W124 230E kylmäkäynnistys ongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

W124 230E kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja samleh »

Olis W124 230E -90 mallinen peli ja ei meinaa lähteä käyntiin. Saa startata pitkään, välillä lupailee ja viimein käynnistyy. Jos antaa kaasua, sammuu uudestaan. Jos annan käydä noin 3min, alkoi käydä taas kuin unelma ja starttaa (noin 2 sekuntia siitä kun kääntää avainta) suht ok kun kone on lämmin. Katselin tuossa jo pari viestiketjua ja youtube videota, mutta missään ei manita tuosta käynnistys vaiheen ongelmasta. Saattaisiko tällainen myös johtua "cold start" venttiilin toimintahäiriöstä? Olisko jollain vinkkejä?
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

Viesti Kirjoittaja samleh »

Häh, eikä kukaan täällä viitti ees osoittaa sormella johonkin suuntaan?!
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Aika paljon löytää jo kun etsii "m102" ja siihen perään erinäisiä oireita :lol:
Hankala lonkalta veikata mitään, kun ei tiedä mitä milloinkin kyseiseen yksilöön on tehty.
Alota vaikka tulpista, virranjakajan kannesta+pyörijästä, se kumikaukalo imupuolella, sitten se kylmäkäynnistyssuutin yms.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

Viesti Kirjoittaja samleh »

Kiitti Wiggo, olen jokseenkin aloitteleva rasvanäppi, mutta tästä se lähtee. Tulpat, johdot ja virranjakaja käyty läpi. Pari sytytysjohtoa oli surkeessa kunnossa, mutta vaihtaminen ei vielä tehnyt muuta kun lisäs tehoja. Vaihdan tänään lämpötila-anturin ja seuraavaksi täytyy tarkastaa tuo kylmäkäynnistyssuutin. Kaasarissa oli se pieni jousi poikki, mikä painaa tyhjäkäyntiin?? liittyvän pienen kytkimen pohjaan. Korjasin jousen, muttei mitään tapahtunut.[/img]
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Suriseeko polttoainepumppu kun kääntää virrat päälle muttei vielä starttaa ??

Onko polttoainensuodatin vaihdettu
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

Viesti Kirjoittaja samleh »

Terve Pekkovee, kuten sanittu olen suht noviisi, mutta olisin kuvitellut että tollanen kylmäkäynnistyshäiriö ei johtuisi pumpusta kun kerrran muuten toimii moitteetta, korjaa jos olen väärässä. Aattelin myös että sama pätisi suodattimeen..? En siis ole kuulostellut pumpun ääntä. Hansikaslokeron alta/vierestä kyllä kuuluu omituista vinkunaa usein kun laittaa kylmänä virran päälle. Ei ole tuuletin sillä se vinkuu omiaan. Bensankulutus on myös huima tällä hetkellä.

Autossa on myös apsit epäkunnossa, joten se vissiin selittää sikakorkean bensankulutuksen, noin 17-20l satasella!! Anturit jo putsasin, muttei auttanut. Otin operaatiosta kuvat ja ajattelin laittaa tänne selostuksen, mutta en löytänyt sille paikkaa ja ohjeita on näköjään netti täynnä..
Viimeksi muokannut samleh, 17.3.2018 2:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jos kerras abs-järjestelmä myös epäkunnossa, niin ensinnä tarkastasin ylijännitereleen sulakkeet ja juotokset :idea: Löytyy akun takaa, versiosta riippuen releen päällä 1 tai 2 10A sulaketta.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

Viesti Kirjoittaja samleh »

Herra 745,

helvetin isot kiitokset tuosta vinkistä. Siinähän se oli!!! Auto starttaa heti ja apsit toimii!!
Viimeksi muokannut samleh, 17.3.2018 3:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eipä mitään, herra on hyvä vaan :lol:

Tuo yj-relehän on lankkujen ja tenavien käynti- ja abs-häiriöiden vikapaikka nro. 1 :pappa:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
samleh
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2018 12:36

Viesti Kirjoittaja samleh »

Näköjään.. Tulos olis tosin voinu apsien osalta olla eri ellen olis putsannu antureita pari päivää sitten. Olivat meinaan aivan tukossa.. Mutta joo, nyt vaan jälkitarkastukseen ja leima papruihin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”