Contin kuminastat

Vastaa Viestiin
eemelinen
Viestit: 18
Liittynyt: 05.8.2016 13:28

Contin kuminastat

Viesti Kirjoittaja eemelinen »

Onko foorumilaisilla omakohtaisia kokemuksia Noista Contin uusista nastarenkaista joissa on kuminastat? -Ensi talveksi ois talvirenkaat uusittava ja noita IceContact 3:sia oon miettinyt. Ei muuten, mutta siskon ukolla omassaan e-mesessä tuommoset ollut marraskuusta alla ja kertoi olevan ihan yhtä meluisat kuin muunkin merkkiset nastarenkaat ja kertoi myös nastojen alkaneen irtoilemaan. Liekö yleisempääkin moinen. Kaverin tuntien niin ei ole mikään v..un fittibaldi liikenteessä. :roll:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ei taida nyt enää edes saada noita: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/con ... rtoamista/
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

Mulla nuo Continentalin nastapyörät, ei kuminasta, ollu 2 talvee, nastoja lähtee ihan sikana. Kyselin vähän perään ensimmäisen talven jälkeen, mikä ois syynä. Renkaassa ei kuulema ei vikoja, kuskia moitittiin. Hyvät ja hiljaiset, kestää yhden talven.
EI JATKOON! Merkki vaihtuu.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Messersmith kirjoitti:Mulla nuo Continentalin nastapyörät, ei kuminasta, ollu 2 talvee, nastoja lähtee ihan sikana. Kyselin vähän perään ensimmäisen talven jälkeen, mikä ois syynä. Renkaassa ei kuulema ei vikoja, kuskia moitittiin. Hyvät ja hiljaiset, kestää yhden talven.
EI JATKOON! Merkki vaihtuu.
Mikä malli? Conti-Ice 2 vai 3? Ja millä ajomäärällä nastat katosivat?

Sillä kysyn, kun sekä alkuperäisestä Conti-Ice että Conti-Ice 2 revisiosta on hyviä kokemuksia kaikessa muussa suhteessa, paitsi että aika meluista varsinkin ihan uutena.

Olin itsekin jo hankkimassa noita kuminastaisia, mutta ei valitettavasti ollut tarjolla minun rengaskoossani. Nyt näyttää siltä, että hyvä kun ei ollut...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Messersmith kirjoitti:Mulla nuo Continentalin nastapyörät, ei kuminasta, ollu 2 talvee, nastoja lähtee ihan sikana. Kyselin vähän perään ensimmäisen talven jälkeen, mikä ois syynä. Renkaassa ei kuulema ei vikoja, kuskia moitittiin. Hyvät ja hiljaiset, kestää yhden talven.
EI JATKOON! Merkki vaihtuu.
Meillä oli samaa vikaa Conteissa. Jokunen vuosi sitten ostin talvella Continentalit, kun meni kesken matkan hermot vanhoihin kitkoihin. Tuon lopputalven jälkeen (olisiko luokkaa 5 tkm) oli nastoja kadonnut pirusti. Seuraavan talven jälkeen renkaat kierrätykseen. Renkaissahan ei tietenkään mitään vikaa ollut, vaan ajotavassa ja ohjauskulmissa. Nokiat kuitenkin kesti seuraavan talven ilman ensimmäistäkään irronnutta nastaa, samalla kuskilla ja ohjauskulmilla.
Jälkeenpäin luin, että Conteissa ollut nastaongelmaa useammallakin, muttei liene kukaan saanut mitään vastaantuloa. Ei tule enää mun kärryn alle.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tuli syksyllä ostettua nuo IceContact 3, mutta 205/60/16 koossa. Näissä siis perinteinen nasta. Rapiat 20tkm tuli ajettua suurin osa sulaa maanteita. Ei ainuttakaan nastaa ollut lähteny ja miellyttävät renkaat kaikinpuolin.
w212
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

Enins kirjoitti:
Messersmith kirjoitti:Mulla nuo Continentalin nastapyörät, ei kuminasta, ollu 2 talvee, nastoja lähtee ihan sikana. Kyselin vähän perään ensimmäisen talven jälkeen, mikä ois syynä. Renkaassa ei kuulema ei vikoja, kuskia moitittiin. Hyvät ja hiljaiset, kestää yhden talven.
EI JATKOON! Merkki vaihtuu.
Meillä oli samaa vikaa Conteissa. Jokunen vuosi sitten ostin talvella Continentalit, kun meni kesken matkan hermot vanhoihin kitkoihin. Tuon lopputalven jälkeen (olisiko luokkaa 5 tkm) oli nastoja kadonnut pirusti. Seuraavan talven jälkeen renkaat kierrätykseen. Renkaissahan ei tietenkään mitään vikaa ollut, vaan ajotavassa ja ohjauskulmissa. Nokiat kuitenkin kesti seuraavan talven ilman ensimmäistäkään irronnutta nastaa, samalla kuskilla ja ohjauskulmilla.
Jälkeenpäin luin, että Conteissa ollut nastaongelmaa useammallakin, muttei liene kukaan saanut mitään vastaantuloa. Ei tule enää mun kärryn alle.
Conti-ice 2 on renkaat ja 5-10 tkm alla.
Mutta renkaissahan mitään vikaa ole, vain autossa ja kuskissa, sanoo maahantuoja. Ovathan ne oikein Mersulle suunniteltu ja tehty. Merkki vaihtuu, noiden hinnalla saa jo halvenpia. Voi ostaa uudet parin vuoden välein. Kyllä Misukat on vielä Renkaat isolla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”