S124 -90 m102 2.3 startauttaa pitkään.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

S124 -90 m102 2.3 startauttaa pitkään.

Viesti Kirjoittaja ProZero »

elikkäs tuoressa hankinnassa on tälläinen vika että ainakun auto seisoo +10min paikalaan oli kone kylmä taikka kuuma niin joutuu tekemään niin sanotun tupla startin.
lähtee kyllä käyntiin kun vaan jaksaa vähän aikaa kierättä ja kun lähtee niin pikkusen painaa kaasu niin heitää ryypylle ja pelaa suunileen normaalisti.

lyhyen ajon jälkeen tahtoo haiskahtaa aika voimaksaati bensalle kun auton samuttaa.

Kuva
missä asennossa tuon kuuluisi olla? oli entinen omistaja ajellut ryssä bensalla ja mennyt ruuvamaan.. oli n. asennossa ja käänsin tuohon s asentoon?

toisinaan risteykseen tullessa kun polkasee kytkimeen pohjaan niin kone nytkähyttää autoa , mutta käy sen jälkeen ihan normaalisti tyhjä käyntiä.

tähän mennessä tehty:

- vaihdettu pakosarja(vanha oli halki)
- yj-rele kolvattu
- pa-rele kolvattu (kokeiltu myös 2 mulla relellä)
- muutama johto vaihdettu ja liitin purettu ja kolvattu uudelleen
- rikastin ruuvia kokeilut pyörittää 1/2kierosta suntaan tai toiseen ei vaikutusta
- tulpat vaihdettu boshilaisiin
- kaikki sulakkeet vaihdettu uusiin
-jotakin muuta mitä en nyt tähän hätään muista..

tuosta bensa pumpusta selainen havainto että kun virrat lyö pälle niin kuuluu kyllä se normaali muutaman sekunnin surhadus , mutta en sitten tiedä lähteekö se enään sen jälkeen enään pyörimään? tuota en päässyt tutkimaan ku sattuu just sopivasti putki vuotamaan niiltä tienoilta ja peitää varmasti kaikki pikku äänet.

passaakohan tuohon tuolanen muutaman kympin bilteman pumppu jolle on luvattu 8barin tuotto?

katti tästä on ilmeisesti poisettu , kun ole keski putkessa edes vaimenninta vaan ihan suoraa putkea :/

tekemättä:

-mottorin maadotuksen uusiminen
-koko putkisto tai taka vaimennin (mallia tarvike/biltemä?)
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
justus46
Viestit: 35
Liittynyt: 18.7.2013 11:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja justus46 »

Eihän se mene katsastuksesta läpi jos katti on poistettu.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

justus46 kirjoitti:Eihän se mene katsastuksesta läpi jos katti on poistettu.
niin miten se menee noissa ei vähä päästösissä? tai kyl ottessa lue että kumpi se on? viime katsastukseen vaihettu ainoastaan v.etu.abs anturi , mutta tais myyjä puhua paskaa tainut repiä sen catin katsastuksen jälkeen mäkehen.. noh jos ei tuu leimaa niin jollekin st aihioksi tai paaliin..

noh itse asiaan.

tänään teistailut tuota tinattua ja automaatin pa boxia. ja tuolla automaatin boxilla tuntuis pelaavan humattavasti paremmin

tankiin kävin lyömään v-poweria puolilleen ja forten puhistus litku sekaan.
vaihtaa pa suodatin ensviikolla ja e85 vähän tankiin sekaan ja katsoa mitä tapahtuu?

olisko kellään antaa vastus arvoja noille k-jetin antureille? vois ne seuraavaksi ruveta mittomaan uusiksi. ja kuvatkin olis kivoja että mikä anturi on mikä siinä kannessa?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

ai niin. onko tuolla ohjain boxin sisällä olemassa sulake?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

noniin tuli lisää tutkailtua tätä ja nyt ilmeni että tässä olikin sit 2kpl bensa pumppuja.. tämä tankilta ensinmäinen oli sitten mykkä kun littimet oli ihan lahonnut.. pultit meni vaan poikki kun lukko pihdellä sitä yritti pyörittää auki..

tinalla karvat kinni pultin jämiin nyt pumppu pyörii mut ei mitään muutosta..

