W124 230E 1991:n pikkuisia vikoja listallinen:

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mihel
Viestit: 5
Liittynyt: 13.7.2018 20:25
Paikkakunta: Lahti

W124 230E 1991:n pikkuisia vikoja listallinen:

Viesti Kirjoittaja Mihel »

Otsikon tyylisesti aloitetaa suurimmasta pienimpään vaivaan

- Katalysaattori hajosi, mikä voisi olla syynä? Keramiikka oikein suli klimpeiksi ja täten jouduin poistamaan sen väliaikaisesti. Tulpat, öljyt ja polttoainesuodatin kaikki vaihdettu.

- Käynnistäessä kylmänä ja parkkiruudusta pakittaen sammuu usein ja herkästi

- Lämpimänä käynnistys joskus starttaa vähän... Raffisti, eli tuntuu vähä kolahtavan käyntiin. Moottorin tuenta on tosin kunnossa.

- Tyhjäkäynnillä keittää, uusi termari ostettu ei asennettu, flekti ei pyöri. Voisiko ongelma olla jossain muualla, selviää toki kun termarin vaihettua oliko se sitten se...

- Kuskinpuoleinen lukko ei käänny lukitus asentoon. Voiko apparin ja kuskin lukot vaihtaa päikseen vai tuleeko tilata uusi lukko?
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Viskokytkin menny jos ei flekti pyöri, näin oli ainakin omassa ja keitti.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ko. vehkeessä ei pitäisi olla viskoa vaan magneettikytkin. Itse epäilen magneettikytkimen lämpökatkaisijaa. On kannen nurkassa etummaisena ja 2-napainen, jos ei ole ilmastointia ja 3-napainen ilmastoinnilla. Itsellä se meni kerran ja tuli samanlaiset oireet.

Pistä virrat päälle (moottori sammuksissa) ja nappaa liittimestä navat yhteen. Jos siipien seudulta kuuluu napsaus ja ne eivät enää käsin pyöri, niin sitten ko. lämpöanturi on 99,9% syypää.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Ko. vehkeessä ei pitäisi olla viskoa vaan magneettikytkin. Itse epäilen magneettikytkimen lämpökatkaisijaa. On kannen nurkassa etummaisena ja 2-napainen, jos ei ole ilmastointia ja 3-napainen ilmastoinnilla. Itsellä se meni kerran ja tuli samanlaiset oireet.

Pistä virrat päälle (moottori sammuksissa) ja nappaa liittimestä navat yhteen. Jos siipien seudulta kuuluu napsaus ja ne eivät enää käsin pyöri, niin sitten ko. lämpöanturi on 99,9% syypää.

t.
Risto
Sähkökuvista katselin kerran kun kanssa tenava halus keittää. Anturi ok, magn kytkin kytki kun pakko-ohjasi. Syy oli pissapojan lämmitettävät suuttimet jotka oli tullut konepellin vaihdon yhteydessä. Ne oli joko rikki tai eri kytkentä. Yhteinen kytkentäpiste tais olla anturilla ja pissapojan suuttimien lämmityksellä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Sähkökuvista katselin kerran kun kanssa tenava halus keittää. Anturi ok, magn kytkin kytki kun pakko-ohjasi. Syy oli pissapojan lämmitettävät suuttimet jotka oli tullut konepellin vaihdon yhteydessä. Ne oli joko rikki tai eri kytkentä. Yhteinen kytkentäpiste tais olla anturilla ja pissapojan suuttimien lämmityksellä.
Tuo menee juuri siihen 0,1 %:iin. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W124 230E 1991:n pikkuisia vikoja listallinen:

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mihel kirjoitti:Otsikon tyylisesti aloitetaa suurimmasta pienimpään vaivaan

- Katalysaattori hajosi, mikä voisi olla syynä? Keramiikka oikein suli klimpeiksi ja täten jouduin poistamaan sen väliaikaisesti. Tulpat, öljyt ja polttoainesuodatin kaikki vaihdettu.

- Käynnistäessä kylmänä ja parkkiruudusta pakittaen sammuu usein ja herkästi

- Lämpimänä käynnistys joskus starttaa vähän... Raffisti, eli tuntuu vähä kolahtavan käyntiin. Moottorin tuenta on tosin kunnossa.

- Tyhjäkäynnillä keittää, uusi termari ostettu ei asennettu, flekti ei pyöri. Voisiko ongelma olla jossain muualla, selviää toki kun termarin vaihettua oliko se sitten se...

- Kuskinpuoleinen lukko ei käänny lukitus asentoon. Voiko apparin ja kuskin lukot vaihtaa päikseen vai tuleeko tilata uusi lukko?

Katso ecu:n sulake (10A) siinä ylijänniterelessä - toinen on abs ja toinen ecu. Mikä on tyhjäkäynti? Säädetään lisäilmaluistilla ja sen letkussa olevalla kuristimella kejetissä kylmänä. Seosruuvviin ei kannata koskea ilman että on päästömittarin lambda lukema saatavilla livenä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”