Paras patentti?

Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Kuva

Turbosta meni akseli poikki ja autoa tarvitsin kokoajan. Turbosta vaan kompurapuoli irti ja pakopesä edestä tukkoon ja takaisin paikalleen. Ilmamassamittari ja ilmanputsari piti vaan olla irti tuon virityksen aikana.
Hyvin tuolla pärjäs uuden turbon tuloon asti, vaikka olikin vapari ja vikatilassa. :lol: Suoritin pari onnistunutta ohitustakin. :kuski:
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Onnistuneen ohituksen on täytyny perustua yllätykseen! :D
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

amgtoys kirjoitti:Onnistuneen ohituksen on täytyny perustua yllätykseen! :D
ei vanhoja rollaattorilla liikkuvia mummoja tarvi yllättää ei ne kuule mitään :lol:
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia. :kuski:
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

270w210 kirjoitti:Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia. :kuski:
Hiase tahi jokin muu toipotta :?:
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

klonksvaagen kirjoitti:
270w210 kirjoitti:Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia. :kuski:
Hiase tahi jokin muu toipotta :?:
Oli mikä oli, mutta ku ajovat jotain 78km/h, niin ohi piti päästä. :lol:
Oon minä joskus joutunu ottaa avaimenkin pois virtalukosta kesken ohituksen ku sammu perkele. :D Sillon oli kyllä turbo kunnossa, mutta railpainesäädin ei.
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

270w210 kirjoitti:
klonksvaagen kirjoitti:
270w210 kirjoitti:Kyllä ne ohitukset oli ihan valtatiellä, jossa 80 rajoitus, eikä mitään traktorin ohituksia. :kuski:
Hiase tahi jokin muu toipotta :?:
Oli mikä oli, mutta ku ajovat jotain 78km/h, niin ohi piti päästä. :lol:
Oon minä joskus joutunu ottaa avaimenkin pois virtalukosta kesken ohituksen ku sammu perkele. :D Sillon oli kyllä turbo kunnossa, mutta railpainesäädin ei.
Hiivatin tukatolla tuo avain pitää ottaa virtalukosta oikella kädellä ja viedä niin kauas, kuni käsi yltää ja sitten takaisin paikoilleen. Tuttu ilmiö on tuo ns. ajonestämisen päällemeno kesken ajamisen.
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Se on kyllä vaarallinen keksintö, että moottori sammutetaan kesken parhaan vedon, mutta kyllä minä ohi pääsin vaikka piti avainta käyttää pois, eihän sitä nyt kehdannu tien viereen parkkeerata.(varsinkaan MERSULLA) :rollin:
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Pitkä suora tulee olla edessä :wink:
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tänään joutu patentoimaan. Tuo W124 200ree siis kyseessä.

Pitkään sillä on vaan tankattu ja ajeltu. Mutta tänään se sitten sai jonkun joulunalusmasennuskohtauksen ja päätti alkaa temppuilemaan.

Poistimma sitten pikaisesti harmia aiheuttaneen osan jotta matka voi jatkua. Klasu sai siis linttaklubin hyväksymän "jälkiasenteisen avaimettoman käynnistyksen"

Kuva

:lol:

Virtalukon sylinteri siis alkoi jumittamaan taas vaihteeksi. Tälläkertaa niin ettei avain tahtonut työntyä perille asti :shock: Ei ole ennen tollalailla temppuillutkaan. Kaksi kertaa teki tänään saman. Jos avain painuu pohjaan niin sylinteri kyllä kääntyy normaalisti. Ei siis auttanut muu kuin hyökätä tallille etsimään AMG special tool for ignition lock cylinder removal ja irroittaa koko sylinteri. Rukarilla käyntiin ja sammuksiin, ajellaan nyt tollain kunnes saa uuden sylinterin :lol:
Jotenkin vaan alko naurattamaan. Ensimmäinen kerta omalle kohdalle kun joutuu avaimettomana käynnistelemään ja sammuttelemaan :roll:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Nykyaikaa :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Juu tutun näköistä tuo Wolfien käynnistystekniikka.
Isäukolla oli Ranskan Chrysleristä virtalukko rikki ja piti käynnistellä osuuspankin mainoskynttilänjalalla. Äijä oli sammuttanu auton kaupan pihalle, kun tuttu asiakas tuli kertomaan: sun auto lähti just ihtestään käyntiin tuosa pihalla.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Aikoinaan Linttakisassakin* pärjännyt lumenvalkoinen kaunottareni katkaisi paluu puolen naftaletkun, kuulakärkikynällä ja parilla klemmarilla korjasin sen väliaikaisesti...tais mennä pari vuotta :lol:

