200d öljyistä vähäsen porinaa (motox)

Katso myös W201.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

200d öljyistä vähäsen porinaa (motox)

Viesti Kirjoittaja drneo »

elikkäs auto kävi pr dieselillä diagnoosissa huonon käynin takia.
Siellä todettiin että nostajat ne on jotka vinoilee ja ketjuki rallattaa.
Mie poika laskin et 2+2=8 eli kiristäjä toimaa öljyllä samoin ku nostajatki.
No koneessa oli 2500 km sitte vaihetut motoxin täys synteetiset (5w-40), öljynpaine näillä öljyillä on on ollut aina kuumalla koneella 1.1-1.3.
noh vaihdoin sitte (mobil delvac 15w-40) tämän hetken tilanne on että ketju ei rallata, nostajat ei naputa, kone ei heilu ja paineet kuumalla konella 1.9-2.2.

En suosittele kenellekkään 200d tai oikeestaan om60x koneisiin kyseistä litkua (motox)
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Noh, enitenhän tossa on vaikuttanut se että vaihdoit täyssynteettiset PAO-pohjaiset moottoriöljyt hydrokrakattuun mineraalipohjaisiin. Sama efekti olisi käynyt jos olisit laittanut Motoxin valmistamat mineraalipohjaiset 15w-40 öljyt sisään :lol:

Mineraalipohja nyt vaan on reippaasti paksumpaa kuin synteettinen. Sille vaan ei voi minkään.

Ei se motoxi mitenkään huonoa ole, täyssyntikkaa en vaan laittais vanhaan esikammiokoneeseen. Meilläkin ajellaan nuilla lintoilla motoxilla kokoajan, kesät talvet, mutta semisynteettistä 10w-40:stä sisässä. Halvempaakin sattuu olemaan kuin edellämainittu delvac. Ei valita eikä oireile. Edes tuo mittarin mukaan 802tkm ajettu OM601.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

voipha se olla noinki....
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ja minä kans ajan motoxin 10w-40 öljyllä ja ei mittää vikkaa missään autossa ollu. Autossa on "vika" jos rallattelee noilla öljyillä.
E46 330D & E46 328i
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Onhan se melkein oltava moottorin puolellakin jotain hämärää jos mercedes itsessään sanoo että kaikki yli 0.5-0.7bar öljynpainetta tyhjäkäynnillä on normaalia.
Ja jos 1.1-1.3bar aiheuttaa ketjun rallatusta ja nostajien naputusta niin ne alkaa olemaan ehtoopuolella. Kuitenkin vielä selkeästi yli mercedeksen suositusten joten huoltoa vailla.

Toki halvempi ja nopeampi keino on tosiaan paksummat öljyt, mutta ei ne ongelmaa korjaa :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kansipahvi rikki oli. loppuviimein vuoti öljyä palotilaan ja peitti erään leirintä alueen sankkaan siniseen savuun. sen pituinen se 580tkm
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joko kelpaa motox öljy? :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no ei kyllä valitettavasti kelpaa. syy lienee korvienvälissä mutta minunmielestäni motoxin öljy ei kestä kuin 2000km. tiedä sitte.
kokeillaan nyt remontin jäläkeen mobilin 2000
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Motoxin semisyntikka 10W-40 menee meillä jokaisessa diiselissä sen 7tkm. Kymppiä ei mene, viidessäkin voisi jo vaihtaa.
Täyssyntikkaan en koskekaan, ei kuulu tämän aikakauden peleihin :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juuri näin
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kuva

Laitappa tuommoset öljyt. On kelvannu joka diiselimerssuun mitä meikäläisellä on ollu ja kelpaa tulevaisuudessaki. Entinen monivena oli jännä laite. Jotaki mopilin öljyä kokkeilin nii hävisi aika hyvään tahtiin öljyt mutta nämä tepoilin öljyt pysy sisässä koko vaihtovälin :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mun pitäs melkee kokkeilla tiamonttia ko tartteis notkeenpaa öljyä ens talveks ja 14tkm ajettu motoxin öljyillä jo. :roll: Ainii mutta ei se voi toimia noin pitkään. 50€ 8l tekis diamonddi.
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

20 litran pönttö tulee halvemmaksi. Vai olikoha se delvacin kohalla nii en muista...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Moikka jälleen,

Mistäköhän tuota Teboilin Super HPD 5w 40 öljyä vois löytää Espoon seudulla, kun en huoltoasemilta tai motonetista, honkkareistakaan bongannut?

