Kinroad > Yiying > Chica > Jonway

aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

miqum_86 kirjoitti:
aaltojarvi kirjoitti:Noissa(kin) on kuristuksia siellä sun täällä, vaikka tuo nelitahti ei ny mikää varsinainen voimapesä ole alunalkaenkaa. Eli jos ei vielä ole räplätty kuristuksia pois ni alja vaikka siittä.
ite riisunu jokikisen kuristuksen ja viritellytkin..kulkee sen 90km/h napista :D
Juu nimenomaa, kulkemaan sen saa tarvittaes vaikka kuin :wink: . Muttaettä ilman virittämistä se tahtoo tommonen pikkunen nelitahti olla vähän semmonen laiskansitkee. Kuristuksia pois ja pikkasen isompaa suutinta ni alkaa jo helpottaa.

Ja variaattoria sopivasti hypistelemällä saanee silti tarvittaessa nopeuden pidettyä sallituissa rajoissa :D .

Itte tykkäsin ku viime suvena tommosella ajelin, nuo vähätahtiset antaa semmosen fiiliksen että on ninku ampiaisia jalkoväli täynnä :lol: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

jovihava kirjoitti:Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?

Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt :nocando: Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia :?
Kyyllähän sieltä pakoputken alkupäästä voi jotakin löytyä. Sitte sytkäboksilla voi olla rajotettu kierroslukua, liian pieni suutin ja kuristin ilmanputsaris...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

aaltojarvi kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Mistäpä tuota tuommosta on kuristeltu?

Ykkösvariaattorilla ei ainakaan ole mitään rajoitinta, enkä kyllä kaasaristakaan älynnyt :nocando: Ja nelitaakivehkeessä ei kait mitään pakorajoittimia oikein saata olla, ja kakkosvariaattorillakaan ei ole mitään nopeusanturia :?
Kyyllähän sieltä pakoputken alkupäästä voi jotakin löytyä. Sitte sytkäboksilla voi olla rajotettu kierroslukua, liian pieni suutin ja kuristin ilmanputsaris...
ilmanputsarissa kuristus,luultavimmin myös kaasarin ja putsarin välissä.Putken alkukäyrä tarvii vaihtaa isommaks,mieluiten koko putki.ja variaattoria roplata.Ite löysin netistä sivuston missä kuristuksien sijainti kerrotaan mopokohtaisesti.Ja printtasin 90-sivuisen räjäytyskuva-sarjan.ei muuta ku guuggeliin hakua ja alkaa sunkin mopo keulia :wink:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varsinaisia kuristuksia kiinan-nelitahdeissa harvemmin on muualla kuin tappirajoitin kaasarin kannessa ja sytkäboksissa kierroslukurajoitin, olikohan pinkki johto jonka katkaisu auttaa - jos nyt muutenkaan jaksaa mennä rajoittimeen.

Hyviä pelejä hintaisikseen, meillä Yiyingilla ajettiin 14000 huoletonta kilometriä ja vakiona huippunopeus vähän yli 60.
Ylämäet eivät ole kiinanskootterien parasta reittiä...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pakopillin käytin irtaallaan, ei siellä kyllä alkupäässä mittään kuristimia ollut. Laikkasin poikki sen lisäpillin josta syötetään lisäilmaa putkeen ja hizzazin umpeen, sai heittää naapurin kissaa silla alipainemurikalla, muttei taaskaan osunut :?

Toosin, putken sisähalkaisija on sisämitaltaan etusormen pakususta, mutta änkkäriltä lähtö on noin 11mm pilli, voi tulla aika hyvät pakopaineet kierroksilla :wc: Ehkä se kuristin onkin juuri tuossa :tuumaus:

Myös imumutkan ja kaasarin käytin irtaallaan, ei mitään rajoittimia löytynyt sieltäkään :nocando:

Syttöpoksista irroittelin nettiohjeiden mukaan pinni neljään menevän piuhan, väittäävät että se olisi se rajoitin :justiina: Tämän jälkeen kävin kojiksella, vaan olihan kylmää homaa parin asteen pakkasessa :eec: En kyllä vielä uskalla mennä väittämään että olisi kulkenut yhtään sen paremmin :acavallo:

Pystyykö tuosta kaasarista jotenkin säätämään kylmäkäyntipiiriä?
Kylmänä käynnistäminen ja liikkeelle lähteminen on aika tuskallista, sammuu heti jos kaasuun koskee kun menee laihalle :fillari:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kaasuttimen luisti nousi varmasti ylös asti? Koskas venttiilit on säädetty, kiinalaiset (pienet nelitahtimoottorit :pappa: ) on aika tarkkoja siitä :idea: . Kylmäkäyntipiiris ei oo säätöä erikseen, mut saattaapi käydä laihalla koko ajan. Tai sitte ryyppy ei pelaa ollenkaa. Ja kaasuttimen tiivisteet o kaikki ehjiä? Siin on semmone O-rinkula mikä saattaa ruveta vuotaa ja sitte saa liikaa ilmaa. Mää voin muistaissani fiilistellä vaikka jonku kuvan tuolta purkuromuista :idea: .

