koneen vaihto
koneen vaihto
onko mersu koskaa tehny 300d 4-vaihteista manuaalia? sellanen yhdistelmä nyt on tehtynä 200d lootalla. 124w koppa
Niin joo, vaihdoit kaksisataseen 300D koneen.
Ei tietenkään ole pakko vaihtaa, mutta kierrokset on matka-ajossa kuten 200D:llä ---> suuri kulutus, turhan paljon kierroksia.
Perävälitys on kyllä sama 200D ja 300D eli perän vaihtaminen kolmisatasesta ei auttaisi välitykseen, mutta esim. turbodieselin perävälityksellä (2,65) pääsisi nelosella suunnilleen samoille kierroksille kuin orkkisperillä viitosvaihteella.
Suurimman vaihteen välitys on nelivaihteisessa 1,00 kun se viisivaihteisessa olisi 0,768.
Ei tietenkään ole pakko vaihtaa, mutta kierrokset on matka-ajossa kuten 200D:llä ---> suuri kulutus, turhan paljon kierroksia.
Perävälitys on kyllä sama 200D ja 300D eli perän vaihtaminen kolmisatasesta ei auttaisi välitykseen, mutta esim. turbodieselin perävälityksellä (2,65) pääsisi nelosella suunnilleen samoille kierroksille kuin orkkisperillä viitosvaihteella.
Suurimman vaihteen välitys on nelivaihteisessa 1,00 kun se viisivaihteisessa olisi 0,768.
wiimax.fi
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15.2.2011 10:31
Välitys 250d farkku
Omassa 91-farkussa olkoi perä pitämään metakkaa,vaihdoin siihen 124 200d perän ...olen pakuttanut ko.mesen ja nyt on vältys kohdillaan,komppaan ylemmässä viestissä diileriä..nyky 4.s vaihde on suunnilleen sama kuin ex-5.s vaihteen vältys=melutaso pienenee ja soppaa kuluu vähemmän.Jos vetää kärryä niin käyttää 4.s vaihdetta,ai niin nopeusmittari on myös vaihdettava samasta autosta mistä ottaa perän silloin se näyttää oikeeta nopeutta.