Sivu 35/37
Lähetetty: 07.9.2015 22:35
Kirjoittaja Easy Rider
Jos öljysisä tossuisa on vähhääkään hiiliä jälellä, niin virittelet ison paan tulille ja keittelet veesä rasvat pois.
Hittuako nää muutenkaan alat kuluneile rummuile uusie kenkie, ei ne ota kun keskiltä. Ei kelepaa syynisä kuitenkaan.
Lähetetty: 08.9.2015 5:37
Kirjoittaja jovihava
Eipä muuten tullutkaan keittäminen mieleen, vetydioksidi etenkin kuumana on muuten aika hyvä liuotin
Itestä näytti aikanaan hurialta kun meiän isäntä keitteli pihalla löpöä isossa astiassa, oli saanut turvemiehiltä pöntön vesisekoa ja haihutteli vesiä poikkeen
Lähetetty: 08.9.2015 10:31
Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö
jovihava kirjoitti:-Itestä näytti aikanaan hurialta kun meiän isäntä keitteli pihalla löpöä isossa astiassa, oli saanut turvemiehiltä pöntön vesisekoa ja haihutteli vesiä poikkeen
Eise oo hurjoo hommoo ensinkään.....
Naftan leimashuspiste on nuin 140 astetta.....eikähä se muuta ku hulumahtaa jos syttyy ..... eise räjähä , että ei Sinunkaan ois tarvina suotta pelätä.
Ei se ois tarvina Erkinkään keittee ......
-riittää moottoripolttoaineesa kun antaa valua tynnörin pohojalle, ja talavella pakkasilla laskee raanasta tai pumppaa säiliöstä juoksevan naftan.
Ja Verkkus-sonnissahan on sakkakuppi ja vejen erotin ..... on on .....oon iha ite nähny .....
Eikös se Perkkinssi .......
Lähetetty: 09.9.2015 13:29
Kirjoittaja mesemies89
onkos jollain tuollasta kaappia varaosina pihassaan? josta mahtollisesti sais korjaus palan?
Lähetetty: 09.9.2015 13:40
Kirjoittaja jovihava
Minkäslaista palasta tarviisi?
Lähetetty: 09.9.2015 13:44
Kirjoittaja mesemies89
jovihava kirjoitti:Minkäslaista palasta tarviisi?
miepä paan sulle kuvan spostiin, tänne en osaa laittaa heh
Lähetetty: 10.9.2015 18:57
Kirjoittaja jovihava
Yksi tiedetty mätäpaikka oli tuo kuskin puolen keskimmäisen ikkunan alareuna
Sisäpuoli on vielä hiukka karmeempi kuin ulkopuoli
Kuskin oveen tuli jo väri pintaan:
Ja samoilla tulilla etukulumaan
Palio lissää fotoja tuolla:
http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015
Lähetetty: 11.9.2015 19:24
Kirjoittaja oltzi
Siistiä jälkeä. Jollaki pysyy ruisku kädessä
Lähetetty: 11.9.2015 20:35
Kirjoittaja jovihava
Sammaa mieltä, hyvältä näyttää pinta
Lähetetty: 12.9.2015 9:40
Kirjoittaja Hese126
Ose komia! Oven perusteella luulisi että koko auto on näyttelykunnossa kunhan valmistuu
Lähetetty: 16.9.2015 22:08
Kirjoittaja jartuo
Miten olet saanut äänieristettyä kabyysin? Omassa ääni on käsin kosketeltavissa, aivan älytön ääni. Jotain muuta pitäisi keksiä kuin Peltorit?
Lähetetty: 17.9.2015 6:29
Kirjoittaja jovihava
Luulisi että pikkuhytillinen olisi se hiljaisempi versio, ei ole kaikukopaa soimassa ympärillä
Äänieristysmattoahan minulla on jokseenkin aarin verran ihan joka puolella hyttää
Ylivaihelaatikolla ja isoilla tassuilla taas sai koneen kirkumisen aisoihin, ja tietysti koneen tuenta vaikuttaa siihen miten saundia johtuu koriin.
Ei minusta tuo oma Kaappi ole enää paha hyttimelultaan, tai sitten se on ikäkuuloa
Hese126 kirjoitti:Ose komia! Oven perusteella luulisi että koko auto on näyttelykunnossa kunhan valmistuu
Tavoitteena ensi vuoden hötsi
Lähetetty: 17.9.2015 15:23
Kirjoittaja Lerssinen
Mulla on paksua "avaruushuopaa" eli sitä superloonin näköistä missä alumiinikelmu päällä joka paikassa, koko lattia ja etuseinä vedetty sillä.. Äänieristää ja lämmittääkin vähä..
Lähetetty: 18.9.2015 14:52
Kirjoittaja jartuo
pitää hommata lisää samaa tavaraa, tosin en tiedä voiko auton pohjaan laittaa eristettä? ettei vuoden päästä taas ole saman näköinen.
Kiva seurata tätä ruoste projektia ja huomata miten samoista paikoista ruoste on iskenyt läpi.
Siistiä jälkeä tulee, paljon siistimpää kuin omat paikkaukset.
Sen huomasin jos oman projektin alussa, ettei tarvitse olla hyvä hitsaamaan jos on hyvä rälläköimään.