Hyvinkään agrimarket ei nyt nappaa ihan vielä. Netissä tieto jotta siellä löytys pari pönttöö...

Voisihan tuota kokeilla onko kehuissa perää mobiilin 0w 40 taulukko (mobilin oma) suosittelee..... Ei peakkia näemmä 300D turbo malliin enää ja 40e
4 litran kannu on hiukan arvokasta Teboilin 20l pönttöön verrattuna litrahinnaltaan.
Sattuuko joku saitilla oleva tietämään?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

No ei löytynyt raskaan dieselin oilia mistään helposti huomasin......van koitethan diamonddii josko pelittää?

Voipihan tuo mennä ojasta allikkoon jos pesevämpää kuin edellinen, mut vaihamma parin tonnin ajelun jälkeen uudestaan tarvittaessa josko olis kököt irronneet ja puhdistunut järjestelmä vaatii kökköjen poistoa öljyn/suotimen mukana jäteöljyastiaan.....

Oliskohan mobiilin öljyllä tiivisteen kovettajaa lisäaineissa ku tuo tuppaa alle tippasemaan? Tuossa enemmän ajetussa ainakin, muuten ok. Tämä nykyinen on toistaiseksi kuivapohjanen malli ja siksipä öljynkin kanssa haluaisin säätää josko pysyisikin Stefan oikealla puolella jatkossakin nuo diamondit..

Jos alkaa nostimet naputtelemaan laitamma sen öljyn piikkiin ja rupeen säästämään kansiremonttiin rahaa 3v suunnitelmalla..

Huomenissahan tuokin selviää...
Mikähän peräöljynä pitäs tiivisteet notkeana ja huohottimen auki?
Red line? Liiankin liukas?
Mobil?
Olikos näille muuten omat litkut peräänkin? Kuten motonetin febi jäähdytin, tehostin ymv. Tuotteet?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

drneo kirjoitti:no ei kyllä valitettavasti kelpaa. syy lienee korvienvälissä mutta minunmielestäni motoxin öljy ei kestä kuin 2000km. tiedä sitte.
kokeillaan nyt remontin jäläkeen mobilin 2000
Tämä se on aina minua kiehtonut. Millä ja mistä te tiedätte, mikä öljy kestää 2000 ja mikä 15000?
Minulla ainakin tulee ihan saman näköistä mustaa sotkua koneesta öljyjä vaihtaessa. Ihan merkistä ja viskositeetistä riippumatta.

Sen verran huomasin aikanaan, 90- luvun alkupuolella, että silloinen Teboilin Moniaste 10w-30 hupeni Asconan koneesta, reilu 2 litraa per 1000 km. Mobil Super pysyi kymppitonnin. Sen jälkeen en ole eroja huomannut. Tokko on niin väliäkään, vanhoissa romuissa, kunhan jotain niveaa on koneessa. Kilpa-autoilu erikseen.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kai se on kuinka se pysyy siellä koneessa sisällä :lol:
en tiiä..

mulla on mekaaninen ölppämittari, siitä näkee jo vähän suuntaa.. milloin se menettää ominaisuuksiaan..

(200D)
ihte sanon sen verran, että teboilin gold! ekan kärry perässä kuumaks ajon jälkeen menetti se ominaisuuksiaan.. alussa ol kuumana painetta 1.7 kiloa ja kärryn jälkeen tasaisesti ollu 1.1 kiloa.. vaihdosta kärryyn, noin 70 km..

noh nyt kun hanuri antaa myöten on rally formulat.. ja itseasiassa heti vaihon jälkeen kärryn kanssa crossia kulettamahan ja kuumana tosiaan 2.9 kiloa..

voi kai todeta jotain :roll: tai sit ei :oops:
® Mesen linttaklubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

potox kirjoitti:kai se on kuinka se pysyy siellä koneessa sisällä :lol:
en tiiä..

mulla on mekaaninen ölppämittari, siitä näkee jo vähän suuntaa.. milloin se menettää ominaisuuksiaan..

