GLE:n W212

Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juurikin noin, Multiviri !

Eilen ilmeni eräs OM642 sellaista vikaa...starttiremonttiin tuli ja startti olikin rikki (startattu savut ulos) mutta varsin jäykkä sitten moottorikin pyörittää...
oulaistenliikenne.fi
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Oho, mitäs sille oli siis käynyt? Leikannu kiinni tai kankien/kampuran laakerit muusia?

Itsekään en usko noihin 25tkm öljynvaihtoväleihin, tämän takia omaan 320 öljyt vaihtuu aina 10tkm välein. Onneksi myös entinen omistaja oli huollattanut autoa säännöllisesti kerran vuoteen ja vähäisellä ajomäärällä oli 10-15tkm välit olleet. Jopa askiöljyt kahdesti tosin ekalla kerralla vasta 100tkm. On sekin silti 25tkm vähemmän kuin suositus :D jopa peräöljyt oli vaihdettu. Harvinaista :shock:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

xin811 kirjoitti:Lähtökohtaisesti merkki delphi kertoo paskalaadusta. V6 moottorissa on boschin piezosuuttimet eikä niissä erityisiä vikoja, delphit piti näistä vaihtaa heti pois.
Tarkoittaako 740 vanhempia mersuja niillä boschin suuttimilla?
Olin siinä käsityksessä, että 200 CDI versio OM651:sta tehtäisiin Boschin solenoidisuuttimilla, kuten Roistokin tuossa aiemmin linkitti?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Sakari kirjoitti:tsekään en usko noihin 25tkm öljynvaihtoväleihin, tämän takia omaan 320 öljyt vaihtuu aina 10tkm välein. Onneksi myös entinen omistaja oli huollattanut autoa säännöllisesti kerran vuoteen ja vähäisellä ajomäärällä oli 10-15tkm välit olleet.
Vähäisillä ajomäärillä tahtoo tulla joko seisonta-aikoja tai pätkäajoa tai molempia, joten jo kondenssiveden vuoksi on syytä vaihtaa öljyt kerran vuoteen. Ja mitä pidempään seisoo, mielestäni sitä varmemmin öljynvaihdot perää myöten, koska se on se kylmin paikka, josta kosteus kaikkein viimeksi osaa pois "luonnollisen poistuman kautta".

Jos taas vuodessa tulee enemmän kuin tuo 25 tkm, niin eiköhän se kone käy välillä ihan kunnolla lämpöisenäkin?

Jos kone pysyy kasassa esilämmittämällä ja lämpimänä nokkapahvien kera ajaen, niin sitten minun auton pitäisi olla tuolta osin turvassa. Ei tuolla automaatilla saa koko talven keskikulutusta alle kuuteen ilman jatkuvaa Webaston käyttöä (sähkölämmityksen lisäksi). Vasta kaksi talvea turhaan paleltuani ymmärsin Webaston olevan ainakin minun työmatkallani plussasummapeliä, jossa valmiiksi lämmin auto kulkee tankillisella pidempään kuin +20 asteeseen sähköllä haaleaksi lämmitetty.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

En osaa sanoa nuista Delphin solenoidisuuttimista mutta pietzot työntää hyvällä softalla tavaraa niin että heikompaa hirvittää :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Työntää ne solenoiditkin, 250 cdi:stä vissiin 270hp paikkeilla mitä tuikku saa.
Kyllä mun 200 oli delphin suuttimilla, en tiedä onko suuttimet om651 moottorissa vaihtunut boschiin jossain vaiheessa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Neljäs vuosi täyttyi. Mittarilukema nyt 188.000 km, mistä omia ajoja 112 tuhatta. Seuraavaan huoltoon vielä muutama tuhat km matkaa eikä toistaiseksi ylimääräisiä reklamaatioita.

Tiimaa on kertynyt hieman budjetoitua enemmän, mutta ollaan silti suunnilleen budjetoidun käyttöajan puolivälissä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nokian kesärenkaat vaihtoon 41.500 km jälkeen.

Tilalle Hankook Ventus Prime 3 ja yhtä kapeana kuin ennenkin. Ei yhtään paha ensivaikutelma.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kirjataan nyt tännekin rutiinihuolto, ensi kertaa Wetterillä, kun ostivat Vehon henkilöautotoiminnot omalla alueellaan.