rupesi ihmetytään että olisko tuo paineen pitäjä "takaiskuventiili" paskana?

kun muutaman kerran "hehkuttaa" niin lähtee jo paremin käyntiin..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
justus46
Viestit: 35
Liittynyt: 18.7.2013 11:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja justus46 »

Onko 2,3 kaksi bensapumppua ?. Sen tiedän että tehokkammissa on.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

justus46 kirjoitti:Onko 2,3 kaksi bensapumppua ?. Sen tiedän että tehokkammissa on.
noh kyllä tuo tuli itellekin täytenä yllätyksenä.. kyl mäkin olen siinä uskossa ollut että 5pyttysistä -> päin että on 2 pumppua.

baasaakohan bilteman bumput kuinka heittämällä?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

ja lisää värkkäilty..

bumppu vaihdoin tuolaseen e34 bemmin pumppuun.

Kuva

tässä pumpussa ei muuta eroa ole muutakon että tämä on tankin sisällä oleva malli ja siinä on joku mini reikä mistä se ruikkaa bensaa pihalle jos tulee yli paine :/ koitin siihen vetästä pikku ruuvin mut siltikin se tahtoo tippasta.. jos se viel alkaa kusemaan niin vedän letkut yhteen ja unohdan koko pumpun!!

vielläkin tämä sahauttaa mut en tiiä miksi... perkele...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

yksin puhelua , noh mutta silti.

tänään kävin huohotin letkun läpi ja sen lisä ilma murkulan putsasin..

se nuoli vaan siinä kyljessä nyt ihmetyttää , kun se menee oman logigan mukaan nyt väärin päin kun nuoli osottaa kanteen päin? noin se kyllä olikin niin laitoin sen samoin päin takasi..

näillä lupaili jo paremin.. tästä pättelin että kokeilenmpa säätää sitä ezl/cat nupikkaa. nuppi N-asentoon ja vähemällä sahauksella käyntiin :shock:

nyt ollaan jo ilmeisesti lähempänä ongelman ratkaisua kun rikastin ruuvia pyöräyttää myötä päivään niin lähtee helpommin käyntiin , mutta ajossa huomaa jotenkin voiman putetta ja lievää tupehtumasta kun lykkää petaalin lattiaan. taas kun pyöräytää toiseen suuntaan seos ruuvia niin käynistyminen vaikeutuu.. myös mottori jarrutuksissa ei enään paukuta putkeen kuten aijemmin..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Laihalla käymiseenhän tuo viittaa, jos paukkuu. Bensan tuoksu tahtoo kaikista tulla läpi, kun katti on parhaat päivänsä nähnyt. N (matalaoktaninen) asennon voisi ainakin olettavan antavan lisää ainetta, mutta S asennossahan sen kuuluisi olla Suomen polttoaineilla.

Tosiaan tuo tyhjäkäyntimoottori ja erilliset ilmakanavat suuttimien juureen löytyvät, joten tällä puolella imuvuoto sotkee varmasti kaiken. Virtalinjat tosiaan tulevat ylijännitereleen kautta, joten sielläkin puolella on usein häikkää. Bensapuolella toki myös bensapumpun rele saattaa elää omaa elämäänsä, mutta ainakin mersun bensapumppujen surahdus on selvästi erottuva käynnistyksen yhteydessä. Ruiskuun liittyvät säätimet, anturit ja katkaisijat kannattaa myös mittailla läpi. Johtojen kunto, maadoitukset ja puhdistus yleensäkin helpottaa työskentelyä.

Periaatteessa ruisku pystyy toimimaan ilman tyhjäkäynnin härpäkkeitäkin, kunhan kaasuläpän kautta sitten tulee tyhjäkäynnin vaatima ilma, mutta ei mikään suositeltava vaihtoehto. Tämänhän saa helposti aikaan kun kiristää kaasuvaijerin kantamaan sopivasti.

Käynnityksessä rikastus tapahtuu erillisella suuttimella, tämän toiminnan varmistus. Alipainehässäkät ovat sitten viimeinen suo, varmaan paras ohje, että katsoo letkujen olevan paikalla ja toivovan parasta.