(200D)
ihte sanon sen verran, että teboilin gold! ekan kärry perässä kuumaks ajon jälkeen menetti se ominaisuuksiaan.. alussa ol kuumana painetta 1.7 kiloa ja kärryn jälkeen tasaisesti ollu 1.1 kiloa.. vaihdosta kärryyn, noin 70 km..

noh nyt kun hanuri antaa myöten on rally formulat.. ja itseasiassa heti vaihon jälkeen kärryn kanssa crossia kulettamahan ja kuumana tosiaan 2.9 kiloa..

voi kai todeta jotain :roll: tai sit ei :oops:
No mulla taas samanmoiset kokemukset delvac ei kuumana 300 D turbossa pitänyt joutokäyntipaineita kuten silloinen formula ja nyt näytti taulukko tuota 0w 40 mobiilia kyseiseen koneeseen ja epäilen olevan myös parempaa tai sitten ei tuloo vielä notkeammin kylmänäkin Stefan välistä poijjes?.
Milläs tuon koettamatta tietää ,kun ei mitään tietoo faktoista sinänsä?

Kone aika siisti puolten millin tienoilla ku kansi avattiin vaikka rotan syömä kansi toki jo olikin... Siis delvac ja formula 5w 50 öljyinä. 10tkm viimeistään vaihto suotimen kera...
Tuo gold taitaapi olla hiukan eri sarjassa koostumukseltaan....?.
Diamond tai 5w 40 super HPD seuraava testikohde..... Katellaa joko nostimet alkaa rallattaa vai vaatiiko halvempaa ja paksumpaa kamaa sisälle, yllättävän liruksi tuntuu monet nykyöljytkin menevän kunnolla kuormitettaessa näköjään. Tuo painemittari ja öljyn lämpötilamittari hiukan valaisee asiaa useimmiten...

Toisaalta, ei tuo lankku ole valmistajan hyväksymällä öljyillä öljyn takia sinänsä rikkoontunut, kulumisnopeus hiukan muuttunee heikoimmilla laaduilla ja ylipitkillä vaihtoväleillä.....käyntiäänessäkin lie eroa jossain määrin.
Ei nuo nostimet peakillakaan rallata mikäli on kunnossa olleet ,toki harvemmin yli 200kmh menty kuten Saksassa mahdollista, taitaa muut oilit taas siellä muotia olla....jos oikein lukemaani tulkinnut?


Mahdottomaksi tämä öljyistä vääntäminen menee, koska tietoja joihin voisi perustellusti vedota ei yhtiöt halua julkaista koostumuksen kannattavuutta optimoidessaan....ja kaikkien tietämättömien ja tietävien ollessa tyytyväisiä sinänsä.....
Täytyypi yrittää muistaa tarinoida kokemuksista jahka testi valmistuu ja kansi avataan jos ei asiaa jo aiemmin tule, dieseliä tankkaan nesteeltä kuten ennenkin mielestän on ollu puhtaampi kone avatessa kuin muutamalla muulla kilpailijalla..... Ja kulutus kompensoi hinnan pirteämmin menee näemmä jostain syystä neste dieselillä ku bensoissa ei eroja huomannut juurikaan tehoissa....
Mut bensallahan pestään pensselit jne.... :wink: ..
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Motoxin Dieselsyn öljyillä menty viime vuodet ihan hintasyistä, kahdenkympin kannun hinnalla ei montaa 4/5-litran pänikkää minkään muun merkkistä saa. 'Hevosmiesten tietotoimiston' mukaan Motoxin öljyt ovat melko lailla samaa tavaraa kuin Teboilin ja Nesteen ölpät.

En ole huomannut mitään eroa minkään ominaisuuden suhteen enää viime vuosina oli minkä merkkistä öljyä hyvänsä. Joskus kun auto oli ihan tuore ostos pysyi Shellin Helixillä nostajat hiljempaa, ja vastaavasti Mobilin 5w-50 tuotteella öljynpainemittari kuumana hiukan paremmissa lukemissa.

