Paljonko on pohjat käyttölinttasi öljynkulutukselle?

Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

eipä oo tarvinnu ikään vielä vaihtaa,lisäämällä aina selevinny,kaippa se jotain vie :oops:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
Naamis
Viestit: 471
Liittynyt: 18.10.2010 16:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Naamis »

melekeen viis litraahan tuo ruikkki mittatikun kautta talavella pihalle ku huohotin oli jäätyny.
bmw-kun oma ei riitä
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Corolla TE-71 hörppäs reilun litran 80km, tikkukaan ei kuulemma kastunu... Ja justihin olin vaihtanu öljyt kyseiseen laitteesee ja ajanu sillä 160km jonka jälkeen kattonu notta öljyä on. :roll: Toki tuo 80km oli meleko reipasta ajelua..
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

W201 Imas Helsinki - Oritupa välillä 2L ==> Oritupa - Mänttä välillä reippaas 2,5 litraa ja viimesellä 60km siitä etiäpäin nii hukkus melkeen 3l jo.

(Bensapumpusta kalvo rikki ja pumppaili öljyä samaa tahtia ulos ko bensaa koneeseen)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Kultanen
Viestit: 2
Liittynyt: 14.10.2013 15:44
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Kultanen »

Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Kultanen kirjoitti:Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.
Tämä on kyllä vale..... :wink:
5000km jälkeenhän konjeessa olis ollu jo 10 litraa öljyä :lol:

.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
ft79
Viestit: 96
Liittynyt: 26.3.2012 22:13

Viesti Kirjoittaja ft79 »

JuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssille
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..

tästä toki aikaa 10vuotta.. :D
124 250TD -94 :asd:, AC, ABS > AA? :D
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79

w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Aika vähillä kulutuksilla on mennyt tähänastiset itselläni, vaikka aika pommeja on sekaan mahtunutkin. Rellu vei litran 5000 kilsalle, eli pari kertaa sai täytellä 15 tonnin vaihtoväleillä. Jos olisi noudattanut virallista 30 tkm ohjelmaa, olisi koko öljytilavuus ja vähän päällekin kerennyt kulumaan ennen öljynvaihtoa...
ft79 kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:Sierra söi öljyä sillai että 4l kannun sisältö pysyi koneessa noin 30km. 8)
Kupla söi (=vuoti) pari kolme litraa tuhannelle kilometrille.
mulla sierra vei viikossa sen 4l.. aina perjantaina säästöpörssille
kannunkuva tuikkien ja pytty euroilia joka oli
todella halpaa.. sai ottaa pihalla aina korkin auki ja kipata
koko pytyn kattomatta moottoriin.. joskus jos oli
oikeen rahoissaan niin osti kaksi ja kippas toisestakin vielä puolikkaan..
pääskin heittää kylähurua oikeen urakalla..

tästä toki aikaa 10vuotta.. :D
Eikös noissa neloskoneisissa ollut vajaa 4 litraa öljytilavuus, ja kutosissa reilu 4? Eli ajelit perjantaina jo kokonaan ilman öljyjä, ja hyvänä päivänä laitoit vielä 2 litraa yli täytösmäärien sisään? :oops:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Eilen tuntu olevan täälläki hetkellinen öljynkulutus aika kova.
Kytkintä kun polkas, niin ei koskaan tienny sammuuko, vai jysähtääkö kaasu pohjaan.
Komeita savumerkkejä takana :D .
Oisko alipainepumppu antautunu, pitää tutkia :!:
Kultanen
Viestit: 2
Liittynyt: 14.10.2013 15:44
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Kultanen »

todellauupunut kirjoitti:
Kultanen kirjoitti:Entinen w124 230E otti öljyä noin 1L/500km, eikä sotkenu nesteitä eikä tullu koneesta ulos.
Tämä on kyllä vale..... :wink:
5000km jälkeenhän konjeessa olis ollu jo 10 litraa öljyä :lol:

.
Tarkoitin että muuten ulos koneesta ku palamalla :twisted:
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)
ft79
Viestit: 96
Liittynyt: 26.3.2012 22:13

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)

kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä.. :lol:
124 250TD -94 :asd:, AC, ABS > AA? :D
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79

w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

ft79 kirjoitti:
mazza kirjoitti:-84 1.6OHC Sierra hörppi öljyä 25tkm aikana varmaan ainakin kymmenisen tonkkaa? Kertaakaan ei tarvinnu laskia pois. :lol:

95E:llä ajaessa venttiilit piti säätää joka toinen päivä, kun jäivät kantamaan. 95E+venttiilinsuoja-aine nosti säätövälin viikkoon, 98E+venttiilisuoja-aine ja johan mentiin kokonaista 2 viikkoa ilman säätämistä 8) (Ois ollu mielenkiintoista nostaa kansi pois, kuinkahan syvällä lie oli venttiilit menossa :lol:

Siinä oli muutes se insinöörityön taidonnäyte -pakosarja, joka lienee maailman huonoin tehtävässään. Vakiopakosarjalla meni hyvissä säädöissä juuri ja juuri 125km/h ja kiersi vapaalla ~5500rpm. F-ryhmäläiseen rakennetulla peltisarjalla, virtaavammalla putkistolla ja putsarilla, kylmemmällä imuilmalla ja sytkän- ja kaasarinsäädöllä venttiilit alko jätättämään 7500-8000rpm paikkeilla ja huippuja otti mittariin karvan alle 160km/h. Kerrankin meni halpa viritys onnistuneesti. :)

kyllä noi mulla on kulkenu ton ~160km/h ihan tehtaan laisilla osilla..
tainnu olla jotain muutakin peintä hämminkiä.. :lol:
Niitä huonoimpia pakosarjoja ei kai monessa vuosimallissa ollu. Tuo oli -84. Saattohan siinä tietysti joku vaimenninkin olla "vähän" tukossa, äänet kyllä oli melko hiljaset vakioputkella :roll:

Mutta 0-100km/h otti reilu 11s, eli paremmin se meni kuin ehjä vakio. Toki kakkosella pystyi vedättämään reilusti yli satkuun, joten se varmasti säästi jo sekunnin vrt. vakio.

Oli muutes elämäni hirvein auto. Liukkaankelin radalla oikealle kaartuvaan mutkaan piti tulla alle 30km/h, ettei vasen etupyörä lukkiintunut (jarru ylhäällä!), mutta kun käsijarrulla heitti auton pieneen luisuun, pystyi tulemaan helposti reilu 40km/h alkunopeudella :lol: . Pientä vastusta taisi olla jarrussa/laakerissa :P
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Farkku E kadetti söi sen 3-4 litraa jollekki 300km matkalla... 1.6 pensarematorio ja höylätty 450tkm...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
blackslide
Viestit: 10
Liittynyt: 09.9.2012 21:58
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Kyllä se vajaa 900tkm ajettu 200D imppas ja falskas noin 1L/100km. Kulki kyllä pajon paremmin ku 550tkm ajettu 190D joten johtopäätös: Öljy syö koneen voimia, mitä vähemmän sitä on, sitä parempi :D
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Audi 50 hörppäs 1-2l/100 km oli venttiilin kumit ihan finito.
nykyinen kinneri vie litran per v10tkm
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Aikoinaan mun W123 300 D vei Espoo-Jalasjärvi välillä 30 litraa motoriöljyä. :kuningasajatus:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

No edellinen kulkine oli -98 c240, nii siinä meni tammi-syyskuussa ~8-litraa lisäykseen :shock:
Reilun 3-tonnia ehti ajaa siihen :lol:
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”