Linttaklubin huipputekninen neuvontapalsta teille kaikille!

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Linttaklubin huipputekninen neuvontapalsta teille kaikille!

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Koskapa arvoisassa linttaklubissamme vaikuttaa ryhmä erittäin teknisesti oriontuneita henkilöitä, niin ajattelin että voisimme kollektiivisesti kantaa kortemme kekoon meseläisten tekniikkamurheiden ratkaisemiseksi. :kuningasajatus:

Linttaideologiaanhan kuuluu hyvin maanläheinen ja ratkaisukeskitteinen ongelmanratkaisu, innovatiivisesti ja yllättäviäkin arkipäivän materiaaleja hyödyntäen, nykyään niin suureen merkitykseen noussutta kierrätystä unohtamatta :ope:

Joten topikki on avoin, kysyä saa kaikkea tekniikka-asiaa, eiköhän arvoisalta raadiltamme vastaukset löytyne :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Oi tervehdys tekninen lautakaunta, minulla on kymysys.

Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Malm kirjoitti:Mimmosella hitsivehkeellä kannattaisi lähteä räkimään Wanhan Rouwan(tuo hopia tuossa avattaressa) palkit kuntoon. Perheestä, eli isäpapalta löytyy joku vanha pikkunen Telwini, oon sillä pikkasen hitsaillut ja jotenkin tuntuu että Wanha Rouwa tarvitsisi jotain parempaa. Onko suosituksia, mistä niitä saa hyviä ja halavalla ? Pitäs varmaan ennen Lintan katsastusta myös pikkasen helmaan ja vähän pohjaan ja lokariinki räkästä paikkaa kiinni.
Linttaklubi suosittaa: Pro-work ja täytelangalla, siinä yhistyy hyvä ja halapa :idea: Jos et nyt sitten kuitenkin ihan sillä Telwinillä riipasisi.

Muistathan sitten että paikka pitää laittaa sillä tavalla että sen huomaa paikatun, vain epärehelliset ihimiset siistivät saumat piiloon :ope: Yksi parhaita kiinnitystapoja on nk palloreikärivisauma, joka syntyy kuin itsestään kun et mene liian hyvin puhdistamaan hitsattavaa kohtaa :niinpaniin:

Oikeasta työskentely-ympäristöstähän sinua Risto ei tarvitse muistuttakaan, olethan yksi linttaklubin uskollisimpia sorapiharemontoijia :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Kyllä minä kokkeilisin paklata ensin! :pappa:

Pakkeloimalla saat huomattavasti huokeamman korjauksen ja kaikenlisäksi se on helpompi tehä! Sillai vaan ja julumasti sitte massaa päälle! :!:

Hitsauksen ongelmana tulipaloherkkyys sekä vaaralliset kaasut. Naama voi kaasuille altistuessaan muuttua tämän näköseksi jopa.

Kuva
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipanvaihtoon... :shock:
Viimeksi muokannut Kempakko, 13.4.2008 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

suositellaan katsatus paikkaukseen pakkaskeliä ja märkää sanomalehteä (hesari, keski-suomalainen tms.. isompi julkaisu)

jos muutoon oikee ruppee paikkailee nii puikkohitsi on hyvä :lol:
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Arvoisa neuvontapalsta,

Väyrysen ulkolämpötilan mittari on juonitellut niin kauan kuin auto on minulla ollut. Välillä mittari toimii täydellisesti, välillä osa pikseleistä on hukassa ja monesti informaatio on täysin lukukelvotonta.

Mitä teen?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minä kun oon käyttäny sikarirasiankantta tukena. Se pysyy hyvin lasikuitukitillä kiinni. Rupulimassaa vielä ruostesuojaksi päälle (ettei irtoruoste putoa), niin johan on parempi kuin venäläinen uus. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Kempakko kirjoitti:Suurempien reikien paklaamisessa kannattaa laittaa jotain muuta täytettä tueksi, ennen kuin tekee lopullisen pinnan LASIKUITUPAKKELILLA. Esimerkiksi lasten vaipat saa sullottua palkkiin hyvinkin napakaksi tueksi. Seuraava omistaja kyllä varmaan saa sitten opetella vaipan vaihtoon... :shock:
Tennissukka toimii vallan mainiosti apuna pyöränkaaria pakkeloidessa katsastusmiehen mieliksi.