10tkm vaihtovälillä huomaa käyntiäänessä lievän 'siistiytymisen' kun on uudet voiteluaineet vaihtanut moottoriin, yhtään pitemmäksi en vaihtoväliä tuosta venyttäisi muutenkaan. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

potox kirjoitti:(200D)..................... itseasiassa heti vaihon jälkeen kärryn kanssa crossia kulettamahan ja kuumana tosiaan 2.9 kiloa..
Onnittelut, IKINÄ en ole ajanut 124:ää jossa olisi kuumana öljynpaineet 2,9 kilossa. Ei ole varmaan ollut uutenakaan, mitä lie tehty kyseiselle moottorille :wink:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

dealer kirjoitti:
potox kirjoitti:(200D)..................... itseasiassa heti vaihon jälkeen kärryn kanssa crossia kulettamahan ja kuumana tosiaan 2.9 kiloa..
Onnittelut, IKINÄ en ole ajanut 124:ää jossa olisi kuumana öljynpaineet 2,9 kilossa. Ei ole varmaan ollut uutenakaan, mitä lie tehty kyseiselle moottorille :wink:
Mitä lie sekundaa sattunu öljypurkkiin tehtaalla. :lol:

No mutta jos öljynpaineet kertos onko öljy hyvää vai huonoa ni jopa ois ne kisapeleihin tarkotetut rasvat ainoot oikeet joka autoon. Tarttee pia +10 kelillä jo olla roikassa niitte kanssa. :lol:
E46 330D & E46 328i
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

car-s 10w40 öljyllä kuumalla koneella 0,9bar.
Teboilin diamond dieselillä 5w40, 1.4 bar
kyseessä ainakin 400tkm ajettu om601.
Car-s:ällä naputtelee yks nostajakin, teboililla ei.
250D -92
190D 2.2turbo
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

No niin, Teboilin diamondit, MAN filtterillä ,100ah ja 830A
boschin akku, ilmanputsari jne... Perushuoltoo tuli värkättyy..
Tiedä sitten mitä edellinen öljy oli, mutta hurjat joutokäyntipaineet tuntuu uudella diamondilla olevan koneen lämpö 80 ja 2.5 mittarissa 600rpm?.

Yleensä juurikin tuo 1.5 tienoilla pyörii lämpösenä öljyllä.....toki oli varmaan öljyt vielä kylmät, innostuin vielä pyörittelemään kylillä pari kierrosta jolloin kone jo saavutti lähes normaalin lämmön ja siitä huolimatta pikkasen 2 yli edelleen...ja nappaseehan tuossakin näemmä joutokäynnillä joku nostin säännöllisellä rytmillä välillä poistuiu ääni ja taas palaa jne. Ei tuo menoa haittaa ja jonkun aikaa saa joutokäynnillä olla ennen ku nappasee...

Noh, katotaan ny eihän tuo 300tkm mittarissa välttämättä kerro ajokilometrejä vaikka sievästi käykin voi olla todellinen +450tkm jolloin sitten kansikin hyvä käydä läpi tai sitte nostimien vaihollakin tokenee jos vähemmän ruuvailtu...... Käy ja kukkuu ja vetopuolikin kunnossa, savut 1,4 kylmähköllä koneella...,ei paha vaikka häjyä tuo insinöörin polokasu tuppaa tekemäänkin!

Katellan nyt motarireissun (Helsinki -Lahti-Helsinki) jälkeen kuinka paineet asettuu,motarinopeuksilla lämmennee jo öljykin sopivasti käyntilämpöön ja sitten vaan ihmettelemään kuikas vaikuttaa moinen käyntiin...
Kiitti vaan kaikille mukana olleille jospa tuostakin lankusta vielä käyttöpeli kehkeytyis jahka kerkee säätämään...
Enää tuonne vaihteistoon Teboilin E suotimineen ja perään red linet kyl se siitä talvihuolto pikkuhiljaa valmistunee jahka vauhtiin pääsee 8) !
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...koneen lämpö 80 ja 2.5 mittarissa 600rpm?
Jäähdytysneste lämpenee nopeasti, vaan korkeat on paineet tuossakin jos 2,5 oikeasti kuumana eli esim. 20 km ajon jälkeen.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

dealer kirjoitti:
potox kirjoitti:(200D)..................... itseasiassa heti vaihon jälkeen kärryn kanssa crossia kulettamahan ja kuumana tosiaan 2.9 kiloa..
Onnittelut, IKINÄ en ole ajanut 124:ää jossa olisi kuumana öljynpaineet 2,9 kilossa. Ei ole varmaan ollut uutenakaan, mitä lie tehty kyseiselle moottorille :wink:
KANSIREMONTTI + ÖLJYPUMPPU :lol:

