GLE:n W212

Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eipä pitkälle edennyt toinen satanen :shock:

Parin sadan km matka-ajon jälkeen rajoitus nousee 60 -> 100 ja tempomaatilla kiihdytettäessä syttynyt moottorin vikavalo liittynee siihen, että konepellin alta kuului kovaa kolinaa ja vaaleaa voimasavua tuli pakoputkista

Vanhalla Volvolla vedettiin potilas Veholle ja taas kuulostaa kalliilta.

Tesla, Lexus GS vai kolmen tonnin Volvo, siinäpä kysymys?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Xuxin Opel? Siinähän se ois vieressä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Avainten viennissä lainassa ollut S80 muistutti taas, miksi en mielelläni aja etuvetoista. Opeleista ehkä Omega tai Manta tulisi kyseeseen paremmin?

Kuunnellaan nyt tuomio ensin...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuulostaa että taas yksi 651 hajosi.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jäädään seuraamaan ja toivottavasti ei tullut täystuhoa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Arvaan että suutin hajosi. Toivottavasti ei rikkonut muuta.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

GS.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Meissenkerille pisteet ja papukaijamerkki. Joskus ennenkin nähnyt vuotavan suuttimen, vaan en tuolla tavalla. Ennenvanhaan ne kuluivat vähitellen, vaan tämä kilahti kerralla. Ei mitään kakistelua, vaan syöttöä lisätessä napsahti saman tien asentoon "kaikki". Vain edellisen tankillisen hieman kohonnut kulutus tosin ihmetytti.

Tämä suutin kesti lähes 180.000 km. Millaisia ajomääriä näille Delphin suuttimille on yleensä saatu?

En tiedä, onko ajotavalla mitään merkitystä tapahtumaan, mutta kaadettiin samalla Fortea tankkiin ja 3 - 4 vaihteella noin 3000 kieppiä taulussa Pohjantietä päästä päähän. Jos ei tuosta muuta apua olisikaan, niin ainakin hyvä plasebovaikutus kuskin korvien välissä :D
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

kumipää kirjoitti:GS.
GS karsiutui edellisellä kerralla takatiloihin, mutta jos tilantarve joskus vähenee, se on kiinnostava vaihtoehto.

V6 versio on yksi esimerkki siitä, että pienten hybridien tehtävä on kulkea vähällä ja isojen tehtävä on kulkea kovaa.

Mutta GS nelosversioon tarjolla oleva nelisylinterinen 300H pistää nelosdieselin ahtaalle vuosikulutuskisassa vaikka kumpaakin ajettaisiin dieselille kaikkein otollisimmissa olosuhteissa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Saako Lexuksesta samanlaista jännitystä arkeen kuin mersusta. :)

Aina meissenkerin ajatuksista pitänyt ja nyt taas erityisesti jos noin pienellä rempalla selvisi. Kai ne 651:n remontit henkilöautoissa noilla kilometreillä tuon ikäisessä autossa onkin sentään olleet pieniä eikä mitään alakerran tai koko "kerrostalon" uusimisia.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Meinasin tänne veikata suutinta. Tutulla lexus ja alle 200tkm ja kaks suutinta.
Et ei nekään ongelmattomia ole, sen lisäksi että muut ominaisuudet väyrysen ajalta
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvinkin tuttu tuollainen 2008 gs v6 bensahybridi.

Kauniisti sanottuna hiace meikattuna "hienoksi" tojotaksi. En näe minkäänlaista kilpailua mersun kanssa :D Teknisesti tehokas ja järki kampe. Sisusta ja muu laatu ei lähellekkään mersun kanssa samalla viivalla.
Viimeksi muokannut epk, 16.12.2017 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minulla on kova luotto että 740 GLE on säntillisesti huollattanut auton. Vaikea kuvitella alakerran laakerivauriota tai mäntien kiinni leikkautumista. Onneksi selvisi nyt tuolla todennäköisimmällä vaihtoehdolla. Toki varmaan vähemmän kokenut autonomistaja olisi rikkinäisellä suuttimella saanut lisävaurioita aikaiseksi, jos ei olisi heti reagoinut ääni ja savumerkkeihin.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

xin811 kirjoitti:Meinasin tänne veikata suutinta. Tutulla lexus ja alle 200tkm ja kaks suutinta.
Et ei nekään ongelmattomia ole, sen lisäksi että muut ominaisuudet väyrysen ajalta
Dieselitautia, bensahybriideissä ei sitä ongelmaa.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:

Tämä suutin kesti lähes 180.000 km. Millaisia ajomääriä näille Delphin suuttimille on yleensä saatu?
Mulla Delphin suuttimet kestivät OM646:ssa 200 tkm ja sitten ne vaihdettiin ennakoiden kaikki uusiin. Huomasin että tyhjäkäynti ei ollut aivan tasaista ja korjausarvot suuttimilla olivat liian koholla.

