M111 sekaisin

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

M111 sekaisin

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Terve.

Kierrokset vaeltaa 400 -1800 rmp. Bensiiniä tulee palamattomana putken päästä reilusti. Sytytystulpat aivan karstaset. Eli ei taida olla enää iha säädöt kohillaan!

No vasta ens viikolla pääsee veholle. Saa nähä mikä on menny rikki?

Oireet alkoivat heti kerralla, ei ennakoinut aikaisemmin yhtään.

Eka vika tossa autossa ja olen ajellu sillä 115tkm/ yli 6vuotta.

Siis kyseinen peli on 220E vm. 1993
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jotta ei ois nyt lambda menny mykäks? Elä aja jottei se palamaton bensa sulata kattia. :shock: Poltin joskus taihatsu saratesta katin kun se ei polttanut kaikkea pensaa, lentää semmosia kivoja valkohehkuisia meteoriitteja pakoputkesta. :D
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Jos kiinnostusta riittää niin tässä ohjeet vikakoodien purkuun ja kuva "tietokoneesta" jonka rakentaminen onnistuu kädettömältäkin :) : http://xs.to/xs.php?h=xs25&d=05160&f=IMG_2434.JPG

Kytke laite kuvan mukaisesti. Katkaisijasta kun painaa pari sekuntia niin yksi väläys kertoo että muisti on tyhjä. Mahdolliset vikakoodit tulee laskea väläysten määrästä ja jokaisen koodin jälkeen koodin voi joko nollata painamalla napista 8s tai siirtyä seuraavaan koodiin painamalla 2s. Kun sama koodi tulee uudestaan (mikäli ei ole niitä nollannut) tietää että vikamuisti on luettu kokonaisuudessaan.

HFM:n oppimien perusarvojen nollaus käy siten että vikamuistin ollessa tyhjä (yksi väläys) painetaan katkaisijaa noin 8s, katkaistaan sytytysvirta ja vartutaan 2s, virta päälle ja odotetaan 10s ennen starttausta.

EDIT: ja jos tyhjäkäynnin säädin antaa vikakoodia ei ole pakko ostaa uutta 3-400€ maksavaa säädintä vaan avaa säätimen päästä kansi joka on kiinni 4:llä torxilla ja sumuta kontaktispraytä säätimen sisään etenkin tuon valkoisen pyöreän suojan alle: http://xs.to/xs.php?f=IMG_2148.jpg&h=xs28&d=05190
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

HVM kirjoitti:Jotta ei ois nyt lambda menny mykäks? Elä aja jottei se palamaton bensa sulata kattia. :shock: Poltin joskus taihatsu saratesta katin kun se ei polttanut kaikkea pensaa, lentää semmosia kivoja valkohehkuisia meteoriitteja pakoputkesta. :D
JEP. Kyllä auto on ollut ajokiellossa heti oireen ilmettyä. Poislukien pari kertaa testausta, kun vähän nuuskin josko vika löytyis vähä niinku peruskoulupohjalta.

Ei oo ikinä ruuvattu dieselkää antanu semmosta savumerkkiä tallinoveen ku tämä bensapeli.

Tyhjäkäynnin seilaus on asettunut suht asialliseksi jostain syystä, mutta voimat on karannu. Tuntu tosi työläälle saaha pihalta takasi talliin.
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Auto huoltoon aamulla.

Vaihdettu :
-ilmamassamittari
-lambda-anturi
Ainaki nuo, en oo kyselly , että mitä ovat tehneet muuta.

Vaikutus :

Vika säilyy, eli kaikki sekasin ja bensiiniä tulee putkesta miehekkäästi.


Huomenna jatkuu asiaan perehtyminen. Epäilevät nyt , että suihku kusee...
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Polttoainejärjestelmä pesty. Ilmeisesti puhtaalla Fortella? Alkaa oleen normaalit päästöarvot. Auto toimii nyt niin ku pitääki. Toivottavasti toimii jatkossaki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”