m104 hydr nostimet ja käynnistyvyys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

m104 hydr nostimet ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja kaani »

Eilen ei meinannnut lähteä vehje käyntiin ja kun lähti
niin ilmeisesti nostaja nakutteli mutta jonkun ajan kun oli käynnissä
niin nakutus hävisi
Jos nostajassa vikaa niin vaikuttaako se tuohon käynnistyvyyteen?

Ja silkasta mielenkiinnosta niin mikä siellä tekee sen nakutuksen

Vehje E280 bensa M104 koneella
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: m104 hydr nostimet ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kaani kirjoitti:Eilen ei meinannnut lähteä vehje käyntiin ja kun lähti
niin ilmeisesti nostaja nakutteli mutta jonkun ajan kun oli käynnissä
niin nakutus hävisi
Jos nostajassa vikaa niin vaikuttaako se tuohon käynnistyvyyteen?

Ja silkasta mielenkiinnosta niin mikä siellä tekee sen nakutuksen

Vehje E280 bensa M104 koneella
Mulla oli sakuista tuotu c36 jossa oli tuommoista nostajien ääntelyä mutta kun vaihdoin siihen 0w40 mobilin sakujen minkälie öljyn tilalle niin väheni kummasti ja toisella öljynvaihdolla loppuo oikeastaan siihen. Joskus saattoi käynnistyksen jäkeen äännellä lyhyen hetken tai kovan ajon jälkeen tyhjäkäynnillä.

Että oisko ne paskaset ja öljyt jotain muuta kuin pitäisi? Tai sit ajettu loppuun asti...

Käynnistyvyyteen varmaan jumittava nostaja voisi vaikuttaa mutta ennemminkin kampiakselin tai nokka-akselin anturi saattaisi olla loppumetreillä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Nyt lähti käyntiin ja kävi normisti mutta päästin öljyt
pihalle ja huomenna sit öölit koneeseen
Veholla nostaja á 44 egee...mahtaakohan olla hintansa
arvoinen meinaan kun niitä laittaa jonoon hinta pompsahtaakin jo
ihan miehekkääksi :shock:
Ilmeisesti kaikki kerralla vaihtoon?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kyllä sei nostimista johdu m104 käyntiinlähtö
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mulla oli edellisessä E 320:ssa semmoista vikaa, että jos kylmänä käynnisti auton ja melkein heti sammutti (esim. autotallissa siirsi sitä pari metriä) niin seuraavalla kerralla ei meinannut lähteä mitenkään käyntiin. Sahautti ja lähti vain osalla pytyistä käyntiin. Luulisi ettei mikään sähköosa ottaisi nokkiinsa moisesta, joten epäilin, että jäisikö joku nostaja kantamaan kylmillä oljyillä tms. :nocando: Tämmöisestä on muistaakseni varoitettu ainakin joissain Fordin moottoreissa (oliko Zetec). Sitten kun käynnistyi, piti ajella jonkin aikaa, että käynti taas tasaantui. Jos vähän aikaa antoi käydä ennen sammutusta, niin ei ollut ongelmaa.

Toinen hydraulipaineella toimiva vehke olisi toki ennakonsäätäjä mutta luulisi siinä olevan niin isot aukot, että öljy pääsee helposti pois...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Roisto kirjoitti:Mulla oli edellisessä E 320:ssa semmoista vikaa, että jos kylmänä käynnisti auton ja melkein heti sammutti (esim. autotallissa siirsi sitä pari metriä) niin seuraavalla kerralla ei meinannut lähteä mitenkään käyntiin. Sahautti ja lähti vain osalla pytyistä käyntiin. Luulisi ettei mikään sähköosa ottaisi nokkiinsa moisesta, joten epäilin, että jäisikö joku nostaja kantamaan kylmillä oljyillä tms. :nocando: Tämmöisestä on muistaakseni varoitettu ainakin joissain Fordin moottoreissa (oliko Zetec). Sitten kun käynnistyi, piti ajella jonkin aikaa, että käynti taas tasaantui. Jos vähän aikaa antoi käydä ennen sammutusta, niin ei ollut ongelmaa.

Toinen hydraulipaineella toimiva vehke olisi toki ennakonsäätäjä mutta luulisi siinä olevan niin isot aukot, että öljy pääsee helposti pois...

t.
Risto
Kyllä, mulla on käynyt juuri samalla tavalla kahdessa pösössä, muutaman metrin siirto ja seuraavana päivänä kun menin starttaileen, niin luulin että jako hypännyt, veivas niin hullun kuuloisesti.

Soitto tutulle pösöremppamiehelle joka naureskeli, että et ole ensimmäinen :D Jääpi nostajat kantamaan.
Ei muutakuin toooodella pitkää starttia ja niinhän se pikkuhiljaa alkoi yskähteleen sylinteri kerrallaan käyntiin ja lopulta kävi ihan ok.

Tein varuilta sisäpesun koneelle naftan kanssa ja ei sen jälkeen ole oikutellut.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Mielestäni se suoraan ajosta siihen jäi mutta nyt kun aloin
funtsiin niin kyllä sitä pari metriä peräseinään päin siirsin
joulun pyhinä...hyvä näin jos asia on näin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”