Miltä muut suuttimet näyttivät testissä?

Siinä oliskin ollut todella kallis paukku jos koneen alakerta olisi mennyt juntturaan :shock: . Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Meissenkeri kirjoitti:Minulla on kova luotto että 740 GLE on säntillisesti huollattanut auton.
Onhan sitä huoltanut ohjelman mukaan Veho ja sen lisäksi vielä ihan oikeat ammattimiehetkin (Lintosella Ylivieskassa).

Tuontiauto muuttuu hyljeksityksi ongelmajätteeksi, ellei historia ole kunnossa. Toisaalta, on meillä niitä kolmen tonnin Volvojakin huollettu tehtaan ohjelman mukaan. Ei vanhaakaan autoa viitsi ajaa huonokuntoisena.

@C-Klasse: Juuri näin. Nykyisin on hienoja autoja tarjolla paljon, mutta kun mieleisen auton saan kynsiini, siitä tulee aika pian kilometrivammainen. Ei viitsisi vaihtaa ihan vaan mittaritaulussa olevien numeroiden vuoksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ei niitä kilometrejä kannata pelätä. Nämä autot kuitenkin kestää paljon kilometrejä, edellinen oli tälläinen 200 cdi ja vaihtaessa 450-490 tkm ja todella hyvin se toimi. Siitä hajos laturi, yks tiiviste egr-jäähdyttimeen ja termostaatti.
Ketjunkiristin varuilta kun on helppo vaihtaa. Voimaakin laitettiin niin ettei jalkoihin jäänyt.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Eilen näin yhden s212 2014 om651 yli 500tkm orkkis kone ja suuttimet :lol: Eli ei nämä kaikki hajoa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mikähän lie ero oletetussa eliniässä 200 CDI:n Bosch suuttimien ja käsittääkseni suuremmalla ruiskutuspaineella toimivien Delphi suuttimien välillä? Kyse on siis Delphin solenoidisuuttimista, eikä niistä tuotantosarjan alussa käytetyistä piezoista.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Näissä on kaikissa delphi. Kaippa ne boschit vähän enemmän kestää.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

xin811 kirjoitti:Näissä on kaikissa delphi. Kaippa ne boschit vähän enemmän kestää.
Enemmän kuin markoala kertoi Delpheistä vai enemmän kuin 740 GLE:n delphit?

Oliko mitään kommenttia tuohon yllä olevaan kysymykseen?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Lähtökohtaisesti merkki delphi kertoo paskalaadusta. V6 moottorissa on boschin piezosuuttimet eikä niissä erityisiä vikoja, delphit piti näistä vaihtaa heti pois.
Tarkoittaako 740 vanhempia mersuja niillä boschin suuttimilla?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

C-Klasse kirjoitti: Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Kestää, mutta kannattaa tehdä moottorin öljynvaihdot ajallaan --> mieluummin lyhyemmällä välillä kuin huoltonäyttö antaisi ajaa. Moottorin esilämmittäminen on myös suotavaa kovemmilla pakkasilla.
Säästyy tuholta / kampiakselin laakerointi.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tuliko ne boschit jossain vaiheessa, vai saako niitä tarvikkeena? Delphit ne ainakin aluksi oli
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Muistaakseni Eldo sanoi, että Boschia oisi ollut 200:ssa. 220:ssä ja 250:ssä sitten Delphiä. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Muistaakseni Tuikku sanoi että 2012 vaihtui 250: ssä delphit boschiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OK. Saattaa olla, että muistan väärin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

dealer kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti: Kai OM651 on kuitenkin kestävyydeltään aivan ok verrattuna OM646:een ettei tarvis vaihtaa autoa uuteen siinä vaiheessa kun on 200 tkm täynnä?
Kestää, mutta kannattaa tehdä moottorin öljynvaihdot ajallaan --> mieluummin lyhyemmällä välillä kuin huoltonäyttö antaisi ajaa. Moottorin esilämmittäminen on myös suotavaa kovemmilla pakkasilla.
Säästyy tuholta / kampiakselin laakerointi.
Mukava tietää! Meillä auto lähtee talvella lämpimästä tallista (+12) joten kone pääsee helpolla. Lohkolämmitintä tarvitsee sitten kun on reissussa. Huollatan auton vuosihuoltoperiaatteella, koska aika kuluu umpeen ennen kilometrejä, nyt neljän vuoden aikana tullut 70 tkm eli vajaa 18 tuhatta vuoteen.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo meillä nykyään pyöräytetään kaikkia "startti"vikaisia OM651 koneita kampuran nokasta ennen kuin aletaan vaihtamaan starttia, ihan vain varmuudeksi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”