Kokeiles vaikka seosruuvista pistää puolikkaan kierrosta kerrallaan kiinnipäi :roll: , josko helpottas. Vai oliko se sittenki auki päin ku se rikastu, emmää muista :oops: , ku nois kakspyöräsis o molempaa mallia.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Venttiinivälyksiä ei ole tullut kahtottua, mitäs ne pitäs olla? 0.1 mm?

Ilmaruuvin sääteleminen oli kyllä aika sekavaa hommaa, tuntui että se ei oikein vaikuta mihinkään tai ehkä sittenkin :? Säädetäänkö tuosta tyhjäkäynti kaasuläpästä, ettei ole erillistä säätöä?

Ja missä siinnä on ryyppy, minen ole tajunnut :nocando: Onko se se juttu mihkä tulee parit piuhat :?:

Luistia ei minusta rajoita mikkään muu kuin sen kalvokotilon kansi :escape:

Mitäkautta tuommosen kaasarin pääsuutin vaihtuu? Oisko siellä joku 0.88 paikallaan vakiona?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kuva

Kalvokotelon kannessa on tuo luistin rajoitinruuvi. Sultako seki puuttu kokonaan :? ? Kalvo on ehjä?

Kuva

Kohon munuaisten välissä on pari suutinta, alempi o pääsuutin, tässä kaasarissa se on 85.

Kuva

Läpästä säätyy tyhjäkäynti ja ryypyn solenoidi on just se musta murkula mihin tulee ne pari piuhaa (puuttuu kuvassa olevasta). Kiihdytyspumppu näkyy tossa kuvassa kaasuttimen vasemmassa alakulmas, ko. kokkareesta puuttuu se tappi pumpun ja kaasuvivun välistä.

Venttiilien välykset on just tuo 0,1. Imu saa olla aika nahkee ku virallinen ohje ollee 0,08. Kantavat venttiilit tekee muuten sitäki ettei seosruuvin säätely vaikuta oikee mitenkää...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, ei siellä mitään rajoitinta ollut, vaan kotelo itsessään on matalampi ja metallinen, voisiko olla että siinä on rakenteellinen rajoitin :?:

Kalvo oli ainakin viim ekesänä eheä :idea:

Mikä tuota kylmäkäyntisolenoidia ohjaa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kotelosta tai rajottimesta en tiedä enempää, mullon kaikki ollu noita muovisia :? . Enkä sano ryypyn ohjauksestakaan, ainakaan ennen ku olen tutkinu tuolta purkuromuista lisää tietoa :idea: .

Edit: http://www.skootterini.com/joomla/index ... &Itemid=71

Se onki tommonen vaha juttu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mulla on jossain tuommonen kaasari ja jotain muita osia, jos satut tarviin joskus.
Kakstahtikoneen vaihtamiseen tarvittavia korvakoita ei oo tallessa, ainakaan toista :naama:

Ettäkö metallinen kansi kaasarissa ? :shock: Otas kuva.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hyvä tietää notta osia löytyy, toki kaksitahtikonetta en vaihtaisi missään tapauksessa, sillä tulee liituraitapukuun ikävä käry työmatkalla :no:

Tänks Aaltojärvi linkistä, onpa meleko jäynä systeemi, vähän eppäilen että minun tapauksessa tuo ryyppysuutin ei koskaan aukene :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ajokausi avattu 8) Ihan mukavastihan tuo kululki :fillari:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

jovihava kirjoitti:Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun :shock:
No huh huh, mitähän siellä nyt on tontilla? :D

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Hese126 kirjoitti:No huh huh, mitähän siellä nyt on tontilla
Kuva
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

jovihava kirjoitti:Jokakeväinen motokuume vaati sitten uhrinsa, taitaa jäädä Kinroad nyt vähän sivuun :shock:
KUVIA :shout:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vuorossa viikon antikliimaksi :happy:

Kuva

Oli tuossa lähellä halavalla tuommonen vähän isompipyöränen ja -runkonen kiinanskootteri niin kävin noppimassa poikkeen :wink:

Tietysti kun halavalla ostaa niin remonttiakin saapi tehhä, semmonen normaali käyttöönottohuolto :P

Variaattoria tutkailin, epäilin että olisiko ollut liian lyhyt hihna, mutta kuulemma tuo on just kohilleen :?
Kuva

Purkiin ja puhistin ykkösvariaattorin, samoin tuon hoodin muutenkin, korjasin käynnistinpolkimen, oli seekeri lipsahtanut, voitelin kaikki paikat mitä tuolla tuntu semmosta kaipaavan :idea:

Sitten konepuolelle, heti havaitsin tuon imukurkun meleko huolella pykineeksi, elikkäs uusittavien listalle. Säätelin venttiilit, revin saastelaitteet mäjelle ja tulppasin niille lähtevän pakokanavan. Pakopuolella olikin venttiilivälys toista kymppiä, timmasin lähemmäs totuutta.

