Eli kyseessä 300D Turbo jossa on EGR-systeemi, eli pakokaasujen kierrätystä. Olen ymmärtänyt, että sen kannattaa tulppata.
Youtubestä löytyy ohjeita, mm. https://www.youtube.com/watch?v=gyCUrJvwVDU
Ilmeisesti jenkkiläsä myydään joku "Kit" jossa mukana tarvikkeet. Mutta miten olette tehneet tuon homman? Löytyykö passeli levy jostain motonetista tai? En ainakin löytänyt.
300D Turbo, EGR kiinni?
300D Turbo, EGR kiinni?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Nyt kun avasin, selvisi minullekin miten se ilmeisesti toimii
Ei ole pahasti täyttynyt, minusta ei ole tarvetta puhdistaa mitään.
Ilmeisesti alipaine aukaistaa tuon EGR-mötikön sisllä oleva läppä/venttiili. Nyt se on kiinni asennossa. Eli jos laitan vaan ilmanoton puolella joku pelttilätkä ja tulppaan se EGR alipaineletku, en tarvitse pakoputkipuolella laittaa mitään?
Tai oikeastaan pelkkä imuletkun tulppaus pitäisi jo riittää, sillä venttiili jää kiinni ilman alipainetta?
Ei ole pahasti täyttynyt, minusta ei ole tarvetta puhdistaa mitään.
Ilmeisesti alipaine aukaistaa tuon EGR-mötikön sisllä oleva läppä/venttiili. Nyt se on kiinni asennossa. Eli jos laitan vaan ilmanoton puolella joku pelttilätkä ja tulppaan se EGR alipaineletku, en tarvitse pakoputkipuolella laittaa mitään?
Tai oikeastaan pelkkä imuletkun tulppaus pitäisi jo riittää, sillä venttiili jää kiinni ilman alipainetta?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tai jos vaan ottaa sen alipainen letkun irti ja tulpaa sen
niin mikään ei ohjaa ventiiliä auki
toinen juttu on sitten jos on jo sen mallinen missä se pitä ohjelmasta sulkea
(helppo testat alipaineletku irti ja sen tulppaus tuleeko vikkatila jos ei niin siinä se)
niin mikään ei ohjaa ventiiliä auki
toinen juttu on sitten jos on jo sen mallinen missä se pitä ohjelmasta sulkea
(helppo testat alipaineletku irti ja sen tulppaus tuleeko vikkatila jos ei niin siinä se)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Helppo katsoa tuo mahdollinen tuleva vikatila siitä että onko hukkaportti ylipaine vai alipaine-ohjattu.
Alipaine ohjatussa on myös ilmanputsarin kyljessä läppämallinen ilmamäärämittari.
Ylipainemallisessa menee turbon imukotelosta metallinen putki suoraan hukkaportin kellolle.
Jos on ylipaineella ohjattu niin ei muuta kuin EGR:n letku irti ja tulppa päähän.
Fiksuimman näkönen tulee kun jättää letkun kiinni EGR:n kellolle ja tukkii sen jostain muualta.
Alipaine ohjatussa on myös ilmanputsarin kyljessä läppämallinen ilmamäärämittari.
Ylipainemallisessa menee turbon imukotelosta metallinen putki suoraan hukkaportin kellolle.
Jos on ylipaineella ohjattu niin ei muuta kuin EGR:n letku irti ja tulppa päähän.
Fiksuimman näkönen tulee kun jättää letkun kiinni EGR:n kellolle ja tukkii sen jostain muualta.
Kiitos vinkkeistä!
Ilmeisesti on ylipaine-systeemi, en löytänyt ilmamassamittarin ilmanputsarin kotelosta. Joku metallinen letku meni turbo kyljestä kelloon.
Otin EGR-letkussa oleva supistusliitin (keltainen) irti ja laitoin tilalle kaapin kannatin (valkoinen). Tiukka oli toinen pää, mutta hyvin tukkii Aina kannattaa näköjään säilytä pieniä nippeleitä
Kävin ajamassa lenkin, en huomannut mitään muutoksia oikeastaan. Mistä nyt tiedän onko EGR oikeasti kiinni? Kävi mieleen puhdista EGR-kellon, niin näen aika nopeasti onko taas musta vai pysyykö puhtaana.
Miksi muuten laittavat pelttilätkät väliin jos näin helposti saa tukittu?
Ilmeisesti on ylipaine-systeemi, en löytänyt ilmamassamittarin ilmanputsarin kotelosta. Joku metallinen letku meni turbo kyljestä kelloon.
Otin EGR-letkussa oleva supistusliitin (keltainen) irti ja laitoin tilalle kaapin kannatin (valkoinen). Tiukka oli toinen pää, mutta hyvin tukkii Aina kannattaa näköjään säilytä pieniä nippeleitä
Kävin ajamassa lenkin, en huomannut mitään muutoksia oikeastaan. Mistä nyt tiedän onko EGR oikeasti kiinni? Kävi mieleen puhdista EGR-kellon, niin näen aika nopeasti onko taas musta vai pysyykö puhtaana.
Miksi muuten laittavat pelttilätkät väliin jos näin helposti saa tukittu?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei siinä pitäis mittän eroa tunuta ajossa,250D kirjoitti:Kiitos vinkkeistä!
Ilmeisesti on ylipaine-systeemi, en löytänyt ilmamassamittarin ilmanputsarin kotelosta. Joku metallinen letku meni turbo kyljestä kelloon.
Otin EGR-letkussa oleva supistusliitin (keltainen) irti ja laitoin tilalle kaapin kannatin (valkoinen). Tiukka oli toinen pää, mutta hyvin tukkii Aina kannattaa näköjään säilytä pieniä nippeleitä
Kävin ajamassa lenkin, en huomannut mitään muutoksia oikeastaan. Mistä nyt tiedän onko EGR oikeasti kiinni? Kävi mieleen puhdista EGR-kellon, niin näen aika nopeasti onko taas musta vai pysyykö puhtaana.
Miksi muuten laittavat pelttilätkät väliin jos näin helposti saa tukittu?
(jos se on ehjä, jousi/se sulku ventiilin niin enpä tiedä miksi laitaa peltiä tms ehkä askartelun halusta tms)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä