Linttaklubin väitöstutkielma: Pikkuviat tuovat iloa?

Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Olen kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä.
Viime yö tuli töissä tylsää ja saksanseisoja seisoi pihalla houkuttelevana, varaosia kontissaan. Siinä meni iloisesti muutama tunti kun vaihtelin katkenneen nopeusmittarin vaijerin (2vko sitten lopetti toimintansa), laittelin cruisen sähköaivon paikoilleen (ei ole toiminut mun aikana koskaan) ja vaihdoin omin kätösin uusiksi kolvatun monitoimireleen paikoilleen (pyyhkijä temppuillut pari kuukautta, viiksen vaihto helpotti jonkinverran).
Justiinsa ajelin töistä kotio ja ilokseni havaitsin kaikkien noiden ylläolevien toimivan :D Kyllä se vaan hymyn nostaa naamalle kun itse tekemällä saa ärsyttäviä pikkuvaivoja eliminoitua ja ajaminen maistuu taas paremmalta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joskus pikkuvikoja korjatessa sattuu kaikenlaista pientä ja onnistumisen tunteet vielä korostuvat.

Vaihtelin erääseen mersuun suuttimen tiivistettä, olin tasoitellut reiän pohjan kalvaimella ja puhdistanut suuttimen ja kalvanut sen pään kuntoon.
Vielä pultin reiän puhdistus ja sitten suutin paikalleen.

Reiän puhdistukseen on pitkä M6 kierretappi jonka päätä on vähän hiottu jotta se sopii - ja tarttuu - pikku hylsyyn kiinni, sitten on kätevä pyöritellä sähkövääntimellä.

Laitoin tapin hylsyineen vääntimeen ja nostin sitä reikää kohti, no tappi irtosi hylsystä ja tipahti suuttimen koloon ja siitä edelleen männän päälle että kilikoli vaan :shock:

Eipähän mitään, mäntä ei ollut ihan ala-asennossa ja tapin pää jäi juuri ja juuri näkösälle joten muina miehinä pakista magneetti ja tappi pois reiästä samalla auton omistajan kanssa jutellen niitä näitä .

Normaaliolosta säikähdykseen ja siitä epätoivon kautta hyvälle mielelle, muutamassa sekunnissa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”