E. katsoin väärin 2.6 kiloa..
® Mesen linttaklubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

dealer kirjoitti:
...koneen lämpö 80 ja 2.5 mittarissa 600rpm?
Jäähdytysneste lämpenee nopeasti, vaan korkeat on paineet tuossakin jos 2,5 oikeasti kuumana eli esim. 20 km ajon jälkeen.
Jep, öljyt näin syksyn viileällä lienee harvemmin kovin kuumana joten Lahti Helsinki motarin jälkeenkin vaan 2.2-2.4 kieppeillä näytti olevan :shock: ?
Joku sitte öljynpainemittareitakin oppinu ruuvaamaan :D !

Harvemmin nuo yli 2 on minunkin ajokeissa joutokäyntipaineet lämpösenä pyörineet.
1,5 lienee peruskauraa mobiilin ykkösillä ollu ja useimmiten alle 2.
Katsellaan miten kilometrit vaikuttaa diamondin ominaisuuksiin..... Eiköhän nuo 5000 km jälkeen pikkuhiljaa vaihtoon mene...ja ennen kymppiä viimeistään paineissakin muutosta havaittavissa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

helppohan se on sähköstä mittaria huijata :wink:

Ihtellä se tosiaan tarvii moottoritietä nähäkkään jotta alkaa lämpiämään.. kokeilkaas joskus 200d automaattia tuollasilla syrjäsillä teillä/poluilla, jossa 80 rajoitus... siitä kun asvaltilta poikkeat ja kaasun lyöt pohjaan, saa sen ottaa tulipellistä pois 20 km päässä kun saavut tallinristeykseen
:oops:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

motox on halvinta eli parasta! sitä diesel versiota...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Sergey kirjoitti:motox on halvinta eli parasta! sitä diesel versiota...
Juu, +500km nyt menty ja joutokäyntipaineet 2.2 paikkeilla, siitäpä tuo näyttää normalisoituvan pikkuhiljaa.....long life hmm... Nostin nappasee edelleen näinköhän aukos kannen vai vieläkö tekohengittäs nostimilla toivossa eläen, jotta hiljeneekö?
Hehkut,apulaitteet, syöttöpumpun tiiviste hässäkäkät hihna ja kiristin rullineen samalla + jakoketjukin tarkistus niin menee jo pitkän pätkän huolettomammin hiukan korvalle kauniimmilla joutokäyntisaundeilla toivoo hän :wink: !
Saas nähdä vaikuttaako tuo red line öljy perän saundeihin mitenkään, ainahan nuo riittävästi ajetut ääntää, mut harvoin särkyneet jos ei urakalla revittele kappaleiksi?
Suuntaa antava diamond testi näyttää menevän paineiden osalta normaaliin tahtiin eli joutokäyntipaineet 1.5 paikkeilla +5000km ja vaihtoon 6-8tkm. Näin seka ajossa alkutalvesta vaihtuvat ajoissa, sisälläkin on pysyneet toistaiseksi eikä tippoja öljyn suhteen ilmestynyt parkkiruutuun. Dieseli hiukan noista pumpun putkien juuresta haiskahtaa ja kaipaa tiivisteiden vaihtohuoltoa jahka kerkee... Jospa tuo olis sitte soipa peli vuoden pari ainakin 8) .
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

No niin, seon sitte 1,7 ja kahen välillä viiden tunnin ajon päätteeksi syyslomilla testattuna. Siitäpä tuo pikkuhiljaa asettuu näköjään ,reippaasti sai menomatkalla mennä ja mentiinkin , kun taas tuloreissu sadekelissä köröteltiin mielensä pahottajien yrittäessä estää normaalinopeutta etenevien ohituksia ja keräsivät kilometrien jonoja taakseen.
Tippuihan toki kulutuskin litran verran körötellessä reipasta alinopeutta kelivara näytti 100kmh alueella olevan 60kmh....kun satoi vettä! saapa nähä lumisateessa sitte joko nousee 80kmh😎?

Saas nähdä vaikuttaako ylijännitereleen vaihto millään tavalla tuohon lukemaan, tarttis laittaa paikoilleen tuo uusi versio jahka tarkenee...entinen vaikuttaa hieman väsyneeltä.
Viimeksi muokannut Köster, 21.10.2014 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”