Ongelmana on kaverilla 2.0l automaatti m102 käyntiongelma. Käynnistyy hyvin kylmänä, mutta kaasua painaessa rupeää röpeltämään ja saa myös sammumaan kaasusta. Hetken lämmettyä kone alkaa pelaamaan normaalisti, jonka jälkeen ongelmaa ei ole, kunnes kone ehtii taas jäähtyä. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? Seuraavat toimenpiteet on tehty:
-Imuvuodot tarkastettu
Vaihdettu seuraavat osat:
-Lambda
-Lisäilmaluisti
-Ecun lämpötila-anturi
-Virranjakajan kansi+pyörijä
-Tulpanjohdot+tulpat
-Potentiometri+säätö
-Seokset säädetty
-yj rele
-Moottorinohjainlaite
M102 käyntiongelma
M102 käyntiongelma
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: M102 käyntiongelma
Lisärikastus-suutin ja sen ohjaushan ensimmäisenä olisi tullut mieleen. Kaiketi tuo on ke-jet. Kuulostaa myös siltä että menisi siltikin mekanisen ruiskun varassa (vaihdetun yj relen sulake ehjä ja itse rele varmastiehjä?)nix0n kirjoitti:Ongelmana on kaverilla 2.0l automaatti m102 käyntiongelma. Käynnistyy hyvin kylmänä, mutta kaasua painaessa rupeää röpeltämään ja saa myös sammumaan kaasusta. Hetken lämmettyä kone alkaa pelaamaan normaalisti, jonka jälkeen ongelmaa ei ole, kunnes kone ehtii taas jäähtyä. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? Seuraavat toimenpiteet on tehty:
-Imuvuodot tarkastettu
Vaihdettu seuraavat osat:
-Lambda
-Lisäilmaluisti
-Ecun lämpötila-anturi
-Virranjakajan kansi+pyörijä
-Tulpanjohdot+tulpat
-Potentiometri+säätö
-Seokset säädetty
-yj rele
-Moottorinohjainlaite
Onko pulssisuhteesta katseltu mitä mieltä ohjaus itse on omasta toiminnastaan? Läytyykö x11 pistike ja siinä tarvittavat pinnit?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.