Ilmanputsarin pesin, tässä olikin uskottavampi filtteri kun kinroadissa.

Yhessä vaiheessa tuossa Vappuaamupäivästä aloin haistella että savu käryää jostain, ja kohta alkoi paloautoja lappaa ohitte, lähdinpä uteliaisuuttani kahtelemaan että missä pallaa
Kuva

Olipa surkia näky, erään jokkisharrastajan talon yhteydessä oleva talli siellä roihusi :cry:

Kuva

Mikä lie räjähellyt, välillä kuului ihan sarjana semmoisia teräviä räjähdyksiä varmaan toistakymmentä tuolta palopaikalta :?

Tuossa on uutta imukurkkua paikoillaan ja saastelaitteet on jo uhrattu tehon jumalalle kevennyksen nimissä :pope:
Kuva

Katteethan näissä on tietysti aina murusina jostain kohden, niitä sai harsia
Kuva

Tuolta puuttuu tuo alakate kokonaan, mistähän löytäs harsimiskelpoisen? Uus makssaa rahhaa :oops:
Kuva

Vessanpytyn sarantkin oli menneet särki, piti patentoida reikälistalla ja popparilla korjausta, hyvä tuli :)
Kuva

Sähköremppaa pääsi kanssa harrastelemaan muunmuassa jarruvalojen kanssa sekä pääsulake vaihtui lattatyyppiseksi. Akun uusin, nyt lähtee napista käyntiin 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tällä on tullut nyt vähän ajeltua, mutta on tuossa yksi ongelma ilmennyt :?

Kun lämpenee niin ei tahdo päästä liikkeelle, paikaltaan lähtiessä ei nosta kierroksia, tuntuu ihan niinkuin olisi liian iso vaihde päällä :shock:

Ykkösvariaattorissa ei ole mitään ilmeistä vikkaa, on purettu ja puhdistettu, ja siellä on 5.5g rullat eli sen puolesta pitäisi päästä ottamaan kiekkaa. Kakkosvarin käytin irtaallaan, mutta eipä siittä purkamatta saanut mitään seleville enkä viihtinyt alkaa palottelemaan. Päällepäin näytti kuiten ehjältä ja jousi tuntui hyvinkin jämäkältä.

Olen tuossa kuiten pohdiskellut että ilmiö kait voisi syntyä jos kakkosvari jumittaisi auki, silloinhan kun ykkönen kierrosten noustessa pääsisi sulkeutumaan liikaa niin siellä olisi liian pitkä välitys päällänsä.

Tietysti voihan se olla että koneestakin loppuu jostain syystä veto lämpimänä, vaikkei se varsin booaa taikka röpötä. Silloin kait se meinaisi esimerkiksi että rikastin jäisi päälle, jolloin seos olisi liian rikas ja kone tukehtuisi kun alkaa vedättää :nocando:

Olisiko ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuli tuossa testimielessä kokeiltua ristiin variaattoreja Kinroadista, eikä ominaisuus kadonnut, kyllä se sittenkin taitaa olla niin että moottorin veto hyytyy kun lämpimänä vääntää tyhjäkäynniltä hanaa reilusti, eli laihalle taitaa jäädä :? Kaasuttajassa vikkaa :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kinroadilla on tullut ajeltua, kun tuo Yiyingi on ollut niin vastahakoinen liikkeellelähtijä, kuten edellä kuvasin.

Tänään aloin kahtella Yingiä, purkasin kaasarin atomieksi, puhistelin kaikki kanavat ja tutkailin. Neula oli mutkilla, sen oioin ja hioin naarmut pinnasta 800 hiekkapaperilla sileäksi. Luistin pohjalta löytyi joku millin halkaisijainen muoviroska, jonka alipaine on todennäköisesti imassut luistin pohjalla olevaan reikään, eli ainkain kaksi vikaa löytyi kaasarista. Muuten ei ollut mitään sanomista, kiihdytyspumppua säätelin vähän, ja vaihdoin vakio 88 suuttimen tilalle 90 suuttimen. Ilmanputsarikin tuli uusi.

Variaattorin hihnan vaihtoin kanssa uuteen ja laitoin ykkösvariin 5g rullat.

