W124 Dieselöinti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
komu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.11.2007 19:09
Paikkakunta: turku

W124 Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja komu »

Omistukseeni päätyi -88 260E automaatti jossa on ilmeisesti ECU vikaa ja sitä ei saatu käyntiin, Koppa on varsin hyväkuntoinen, joten ajatuksena oli vaihtaa Diesel tekniikka, OM601 ja 5v manuaali koska sellainen löytyy nurkista.
Onko joku tehnyt vastaavaa swappia? Johtosarjat ihan erillaiset?
Tiedän että hommassa ei ole mitään järkeä mutta tulis osat käyttöön tuolta tallista ja oma työ ei maksa mitään.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Dieseliin paljoa sähköjä tarvitse, hehkuille heräte ja voimavirta niin eiköhän se niillä jo pelaa. :wink:
Sitten jos haluat varvikellon pelaamaan, niin tarvitsee ELR-releen, anturin ja mittariston kierroslukumittarilla dieselistä.
Myös tyhjäkäynnin korotus kylmänä tarvitsee em. Releen. Vai olikosse OM601:ssä alipaineella :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ja virtalukon kun vaihtaa niin myös sammutin toimii oikein :pappa:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin ja automaatti-manuaali swapissa pitää laittaa jumpperi laatikon töpselille että startti saa herätteen :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja kuten 745 kerkesi tuossa mainitsemaan sammutus pitää myös jotenkin saada tapahtumaan...
Kuulemma joku on asian joskus hoitanut ajovalojenkorkeussäätökatkaisijalla :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ja yhen polkimen lisää jotta ajaminen on edes teoriassa mahdollista ilman mittavia eestaas pomppuja ... ja helpottaa liikkeellelähtöjäkin ja rasittaa vähemmän starttia ja synkroja
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”