi nopeampi diagnosointi
vai miten sitä joskus silloin hehkutivatakkaan...
jus juu... siinä ajasa kun tuo vasta aukeneen täysin on das:illa jo pikatesti mennyt läpi ja vikakin usein paikalisettu :roll:

vaan varsinaista asiakin oltehan huomaanut ne ylhäällä olevat välilehdet
muistin mukaan siellä aika oikessa reunassa on semmoinen mistä tulle
das tyylisä ohjeita mittaillun, sijainttin ym
(tosin muisti on mitä on... :roll: )


alussa olevaan vikaan niin se egr mutikka, johto rikki
ovat ne ylisimmät ja onhan kaikki sulkeet ehjäjät eikä mitään muita vikoja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

täytyypä tutkailla johdotukset läpi, lie tyypillistä kohtaa mistä se voisi olla?
työläs jos koko matkan joutuu purkamaan :D
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Re: Moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Loppu egr ongelmat, laitettiin Tuikkua ecuun :D :D :rock:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: Moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllä on tekniikka kehittynyt huomattavasti. Oikosulku poistuu softapäivityksellä :roll:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Re: Moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Eipä se mihin oo hävinny, mut kun ei ole toiminnassa ne härpäkkeet. Ja kun olet noin tietävä niin kerro mikä moisen herjan antaa, niin korjataan asia pois.
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”