Ketjuista on paljon puhetta, joten hermo petti ja pyysin jakoketjun mittauksen ja kiristimen vaihdon saman tien 200.000 km lähestyessä.

Mittaustieto 79 mm, hylkyraja 82 mm 250.000 km saakka, sen jälkeen 84 mm.

Jatketaan ajamista.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Katsastuksessa tuli yllättäen uusien sääntöjen mukaan pitkä leima, eli välivuosi. Seuraava katsastus syyskuussa 2020.

Alusta on 199.000 km jälkeen yhä tehtaan paketissa ja yhä kolisematon myös noppakivikadulla.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Se on pienikin vika paha, kun se on korvien välissä. Pää ei kestä eri värisävyä ajovaloissa.

Valopaneli vaihtui ja X-Vision Genesis 600 värilämpötila 4500 K on LED-panelien lämpimämmästä päästä. Aiemmille kaukovaloille sovitetut xenonit erottuivat selvästi eri värisenä, mutta eipä hätää, onhan ne vanhan Yönsärkijät vielä hyllyssä.

Eipä aikaakaan, niin Night Breakerit paikalleen ja kokeilemaan...mitä hemmettiä, toinen valo värisee ihan simona jo auton tyhjäkäynnillä? Oli sen verran myöhä, että nukkumaan pelko persiissä, että mitä tuli rikotuksi?

Seuraavana päivänä taas polttimon vaihtoon, ja onneksi rikki oli vain polttimo, jonka pudotin ihan vaan kevyesti ahtaampaa kuskin puoleista vaihtaessani.

Hyllystä löytyy jostain syystä lähes käyttämättömiltä näyttävät Philips XenStart polttomot, joten kokeeksi ne paikalleen ja auto käyntiin. Valojen syttyessä muistankin saman tien tilanneeni joskus vuosia sitten halvat kiinanxenonit, jotka olivat niin roskaa, etten edes vaihtanut kuin toisen kokeeksi, minkä jälkeen hylkäsin halogeeninkeltaiset polttimot tallin hyllylle, vaikka olisi pitänyt heittää ne saman tien roskiin.

Seuraavana päivänä noudan töistä tullessa Kärkkäiseltä vakio Osram Xenarcit, joiden värilämpötilan pitäisi sopia Genesiksen kanssa ja vaihteeksi lampun vaihtoon. Viimein toimii, eikä silmä erota eri värisävyjä, kun xenarcille ilmoitetaan 4300 K

Kun auto oli mieleisessä kunnossa, virittelin takapihalle 3 metriä LED köyttä rimaristikkoon kiinnitettynä verannan kattoon. Uuden porealtaan yläpuolelle pitää saada tunnelmavalaistus, vaikka kattoon saakka ei altaan päällä yllä kuin ikkunalaudalla seisten milloin mistäkin yhdellä kädellä kiinni pitäen, toisella valohäkkyrää kannatellen, kolmannella ruuvia taskusta hakien että saa neljännellä turauttaa akkuruuvarilla värkin kiinni kattopaneliin. Kun kaikki on paikallaan pyydän leuhkana Rouvaa katsomaan kuinka hieno tuli. Ensimmäinen kommentti oli "etkös sinä meinannut tehdä siitä epäsuoraa valoa, joka heijastuu verannan katosta?".

Joo, nyt kun tarkemmin ajattelen, niin olisihan se minustakin varmaan parempi niin. Ajattelin vain näyttää sulle tämän prototyypin. Äkkiäkös minä tuon tuolta alas näppään ja maalaan sen toisenkin puolen, että kehtaa asentaa toisin päin... :oops:

Tänään sitten Rouva varoittaa WhatsAppilla jo töistä tullessaan, että Volvossa valovahti valittaa ajovalosta, joten Säästökuopan kautta ja uudet polttimot mukaan, kun on lähivalo, eikä varmaa tietoa kuinka vanhat siellä on paikallaan. S80 on onneksi reilumman kokoinen kuin saman ikäluokan S60 ja V70, joissa kuskin puoleisen lähivalopolttimon vaihto on äärimmäisen ahdasta. Tehdas ehdottaa umpiota pois, mutta vaihtuu se ilmankin, kun irrottaa ilmansuodatinkotelon, purkaa kaiken pois valmiiksi ja sitten huutaa Rouvan paikalle näppäämään vanhan polttimon pois ja tunkemaan uuden tilalle. S80:n voi tehdä ilman alihankintaakin, kun mahtuu omatkin käpälät umpion sisään ihan kohtuudella.