Testilenkillä totesin että kulut parani huomattavasti, mutta oikein kuumaksi ajettuna vieläkin vähän empi liikkeellelähdössä ja tyhjäkäynti oli tosi matala. Säätelin kaasarista ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä isommalle, ja tilanne tuntui paranevan, katsotaan 8)

Josko tuolla nyt jo viihtisi ajella menemään :fillari:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kerroppa nyt Aaltojärvi tai joku muu moponkaasariekpertti, mikä voi olla syynä että kuumana tyhjäkäynniltä liikkeellelähtiessä hanaa vääntäessä kierrokset lähtee nousemaan viipeellä, hyvä kun ei sammu mutta sitten kun se pääsee kierroksille niin vetää ihan mainiosti?

Kiihdytyspumpussa ei minusta mittään vikkaa, mikä muu siellä voi tehhä tuommoisen laihenemisen läppää avatessa? Vai voiko se käydä liian rikkaalla siinä välissä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Nyt on tulossa niin paljon tarinaa että jatkan aamulla kun pääsen koneelle. Tää samsunki kosketusnäyttö ei meikäläisen sormilla mahdollista kovin pitkän huolto-ohjeen kilpailua.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oolrait, ihan rauhassa 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jooh, töissä :lol: . Vieläkin vaikuttaa siltä että se kärsii nälkää :roll: . Jos ilmaruuvia kiinnipäin ruuvaamalla tilanne paranee, kannattaa vielä oikeen rassaamaalla siivota se tyhjäkäyntisuutin, hienosäikeisen kaapelin karva toimii kivasti. Luistin neula lie oikeella korkeudella? Keskimäinen kolo ollee "tehdasasetus" :idea:

Sitte taas ne venttiilinvälykset, jos siellä tosikuumana alkaa pakoventtiili kantamaan ni aiheuttaa helposti samanlaisia oireita.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Venttiilivälykset on tarkistettu, ja sitäpaitsi kun pääsee vedolle niin kulkee kovempaa kuin ns. laki sallii :oops: Mikäs siellä siis on se tyhjäkäyntisuutin?

Neula on ihteasiassa niin korkealla kuin voi olla, eli seekeri oli alimmassa hahlossa ja sen ja luistin rungon välissä oli vielä o-rengas, en tiijä kuuluuko tehtaalta lähtien olla? En sitä muuttanut mihinkään suuntaan kun laihuutta epäilin itsekin, mutta voiko se tehhä jotain nyt sitten vikopäin?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tyhjäkäyntisuutin on se pienempi, siinä pääsuuttimen vieressä. Kokeileppa vielä tipauttaa se neula siihen keskimäiseen hahloon.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mites se o-rengas siinä neulan sokan alla, kinroadin kaasarissa ei semmosta ole, liekkö joku koittanut poppakonstina lisätä neulan korkeutta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2547
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

jovihava kirjoitti:Mites se o-rengas siinä neulan sokan alla, kinroadin kaasarissa ei semmosta ole, liekkö joku koittanut poppakonstina lisätä neulan korkeutta?
Sitä poppakonstia just siinä on haettu.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nappasin kaasarin neulasta sen o-renkaan pois ja siirsin keskimmäiseen hahloon seekerin, ainakin eka tyypeillä pelasi hyvin, ehkä jopa paremmin kuin ennen, saapi sitten nähhä kunhan ehtii ajella kunnolla lämpimäksi :idea:

Hämikseltä saatu visiiri odotteli asennustaan, joten eikun toimeen :idea:

Tein peilien kiinnikkeisiin tuommoiset lattarautapätkät korilaattoihin hitsattuna, suorastaan sarvet
Kuva

Sitten kairasin visiiriin pari uutta reikää ja pulttasin niihin M8 pultit korilaatoilla, heppasin ja hitsasin neth kohdilleen noihin lattaraudanpätkiin, tässä siis kiinnikkeet maalauksessa
Kuva

Noin se klasi siihen asettu
Kuva

Kuva

Testilenkillä totesin että pelkästään näillä kiinnitettynä visiiri tärisee jonkin verran joten kairasin vielä pari reikää lisää ja laitoin 6mm pitkillä puuruuveilla pleksin kiinni alapäästään
Kuva
Tuolla katteen ja pleksin välissä on 6mm polttoaineletkua pätkät toimimassa holkkeina

Uusi testilenkki paljasti tilanteen parantuneen huomattavasti, visiiri oli oikein tukevan oloisesti paikallaan. Tuo antaa juuri sopivasti suojaa ettei vinkka puhalla rintaan, kaulaan tai suuhun, nyt voipi ajella lyhythihasella paijalla käyttäen kirpputorilta vitosella ostettua puolivisiirikypärää mallia Judge Dredd
Kuva

Lopputulos näyttääpi tältä:
Kuva
Noihin tarpeettomiksi jääneisiin kiinnitysreikiin pitäisi kahtella jostain net semmoset krominapit :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”