Lähetetty: 21.9.2015 16:13
Kirjoittaja Lerssinen
Tuosta laikkaamaan varaosapeltejä, siisti halpa aihio ehkä
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Me ... m?ca=2&w=1
Lähetetty: 21.9.2015 20:56
Kirjoittaja XUX63
Voi jessus että komia
Kuinkahan ison moottorin tuommoseen saa laittaa ts mikä on tehokkain verrokki
Kunhan mietin vaan
Lähetetty: 21.9.2015 21:17
Kirjoittaja jovihava
Maks 132 hv, tehokkain mallisarjassa on 210D 110 hv :p
Lähetetty: 22.9.2015 14:38
Kirjoittaja mesemies89
oliskin ylimääräistä niin hakisin ittelleni tuon heheh on niin mukavan tutuksi kaappi jo tullunna ja omalla tavallaan herättää sisimmissään erikoisen kihelmöivää kiinnostusta hahah.
onkos tollasta kaappia hankala modata automaatiksi? tai kestäiskös tuollasessa henkilö mallin automaatti?
Lähetetty: 22.9.2015 16:30
Kirjoittaja XUX63
jovihava kirjoitti:Maks 132 hv, tehokkain mallisarjassa on 210D 110 hv :p
Eli +20% niin se ois yhtäkkiä 06/1998-07/1999 mallin 220CDi
Lähetetty: 22.9.2015 19:19
Kirjoittaja jovihava
Just tajusin että Kaappiin ei tosiaan saa millään leimattua 270cdi tekniikkaa, ampuu tehot niin palio ylitte
mesemies89 kirjoitti:onkos tollasta kaappia hankala modata automaatiksi? tai kestäiskös tuollasessa henkilö mallin automaatti?
Noita on ollut automaatilla, 722.1 eli iänvanha niskannyrjäyttäjä
Ja se on juur sama henkilöauton laatikko jota löytyy 115/123:sta, ainakin alkupäästä.
Tietysti tuolle perävälitykselle (4.4) saisi olla ylivaihdeautomaatti, paitsi tietenkin jos koneeksi jää tuo 240D, silloin varmaan joku 722.3 voisi olla hyvä vaihtoehto
Omissa haaveissa on nimenomaan ylivaihteellinen automaatti, jossei siteen saisi sinne sitä rintterin välitystä (4.11) niin passaisi kyllä suorakin lukolla.
Lähetetty: 23.9.2015 15:27
Kirjoittaja dealer
jovihava kirjoitti:Maks 132 hv, tehokkain mallisarjassa on 210D 110 hv :p
Meillä oli useita vuosia 310D ja PPD säätämällä pumpulla menohalut riittivät ihan hyvin täydellä lastilla, kulutus pysytteli mielestäni erittäin kohtuullisissa 11 litran lukemissa.
Moottori siis alkuperäinen 2,9-litrainen vapaastihengittävä OM602.
Lähetetty: 26.9.2015 16:55
Kirjoittaja jovihava
Juu, kyllä tuo vanhaksi vapariksi hyvin kuleskelee tuolla konehella, meinasin vaan että näitä ei ole millään 6.9l turbokoneella koskaan ollut
Peltiä on taas kehkeytynyt, akkunan alusta:
Myös ikkunanaluspalkki vaatii korjaliua:
Lähetetty: 26.9.2015 17:19
Kirjoittaja jovihava
Ruostesuojattuna:
Mätää täälläkin:
Eikä vaan pintasellaista:
Kun mestari korjaa niin hyvältähän se näyttää:
Sisäpuolta:
Lähetetty: 10.10.2015 13:20
Kirjoittaja Meissenkeri
Eikö ole ennää uusia kuvia?
Lähetetty: 25.11.2015 17:44
Kirjoittaja jovihava
Oonhan niitäkin, on vaan tämä foorumointi ollut välillä vähemmällä, soori
Jonkun toistaitosen jäljet kaipaavat korjailua :p
Akkunan pieli putsattuna
Kohteena takaovet
Korjauspalan malluuta
Lähetetty: 25.11.2015 19:34
Kirjoittaja jovihava
Takaoven sisustassa oli muodikkaasti ruskeaa
Yök
Uutta ossaa valamistuksessa
Ja paikka!
Kiinnikkeitä korjauspalaan
Ennakoivaa ruostesuojausta
Korjauspala paikallaan
Pintapelti on vielä rusehtava
Ja puis
Uuttaa pelliä
Lissää fotoja tuolla:
http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015
Lähetetty: 26.11.2015 15:37
Kirjoittaja eero1989
Aika komjaa veistelyä
Lähetetty: 27.1.2016 8:35
Kirjoittaja Roisto
Jovi on tainnut saada kaappinsa taas ajoon. Ajelin aamusella kiiltelevän valkoisen kaapin perässä ja kuskin ikkunasta vilkaisu varmisti kuljettajan.
t.
Risto
Lähetetty: 27.1.2016 9:15
Kirjoittaja Hese126
jovain oli perjantaina sählynpelluusa, nii oli komia kaappi parkkiksella.
Pyöräkotelokki takkaa levitetty ni mahtuu läskiä alle
Lähetetty: 27.1.2016 15:22
Kirjoittaja Vanja-eno
Hese126 kirjoitti:jovain oli perjantaina sählynpelluusa, nii oli komia kaappi parkkiksella.
Pyöräkotelokki takkaa levitetty ni mahtuu läskiä alle
Mitä tapahtui kun Jovi meni pelaamaan sählyä ja saapui parkkipaikalle?
- sen jälkeen hän tuli kaapista ulos
sori, huono, mutta pakko laittaa
Ei mulla muuta, jatkakaa