* viewtopic.php?t=19165
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei liity autoon, mutta keskuspölynimurin letkun kytkimen johto meni poikki jostain kohden, niin pistelin KPI:lle kauko-ohjattavan pistorasian ja letkun kahvaan kauko-ohjaimen, hyvin pelittää 8)
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Patentiometrin neula sojottaa melko korkeita lukemia, loistavaa arjen ja järjen yhteispeliä. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Easy Rider kirjoitti:Patentiometrin neula sojottaa melko korkeita lukemia, loistavaa arjen ja järjen yhteispeliä. :idea: :D
Veit jalat suustani.
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

:shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikä auto toi on? Wagoneer? :shock:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jeep Wagoneer 4d pickup :shock: :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

745 kirjoitti:Jeep Wagoneer 4d pickup :shock: :shock:
Minä mietein pitkän aikaa että missä laitteessa mulla on ollut tuollainen jarrutehostin :lol:

Mikä moottori jeepissä?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

jolle kirjoitti:
745 kirjoitti:Jeep Wagoneer 4d pickup :shock: :shock:
Minä mietein pitkän aikaa että missä laitteessa mulla on ollut tuollainen jarrutehostin :lol:

Mikä moottori jeepissä?
Aito kotimainen VALMET 411A 8) Kaverin tuorein hankinta.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vallu-Wagoneeri on aika sitkiän sorttinen puksutin. Iso alue ja kakkonen, kytkinpommilla helposti liikkeelle tyhjäkäynniltä. Kiipee väännöllä vaikka Hilamajalle kun on hyvin heräävä hyrrä. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Easy Rider kirjoitti:Vallu-Wagoneeri on aika sitkiän sorttinen puksutin. Iso alue ja kakkonen, kytkinpommilla helposti liikkeelle tyhjäkäynniltä. Kiipee väännöllä vaikka Hilamajalle kun on hyvin heräävä hyrrä. :D
Oon kyllä erittäin hyvin pitkälti erimieltä tosta sitkeästä. 36" pyörät alla, ei jaksa isolla kolmosella kaasu pohjassa vetää mäkiä ylös...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Tenavan kaasuttimen kalvo revenny puoliksi, onneksi pikaliima korjaa :lol:

Ps. Uus kalvo ois ollu ehkä parin euron hintane :oops:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eräästä jokkisautoksi menneestä entisestä nuukan miehen käyttöautosta löytyi hitsaamalla "jatketut" jarrukengät. Eli takarummun kuluttua oli säätövaraa lisätty täyttämällä niitä kengän päädyn hahloja mig-liimalla.
Puolustuksena sanottakoon että ko rummun uusiohankitahinta olisi ollut useita kymppejä. :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Onhan noita patentteja vastaan tullut vaikka minkälaisia mutta viimeisin oli yksi parhaimmista kun velipojan yhteen 9000saabiin tehtiin jälleen kerran kytkinremppaa. Siinä kun on kytkinputki vähän ahtaanoloisessa paikassa niin joku oli aiemmin sen letkun vaihtannut ja jättänyt muistoksi lenkkiavaimen siihen putkeen kiinni nippusiteillä :lol: Ja on noita tullut tehtyä itsekkin jos on ollut aivan äärimmäinen pakko :roll: Viimeksi jouduin vuonna 2013 turvautumaan tälläiseen temppuun kun irtosi Volskin LT46 visko keskelle korpea eli kittilän ja rovaniemen välillä :lol: Vähän aikaa joutui miettimään että millähän tämän nyt korvaisi kun auton oma tuulettajanremmi kävi liian pitkäksi tietenkin kun yksi siimapyörä puuttui pelistä :lol: No nakkasin romut kyytiin tienpäältä ja ilman sähkölaitteita ajamaan kohti rovaniemeä että josko sitä jossain tulis vastaan joku nyrkkipaja mistä saisi lyhyemmän remmin ja sellainen sitten löytyikin :D Sitten ei muutakuin vaan laturin asennon vaihto joka suoritettiin vanhalla jarruputkella,nippusiteillä sekä klemmareilla ja a`vot se patentti kestikin sitten seuraavat 1500km ennenkuin sain uuden viskon autoon :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Rankanlaisesti huohottavassa klapikoneen pyörittäjäksi valjastetun rakvaattorin koneessa öljytikun putkesta letku muovipurkkiin joka muttereita täynnä ja toisesta päästä purkkia ylösalaisen J:n mallinen putki jonka pitempi puoli päättyi peltiseen pesuvatiin muovipurkkiin tiivistynyt öljy valui itsellään takaisin moottoriin ja pesuvatiin kertynyt aines väristä ja koostumuksesta riippuen joko nuotioon tai takaisin moottoriin. .
:pappa:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Pari vuotta sitten laitin liimattavan vetoakselin suojakumin yhteen resuautoon
https://www.youtube.com/watch?v=En8gfRYn4rA

Moni on siitä kysellyt että kestääkö ne sitten oikeeta käyttöä.. No muistinpa kurkata tänään kun auto tallissa oli ja tunkkasin nurkan ilmaan..
https://youtu.be/K97SLpeZbWE

Hyvä patentti on 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”