Niin että lamppuja on vaihdettu nyt urakalla. Olisikohan nämä nyt vähäksi aikaa tässä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Pitkään menikin ilman raportoitavaa, mutta nyt sattui tällainen:

Kuva

Lomareissulta palatessa Nelostiellä Vaajakosken ABC:n liikenneympyrässä muksahti takaatulija perään. Oli sentään tolkun ihminen ja teki vahinkoilmoituksen ASAP ja sain jo korjausluvan hänen vakuutusyhtiöltään.

Puskuri kävi paljon syvemmällä, koska takanurkan parkkitutkan anturi oli murskaantunut korin rakenteita vasten, mutta joku raja pehmeänkin puskurin joustolla on. Ei onneksi särkynyt kuin pääasiassa muovia, mutta sitä meni vähän enemmänkin kuin tuon puskurin verran, koska vielä toimiva takavalo ei enää istu kiinnikkeissään kunnolla. Ainoa vaurio metallissa näyttäisi olevan takaluukun pieni maalinaarmu, jonka ilmeisesti tuo puskurin suojalista hieraisi taipuessaan.

Wetterin korikorjaamolle kuukauden jono. Tarkastaja teki tarkkaa työtä ja löysi KL-Varaosilta tuon aiemmin Saksasta tilaamani puskurin suojalistankin
( Ladekantshutz / Schätz ).
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Puskurin lisäksi vaihtui muutama muukin pikku nippeli (parkkitutkan anturit, pakoputken pää ja muutama kiinnike puskurin alla. Vakuutusyhtiölle lähti hieman yli 3000 € lasku, mutta työn jälki on siistiä.

Anturit näyttävät olevan samaa mallia kuin aiemmatkin, joten kävin heidät spreijaamassa kotelosuojalla ennen talvea ja lunta.

Sen jälkeen 220.000 km kohdalla tehdyssä huollossa lisätyönä pienen vetopyörän stefan vaihto. Kerkesi tiputella pihan laatoitukselle nolon näköiset öljyläikät ennen kuin huomattiin.

Uudet talvirenkaat ja jatketaan ajamista.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

150.000 km takana. Tuossa Spritmonitorin väliaikatulos sadan tonnin kohdalta:

Kuva
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ellei uuden talvirengassarjan hankintaa mielipiteen muuttuessa lasketa, niin tuli varsin halpa talvi.

Tiedän kyllä pariin kertaan talven aikana nojanneeni tonttiin kevyesti kun lunta on ollut hieman yli maavaran. Oli näköjään sen verran ollut vääntöä noiden alustan äänieristyslevyjen kohdalla, että kuljettajan jalkatilan alapuolelta oli yksi kiinnike lentänyt tiehensä.

Toistaiseksi halvin ostamani Mersun varaosa, hintaa 0,80 € per kipale. Otin MB-Osasta sama tien kourallisen mukaan, että on jatkossa varallakin muutama.

Ai niin, ja Nokian 9 ei onneksi ole edeltäjänsä kaltainen ja se on hyvä asia. Ainakaan ensimmäisen talven jälkeen nastat eivät ole peruuttaneet kanta edellä kumiin upoksiin, vaan pelkän renkaan painolla tallin lattialla kiekkoja hyrrätessä kuuluu selkeä nastojen rapina.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Dieselross
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2017 1:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Anopin GLK:hon laitoin Hakkis ysit alle kun halusivat nastat. Hieno ja hiljainen auto muuttui kyllä melkoiseksi rapistimeksi, nastameteli riipi korvia jo 50 km/h vauhdissa ja muuttui suorastaan infernaaliseksi jo normaali maantienopeuksissa 80-100 km/h. Muistui nopeasti mieleen, miksi olen itse ajanut kitkoilla jo parikymmentä vuotta...