Tyttöjen kesken yritimme esikoisen kummitätin Totken pyöränkaarta pakkeloida vaan eihän se pakkeli märässä autossa pysy, varsinkaan tyhjään päällä. Terdeltä löytyi apu onkelmaan eli siis käytetty valkoinen miesten tennissukka ja jo alkoi pakkeli pysyä. Ja katsastussetä oli onnellinen ettei auton ohi kulkevat naisimmeiset revi nailoneitaan repsottaviin pyöränkaariin :shock:
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Lämpömittariongelmaan ehdottaisin seuraavanlaista ratkaisua: ota iso meisseli ja työnnä se lämpömittarin näytöstä läpi joko käsin tai vasaralla auttamalla. Sen jälkeen haet lähimmästä halpakaupasta vanhan kunnon ulkolämpömittarin (kiinteistömalli, perustuu lasiputkeen, jonka sisällä on värjättyä alkoholia) ja ruuvaat sen kahdella kyprokkiruuvilla A-pilariin siten että saat luettua sen kuljettajan paikalta. Toimii ikuisesti, ja voit näppärästi siirtää sen myös seuraavaan linttaasi.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kempakko kirjoitti:Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Hyvä. Näillä ohjeistuksilla lähetään menemään :jook:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meissenkeri kirjoitti:
Kempakko kirjoitti:Tottakai kannattaa. Aamulla sitten putkasta päästyä voipi vaikka korjata ulkolämpömittaria kun vaimo ei laske pirttiin.
Hyvä. Näillä ohjeistuksilla lähetään menemään :jook:
Eiku vielä jäi se Karalahden kohtalo mietityttämään. Nyt on siis kysymys että saako Kärälahtikin sen mitallin kun on kuitenkin ollut auttammassa Kärpäsiä suomen mestaruuteen?
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Voiphan se olla. Toisaalta voipi olla että saa kaudesta bonuksena kymmenen vuotta ykssuuntasella sopimuksella, kunhan asiat ennättääpi käyä kaikki oikeusasteet läpi...
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Meissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?


en tiiä et kannattaako mut ite olin ainaki juhulimassa, eli onneksi olkkoon kärpille ansaitusta mestaruuvesta





T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Meissenkeri kirjoitti:Niin, tuli mieleen vielä toinenkin kysymys. Että kannattaako alkaa juhlimaan Oulun Kärpästen suomen mestaruutta?
Ainahan kannattaa juhlia :!: Olikos se joku hyönteistutkimusseura, vai mikä tuo Kärpäset? Onnittelut heille, mikä lie oli laji? Banaanikärpästen tunnistus :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Skodan :oops: takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena. :(

Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa. :lol:

4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.

3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.

2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.

1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

dealer kirjoitti:Skodan :oops: takakaarissa on ruostetta, jopa sellaista että peltiä on pieneltä alueelta poistunut keskuudestamme ruskeana jauheena. :(

Mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi a) linttaklubimaisin ja b) järkevin.
Siis kaksi eri vaihtoehtoa. :lol:

4) Hio kaikki ruoste pois, hitsaa siisti paikka, pakkeloi, laita happopohjamaali, pintamaali, reunaan massaa.

3) Hio enimmät pois ja pakkelia päälle, sitten töppäät superloninpalasella jotain vihreää päälle.

2) Vähä maalia siihen suoraan ruosteen päälle aina tarvittaessa.

1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Oikea vastaus on 5)

Osta Vito ja laseta menemään. Vito ei ryostu :idea: Samalla saat polttoöljyntuoksuisen vunterpaumin jos sattuu suuttimen aluset vuotamaan :ope:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itse suosisin vaihtoehtoa numero 1 koska skooda on suhteellisen kevyt ja pieniruokainen auto niin kaarien katoaminen keventää autoa entisestään joten aikaa päällehän polttoaineen kulutus pienenee, samoin dieselveron määrä pienenee parhaassa tapauksessa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

mutta eikös kromikaaret ole tehty juuri tuota varten ?
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:1) Anna kaarien kadota ja laseta menemään.
Et sillä mitään voita, jos alat hieroon sokotaa :pappa: Ajelet se tyyristi nokka pystyssä loppuun saakka. Hävinneet pellit helpottavat hävittämistäkin siinä vaiheessa kun sokota-vainaa on tiensä päässä.

Hävitettäväksi jää moottori, jonka saa myytyä volokkarimiehille ja lasit, joista saa tehtyä grillikatokseen persoonallisen ikkunat :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Golfin muovikaaret ei ruostu, ja ne on heleppo asentaa mihin tahansa autoon sikafleksillä, poraruuveilla, tai paremman puutteessa vaikkapa sinitarralla. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kromikaaret
Golfin muovikaaret
Passaako ne varmasti tuonmalliseen kaareen:

Kuva

:(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Toki passaa.

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29051
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkemmin kahtoin skodassa on takapuskuri :shock: eli sovitus olisi sitten tämäntapainen:

Kuva

Ajattelin kiinnitykseen kaksnaamasta teippiä :idea:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

dealer kirjoitti:Ajattelin kiinnitykseen kaksnaamasta teippiä :idea:
:lol:
Kaksinaamanen teippi on hyvää mallaustarkotuksiin, mutta kestävämpi ja tyylikkäämpi asennus tulee kuitenkin sikaflexillä, joka ei ole niin ranttu epäpuhtauksille :ope:

Bonuspisteitä erinomaisesta illustrts... niinkun siis grafistisesta tuota no siis hienoista kuvista :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kannattaisko vielä varmistaa kiinnitys vanhalla kunnon MacGyver-teipillä? :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Sivonen kirjoitti:Kannattaisko vielä varmistaa kiinnitys vanhalla kunnon MacGyver-teipillä? :D
Pari kierrosta auton ympäri teippiä niin pysyy molemmat puolet kiinni :ope:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”