Markon 200cdi - Myyty

Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

markoala kirjoitti:Enää ei muuten ole tappia, kuten ennen vanhaan joka lukitsi ketjun kireälle.
Tämä kustannussäästö se kai onkin se kriittisin ongelma. Kaikki toimii uudella ketjulla ja kuluneellakin niin kauan kuin "venttiili" kiristimessä pitää ketjun kireällä myös pidemmän parkkeerauksen ajan mutta ikääntyessään ketju pääsee parkissa löysälle.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jakoketjun kiristin vaihdettu aktio malliin Koivuhaan Veholla. Halpaa. Kaks ja puoli rahaa. 50€ kupongilla. Ketju ei ollut venynyt, oli uutta vastaava. Nyt pitäisi jakopään kestää kohtalaisen pitkään. Kilometrejähän on nyt n. 91tkm.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ilman suodattimen vaihdoin nyt 98tkm kohdalla taas. Ensimmäinen vaihto oli 51 tkm paikkeilla. Ei nyt mikään aivan hirveän likainen mutta ajettu toki. Vaikuttaisi tässä mallissa valmistajan 75tkm jotenkin järkevämmältä verrattuna vanhempen 120tkm väliin. Nyt tuli Mann Filter, edellisten ollessa Mahlen tekemiä. Ensimmäinen Mahle oli luonnollisesti varustettuna Mercedes-Benz tekstillä. Hiekkateillähän tällä autolla ei ole ajettu varmaan sataa kilometriä enempää tämän ensimmäisen 100tkm aikana. Keväällähän nuo hiekotushiekat pölisee, joten kyllä siitä vanhasta tummanharmaata hiekka pölyä tuli kun koputteli lattiaan.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Webasto savutti käynnistyessään ja lopulta teki tiltin eli ei käynnistynyt. Suuret kiitokset El-Cariin mistä sain vinkin paineilman ruuttaamisesta webaston polttoaine tulolinjaan. Laite oli irti, nesteet pois koneesta ja weba osina.
Toiveikkaan kasaan ja ihmettelyä kun laite meni vikatilaan ylikuumenemisen vuoksi. Ajoa sata kilsaa, pohjamuovi, lokari pois ja :idea: kokeilempa päälle webaa. Ilman savua käyntiin ja 10 min lämmitystä ilman häiriötä. :) :) :) . Toivottavasti toimii edes tämän talven. Lisään tähän ettei webastoa tarvitse irroittaa tai purkaa jos vain paineilman saa sopivan letkun avulla tiiviisti polttoaine liitäntään. Webasto on toiminut nyt hyvin. Ja sain vinkin että volvolta saa tähän tarvittaessa palopesän varaosana, jos myöhemmin tarvitsee.

Tämän auton webasto on mallia jota ei ole tehty jälkimarkkinoille ollenkaan vaan on vain mb orkkis ja volvolla jossain malleissa. Eroaa toimintaperiaatteeltaan muista. Ja on häiriöherkkä kuulemma. Palopesää ei saa veholta vaan koko laitteen 1500e hintaan. Jos menee rikki kannattaa vaihtaa normaali evo mallin joka käy letkuihin ja telineeseen. Sähköt toki joutuu tekemään uusiksi ja laittamaan vaikkapa remucin ohjaamaan laitetta. Sitten toki joutuu koodailemaan autosta tehdas weban pois ja se tarvinnee online yhteyden starilla. Eli ei ensimmäinen vaihtoehto.
Viimeksi muokannut markoala, 08.3.2014 10:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

markoala kirjoitti:Tämän auton webasto on mallia jota ei ole tehty jälkimarkkinoille ollenkaan vaan on vain mb orkkis ja volvolla jossain malleissa. Eroaa toimintaperiaatteeltaan muista. Ja on häiriöherkkä kuulemma.
Ei kai ne vaan menny sinne asentamaan ihan ehtaa (Webaston omistukseen siirtynyttä) Ardiccia?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä siinä webasto lukee. Tiedä sitten onko otettu oppia ardicilta.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vaihdoin taannoin hihnalle ohjainrullat (2 kpl) kun alkoi ilmeisesti alin rulla vikisemään -20 keleillä. 108tkm. Alkuperäiset ainut vaihtoehto toistaiseksi. Eroavat toisistaan kiinnitysruuvin osalta, rullat itsessään samanlaiset.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Edelleen vikisi välillä. Ilmantulo putki hankasi alla kulkevaan vaijeriin, siitä ehkä joku ääni. Hihna kulki kiristin rullan reunassa, missä se onkin kulkenut jo ainakin 70 tkm, rullaan olikin kulunut pieni kynnys. Vaihdoin sitten Ina kiristimen nro 534 0336 10 missä näkyi alkuperäis osa nro myös. Alkuperäis nro olikin jo eri kuin 2008 tehty osa, joten ehkäpä parempi. Hihna samalla , nyt Bosch vaikka yhtään ei ollut katkoksia gatesin tekemässä alkuperäis hihnassa. Kulut hieman yli 60€. Nyt on hiljainen.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun minulla ei itsellä ole ei ole edes ollut näitä delphiläisiä, niin mielipide on tieten hiukan toislaitanen.
Mutta ajatellen tästä minun kantiltani, niin joutavan tuunauksen kantilta molemmat moottorit 646/651 solenoidisuuttimilla on kyllä hyviä moottoreita.
Tai sanoisimpa vielä että erittäin hyviä.
Varsinkin tästä OM651,stä saa rivakan auton.
Tekniikassa olevat muutokset ei mielestäni riitä eroon (646,sta), se on perstuntumalta niin suuri, vaan varmastikkin automaatin ja moottorin yhteensovittamisessa ohjelmistossa on tapahtunut kehitystä.
Vanhemmastakin 646,sta tulee ihan kiva, mutta 651 on tosi kierrosherkkä dieseliksi, tykkään kovasti.
Yksi ahdin hyvä, kaksi parempi.
Jos joskus rikastun, niin hommaan itsekkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sitten ainakin nähdään mitä 651:stä saadaan irti :wink:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Työmatka vaihtuu Mäntsälä - lentokenttä matkasta Mäntsälä - Helsingin satama. Aiheuttaa kaupungin läpiajon. Tästä saisi joku hyvän harvinaisen varustelistan omaavan herrasmies kuljettimen. Jos alkaa ahdistamaan kytkin kaupungin ruuhkassa. Syyskuu olkoon harkinta-aika :roll:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