Oma W212 on kanssa pelannut hienosti. Mitä nyt arkku katolla, 4 henkeä ja suksilomakamat eli ns. täysi poka päällä meinaa sukeltaa perä aika syvälle kun ei ole ilmajousia eikä nivomaticcia. Lumikelillä pakkaa aika paljon tavaraa takalokasuojiin ja sitten isommissa routaheitoissa on takasisälokasuojien kiinnitykset kovilla kun rengas haluaa painua vielä syvemmälle tiukkaan pakkautunutta lumi/jää kerrosta vasten...
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.

Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

karvine kirjoitti:En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.

Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.
Kun Conteista loppuu ääni niin silloin on nastat painuneet renkaan sisään ja renkaat on kitkarenkaat....
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Olihan minullakin kerran jotkut Continentalin Icet tai sinnepäin.
Mutta ei ne kyllä ollu enää talven jälkeen nastarenkaat ollenkaan.
Ihmettelin kovasti kun piti olla talvirengastestin ehkä jopa parhaat.
No se rengastesteistä, kun ne tehdään aina vaan ihkauusilla kummeilla, eikä olenkaan edes muutaman tonnin ajetuilla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

jkvi kirjoitti: Kun Conteista loppuu ääni niin silloin on nastat painuneet renkaan sisään ja renkaat on kitkarenkaat....
Höpö höpö.

Kyllä niissäkin on tautinen pito sisäänajon jälkeen. Eikä se nastojen rapina täysin häviä, niissä vaan ei ole sitä Nokialaisille tyypillistä jollotusta. Kova ääni ei ole yhtä kuin kova pito.

Nokian ei osaa tehdä edes hiljaista kitkarengasta.
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 384
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Tossa mun w140 Hakkapeliitta 7 on miltei äänettömät vaikka on kaikki nastat tallella.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ässä nyt on senverran eristetty, ettei sinne kuulu mitään muutakaan ulkopuolelta, ja toisinkaan päin. Suosittelen nuorisollekin, niin saa kansa nukkua rauhassa, ellei sitten bassoteta ikkunat auki :lol:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

karvine kirjoitti:En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ostaa enää Nokian talvirenkaita. Se vollotus on kauheaa kuultavaa. Moni ei ilmeisesti välitä melusta vaan pito on tärkein. Samaan pitoon päästäisiin tosin muillakin merkeillä.
Syy rengaskauppaan lähtöön oli se, että onnistuin myymään yhden talven ajetut luistimet seuraavalle hyväuskoiselle ja tarvitsin itse talvirenkaat. Ymmärrän hyvin, että ellei talviominaisuuksilla ole merkitystä talvirenkaan valinnassa, silloin joku Contin testivoittajakitkakin on varmaan ihan kelvollinen, mutta minun käyttööni se ei sopinut.

Nastarengasmerkin valinnan syy oli, että Micheliniä en enää huoli, kun on ainoa rengasmerkki, jonka olen laittanut kiertoon 9.5 millisenä, Hankook Ice *pike upotti nastansa kanta edellä vaimennintyynyynsä muuttuen (Nokian Kasin tavoin) upponastaiseksi eikä Conti Icea ollut saatavan 16" kokoisena kuminastoilla. Sääli, ettei tuo Kontiasien kuminasta kestänytkään, koska mittaustiedot ja toiminta muutenkin kuulosti lupaavalta ja Conti Icecontact on myös hyvä talvirengas. Mielestäni tasapainoisempi ja parempi ajaa sekä Nokialaista suuntavakaampi, vaikka jääpidossa ehkä hieman häviääkin. Kumpikin toimii vallan hyvin minun ajossani.

Jos jotain todellisia vaihtoehtoja jäi huomaamatta, kerro ihmeessä?
karvine kirjoitti: Contin nastat (ei ne kuminastat) meluaa ensimmäiset 1 500 km mutta sisäänajon jälkeen melu asettuu. Sopii mersuun paljon paremmin. Nokialaisissa tuntuu olevan päinvastoin. Ensin hiljaiset mutta vollotus alkaa sisäänajon jälkeen.
Sama havainto itselläkin Ceen alla. Conti Icecontact on aivan uutena jonkin aikaa varsin meluisa, mutta hiljenee kyllä.

