300E -92 kannen tiivisteen vaihto.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

300E -92 kannen tiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Missä halvimmalla kannen tiivisteen vaihto 300 bensakoneeseen. Onko kukaan käyttänyt virossa?

Vastaan itselleni:
Löysin laittajan joka alkoi heti hommiin, soitti muutaman tunnin päästä ja kysyi haluatko todella teettää kansiremontin kun ei vuoda sieltä? Kysyin että mistäs se vuotaa ja kaveri vastasi että jakopään kopan tiivisteestä. No se tiiviste on vaihdettu parisen viikkoa sitten, ja ihan ikänsä autohommia tehnyt korjaaja oli kyseessä. Kaveri on muijan kanssa reissussa eli en viitsi nyt pilata lomatunnelmaa, mutta asiaa on kyllä kun tulevat reissusta. Onhan se vähän v-mäinen tiiviste vaihtaa, se mulkvist ohjuritappi on tiellä ja pitää ottaa pois. Mutta onhan siinäkin mersu insinööreillä moka käynyt. Siihen olisi voinut suunnitella vähän paremman tiivisteen, sellaisen mikä ei lipsahda vahingossa asennusvaiheessa pois. No toivottavasti tulee nyt kuntoon, tai ainakin uskon niin kun kyseessä on tosi tarkka kaveri. Mutta katsellaan nyt ensin :)
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Nyt on vuodot kunnossa, tällainen "uusi" tiiviste löytyi jonka jo toinen korjaaja asensi paikalleen. Että sellaisia "ammattilaisia" asentajia on liikkeellä, eipä tarvitse sille kaverille enää koskaan viedä mitään autoa laitettavaksi!
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onpa hyvän näköinen tiiviste. :shock: Tuo on pöljä paikka. En tiedä, miksei siinä ole samanlaista rakennetta kuin esim. M111:ssä. Siinähän ei ole sitä erillistä koppaa kannen päässä.

Jos tuon ja kannentiivisteen saumasta vuotaa tarpeeksi pitkään öljyä, voi kannentiivisteen pää olla niin öljyinen, ettei liima enää siihen tartu. Ite vaihdoin omaan tuon kerran, se piti jonkun aikaa ja alkoi uudestaan vuotaa. Lopulta vaihdoin sitten kannentiivisteen ja toki tuonkin uuteen. En tiedä, miten se on lopulta pitänyt mutta sen puoli vuotta, minkä se minulla oli rempan jälkeen, paikka pysyi kuivana.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”