mb 200e vm. 1991 flekti ei pyöri

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
miikka40
Viestit: 3
Liittynyt: 04.1.2017 0:08

mb 200e vm. 1991 flekti ei pyöri

Viesti Kirjoittaja miikka40 »

Ois juu tällänen bensamese 200e, nostaa lämmöt ihan 120 asti tyhjäkäynnillä eikä ne siitä laske, flekti ei pyöri. Sähkönen flekti kyseessä. Ajossa lämmöt 60-80 välillä, siihen epäilen termostaattia syypääksi että lämmöt pääsääntöisesti ajossa reilu 60. Vaihtokone kyseessä jonka kaveri aloittelevana "yrittäjänä" lupautui vaihtamaan. Mistäs kannattais aloittaa, yks musta johto ainakin ylimääräsenä konehuoneessa ilmanputsarin etupuolella, jonkinnäkönen yksnapanen "tappiliitin". Samasta johtonipusta yks ruskea johto maadottuu ilmanputsarin alle. Luulisin että silläkin on jotain tekemistä asian kanssa, mutten saanut selkoa mihin se kuuluu.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Testaa ekana onko vika flektin lämpöanturissa vai muualla. Moottorin etuosasta venttiilikopan vierestä muistaakseni kolmenapaisesta anturista tommonen 2 napainen liitin pois ja johto napojen väliin.

http://4.bp.blogspot.com/-9XJ7XPV3_z4/V ... .09.49.jpg

Kun laitat virrat päälle flektin pitäis kytkeytyä "naks" ja lähteä pyörimään kun käynnistät moottorin.

Vai tosiaan, onko siellä tommosta, vai jotain ihan muuta. :tuumaus:
miikka40
Viestit: 3
Liittynyt: 04.1.2017 0:08

Viesti Kirjoittaja miikka40 »

Olihan siellä, ei ollu hyppyjohdolla vaikutusta. Kokeilin sitä jo eilen tosin kone käynnissä, kokeilin sammuksissa asiaa uudestaan nii ei auttanut. Oisko sillä mystisellä liittimellä missä semmonen pitkä tappi vaikutusta asiaan? Tulee samoista johtonivaskoista missä nää tunnistimen johdot pyörii. Ja toinen johto mikä on ruskea maadottuu ilmanputsarin alle, tää tappiliitin on melko lyhkänen ettei voi päätyy kovin pitkälle ilmanputsarin seutuvilta.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Vesipumpun oikeassa kyljessähän on kanssa joku yksitappinen lämpöanturi, muistaakseni liittyi jotenkin flektin toimintaan myös. Siis onko tossa venttiilikopan vieressä olevan anturin lähettyvilla irrallaan yksinapainen liitin? Niitä lämpöantureitahan on 2 ja 3 napaisia.

Mites flektin magneetti ja sen johdot ja liitin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se 2- tai 3-napainen anturi ylävesiletkun lähellä ohjaa flektiä, virta päällä kun oikosulkee johdon niin pitäisi naksahtaa.
wiimax.fi
miikka40
Viestit: 3
Liittynyt: 04.1.2017 0:08

Viesti Kirjoittaja miikka40 »

Kyllä siellä juu niitä liittimiä näkyisi menevän sinne sun tänne ainakin kolmeen eri paikkaan juuri siihen missä 2- napanen liitin jotkanyhdistin hyppyjohdolla ilman vaikutusta ja johonkin ylävesiletkun alapuolelle menee ainakin yksi. Sinne flektin magneettiin menee kanssa se johto ja pitäisi olla kiinni. Ei kai auta kun purkaa koko johtonivaska flekteineen ja ruveta sitä kautta selvittelee asiaa, se yksnapanen urosliitin missä on semmonen pitkulainen tappi on kyllä mysteeri jonka kiinnityspaikkaa vaikea sanoa, varsinkaan kun itse oo ollu mukana vaihtomotin asennuksessa. Jos tästälähtien nääki jättäisi ammattilaisille kenellä on siihen kunnon koulutus ettei huomaa jälkikäteen kivoja ylläreitä jota ei laiskuuksissaan voi rahaa vastaan laittaa samassa kuntoon. Voin laittaa vielä kuvaa kyseisestä liittimestä ehtoon puolella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”