. 220cdi Kytkin on toiminut hyvin. Leimamies ei vikaa keksinyt. Savut 0.05 edelleen.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Ceramic pro 9H

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuva

Kuin uusi taas.

8)
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

149tkm taulussa. Rallireissun jälkeen ilmansuodatin vaihtoon. Olihan tuo taas sen melkein 50 tkm ollutkin. Aika vaihtaa, ei kauhea kuitenkaan. Rekisterikilven valot myös oli vaihtoiässä. Luulin niiden olevan ledit kun koko takavalo on ledeillä. Vaan näin ei ole. Päivä ajovalot säästää kilven valoja niin paljon että tehtaalla asennetut lasikanta 5w polttimot kestivät tähän saakka.
Takaluukun verhous irroittamalla homma onnistuu. Kourallinen muovinastoja irti ja huopa käteen. Varoituskolmion pidike on yhdellä ruuvilla ja sitten sivuun liuttamalla, vetämällä sekin irtoaa. Kun katsot muovi nastoja ymmärrät.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

174000km ..yhä toimii. 651 ei ole vieläkään hajonnut. :D
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Moottorin tukikumit vaihdettu. Viime talvena kerran jyrisi alkumatkasta. Kesällä tärisytti vaihdekeppiä. . Joten oli ryhdyttävä. Olihan nuo osatkin olleet valmiina jo kuukausia. Vasen on helppo. Ylä ruuvissa on eduksi 16mm räikkälenkki. Oikea onkin vaikeampi. Tukikumi kun ei mahdu pois ja uusi tilalle jollei irroita joko hiukkaspönttöä ja ilmanpuhdistinta koteloineen tai hihna, imuputki, ahtoputki ja laturi. Minä tein näin kun en älynnyt pienempää/nopeampaa tapaa. Tosin olisin voinut tarvita putken pannan ruuvin vähintään uuden. Eli pannan varmaan. Harrastajalle perinteinen puolen päivän projekti 651:n kanssa. Tukikumit on erilaiset vaikka ulkoisesti samanlaiset. Tarkkana siis että vasen menee vasemmalle ja oikea oikealle. Lemförderin paketti ei kerro puolta enkä nähnyt osassakaan L tai R merkkä. Osa numero KL sivulle niin oli selkeää kumpi vasen ja oikea.

Lisäystä
Nyt on kuin auto olisi vaihtunut. Ero vanhaan on merkittävä. Auto hiljeni selkeästi.
Maude1
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2016 16:58
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Maude1 »

Moottorin tukikumien vaihto olisi täälläkin edessä, onkos mitään mahdollisuutta saada tuota oikeanpuoleista vaihdettua alakautta vähemmällä purkamisella?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Dpf irti on vähiten purattava.
Tuki ei mahdu muuten pois.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

markoala kirjoitti:149tkm taulussa. Rekisterikilven valot myös oli vaihtoiässä. Luulin niiden olevan ledit kun koko takavalo on ledeillä. Vaan näin ei ole. Päivä ajovalot säästää kilven valoja niin paljon että tehtaalla asennetut lasikanta 5w polttimot kestivät tähän saakka.
Niin kuvittelin itsekin, etenkin kun ainakin 2012-mallisessa paikallaan olevat näyttävät sangen kylmän sävyisiltä? Vielä näyttävät toimivan samoilla kilometreillä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Maude1
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2016 16:58
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Maude1 »

Mistäs hommasit lemförderin valmistamat kumityynyt?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Profiteile tai autonvaraosat24
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei ollut Boschin hihna kestävä. 179 tkm ja urista näkyi metalli joten äänsi taas. Hihna pois ja rullien pyörittely paljasti vesipumpun ääntävän hieman. Geba merkkinen metallipumppu orkkiksen muovihökötyksen tilalle. Saa nähdä kauan kestää. Nyt meni samalla Gatesin hihna käyttöön.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

194000km . Auto myynnissä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

N.201500km . Auto lähti Kannusta kohti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”