Nokian renkaassa tuo kuluneen nappularenkaan epätasainen vollotus tosiaan iskee joihinkin sarjoihin, joissain autoissa. Omastani katosi alle 1000 km, joten toistaiseksi ei valittamista.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

650000tuttavuus kirjoitti:Olihan minullakin kerran jotkut Continentalin Icet tai sinnepäin.
Mutta ei ne kyllä ollu enää talven jälkeen nastarenkaat ollenkaan.
Ihmettelin kovasti kun piti olla talvirengastestin ehkä jopa parhaat.
No se rengastesteistä, kun ne tehdään aina vaan ihkauusilla kummeilla, eikä olenkaan edes muutaman tonnin ajetuilla.
Mikä Continentalin malli?

Poikani S203:n mukana tulleet entiedäpaljonkoajetut ContiIce 2 nastarenkaat vievät vielä 6-millisiksi kuluneinakin aivan uusia testivoittajakitkoja jäisellä kelillä 6-0, 6-0, 6-0. Siis aivan luonnonolosuhteissa eikä vain testilabrassa.

Kävin erikseen ajamassa saman reitin Ceellä ja vanhoilla kuluneilla nastoilla, kun testivoittajakitkat sutivat leveässä sladissa suoralla tiellä Tempomaatti päällä automaatin vaihtaessa alle 1500 kierroksella. Olihan se jäinen keli, mutta ei nyt sentään niin vaikea, kuin kitkarenkaat yrittävät uskotella.

Viime talvena takaisin nastoihin palattuani huomasin mukavan mielikuvan jäätyvästä pakkasillasta. Kunnon renkailla ajaessa kylmäsävyisissä LED-valoissa auton edellä jäisinä timantteina hohtavat jääkiteet ovat taas vain häkellyttävän kauniita eikä muuta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

karvine kirjoitti: Nokian ei osaa tehdä edes hiljaista kitkarengasta.
Melusta en osaa arvioida muuta kuin että todennäköisesti olivat hiljaisemmat W221:n alla kuin Nokian nastarenkaat minun W212:ssa?

Mutta jarruttaa osasimme Klubin talviajokoulutuksessa täsmälleen samalle jarrutusmerkille, kuten lumisella alustalla odottaa sopiikin.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Huollettu ja katsastettu. Nyt on takana 246.000 km ja matkan varrella vaihdettuja jarrulevyjä, -paloja ja liukutappeja lukuunottamatta alusta on yhä tehtaan paketissa ja yhä kolinaton.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Vasenta etupyörän laakeria kiristetty sormivoimin juuri sen verran että renkaasta heilutellesaa tuntunut välys katosi. Saapa nähdä , ilmaiseeko säätötarve laakerin lopun alkua?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Minäkin kiristelin Ässästä sormilla etupyörän laakeria joskus, kun katsastusmies pienestä väljyydestä mainitsi (taisi olla n. kaksi vuotta sitten, koska edellisessä katsastuksessa ei mainintaa tästä tullut). Hyvin on pelannut toistaiseksi, joskin ostin silloin mielenrauhan takia uuden laakerin takaloosterin miljoonalaatikkoon...luinpa muuten tämän(kin) ketjun alusta loppuun, kun hieman tässä jo seuraavaa Mersumallia mietiskelen...kiitokset tarinoinnista!
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n W212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Taas pukkaa vikaraporttia ja nyt ihan oman hölmöilyn vuoksi :oops:

Hiihtämään lähdössä ja mökin ovesta ulos ensimmäisellä askeleella saman tien nurin ennen kuin ehdin sanoa "mukkelismakkelis". Kävi kuin Häkkisellä oman mokan jälkeen, eli

"Et kuitenkaan satuttanut itseäsi?"
"No en, mutta hermot meni!"

Juuri yletyin kaatuessani potkaisemaan oveen naarmun ja taisi mennä maalipinnasta läpi. Pah!
naarmu.jpg
naarmu.jpg (29.84 KiB) Katsottu 14773 kertaa
Nyt kun tälle autolla on tulossa lisäaikaa Rouvan autohankkeen saatua hieman uuden käänteen (eli tämä ei menekään vaihdossa), taidan selvittää kevään aikana maalarin, joka siistisi pari muutakin käytössä tullutta pikku naarmua.

Onko suosituksia Oulun alueella?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n W212

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Itellä ei omia kokemuksia, mutta Huippufiksillä taisi olla Jarkko niminen maalari joka on tekijämiehiä.
w212
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”