Ruiskuin vikakoodit ja syötön säädön tarkkailu on ainakin hyvä varmistaa, että ruisku edes väittäisi olevansan hengissä ja tekevänsä jotain. Seosruuvista vaan hissuksiin säätämään ja kaasua polkemaan välissä, jolloin aika nopeasti korvakuulollakin käymisen eron huomaa.
204.201
EX 124.083
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

tänään tutkittu:

-virranjakaja (puhistettu)
-kylmäkäynistys suutin (ainetta tulee ja painettakin on? virrrat ~10v)
-kaikki lämpö anturien liitokset putsattu (pari liitosta juotettu uudelleen)
-mottorin ohjain boxi avattu (ei kosteutta ja muuten ok?]

mikään edellä mainitusta ei vaikuttanut oikeastaan yhtään mihinkään , mutta kun ohjain loota oli lisä matkustajana vänkärin penkillä niin auto käyttäytyi juurikin samalla tavalla kun se oli paikallaan :shock:

tuo ohjain loota on joskus käytetty auki kun yks kotelon ruuvi oli poikki ja toinen puuttu :D

ilmeisesti sille on jotain tehty kun joitain paikkoja kolvattu uusiksi ja kolvatut alueet on merkattu mustalla/sinisellä tussilla :?:

mitähän seuraavaksi? rupeaa ideat loppumaan :ää:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

tänään tuli haettua tutulta puretusta w201 2.0l imusarja kaikkine hilpeinen lainaan ja ke-ohjain boxi.

tuolla ohjain lootalla se ei edes yrittänyt käyntiin..

nyt mahdollinen oire sitten selvisi kun auto oli saanut melkein koko päivän seistä tallissa odottamassa iltaa.. bensan paineet sieltä karkaa jonnekkin?

suuttimet vaihdoin tuosta 2l sarjasta ,kun 3-4 pytyn suttimet oli kuivina kun ne irrotti ei edes sormiin bensan hajua saanut. vika ei silti ilmeisesti ollutkaan suttimissa , kun paineet sieltä karkaa siltikin?

ilmeisesti paineen säädin hajalla? huomenna kokeilla ottaa tosta toisesta satsista tuo painen säädin ja kokeilla että vaikutaako yhtään mitenkään..

onko tuolla ruiskussa viellä jossain joku ventiili mikä päästää ylimääräsen paineen takasi tankkiin?


virran jakajaa tuli tuossa kans pyöriteltyä ja oli jakaja missä asennossa hyvänsä niin se ei vaikuttanut käyntiin mitenkään :shock:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

:nocando:
nyt menee mystiseksi!

vaihettu eha ,kylmäkäynistys suutin ja paineen säädin..
kerran se lupaa ja sit loppuu suttimilta paine ja sit jauhetaan taas jonkiin aika että saadaan paine nousemaan ja auto käynnistyy.. eli paineet edeleenki hukassa :ää:

luulishan siellä nyt paineet pysyvän vaikka tuo polttoaine varaaja olis tankin tyköä paskana kun kuminki bmw pumpussa on itessään taka isku?
loppuu nyt jo oikesti ne ideat kesken?
:help:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hassua, jotenkin sanoisin että ajas pumpulla starttikierroksia 3-5 ennenko veivaa käymään. Se on muutama sekka per kerta kun se ajelee pumppua kun kääntää virrat starttia edeltävälle pykälälle.

Auttaako kaasun antaminen mitään startissa. Joskin vuotavilla suuttimillakin pitäis kyllä lähtiä kylmänä kerrasta käymään. Lämpimänä usein ongelmallinen lähteen.

Yksi tietysti että onko varmaa ettei bensapumpun releistä ole kärjet palanu, eli ei jaksa lähtiä kunnolla pyöriin ennenko alkaa tulla virtausta. Hätäsenä elvytyksenä kärjen välit voi kokeilla kattella ja hierasta tonnisella paperilla.

Mites onko paineet mitattu järjestelmästä?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Noh niitä kärkiähän mä en muistanut santa paperilla hiasta kun käytin releen auki.. Mut luulis nyt 2 pumpulla tuotto rittävän? Voishan tuohon tietenkin ennen määrän jakajaa tai ennen paineen säädintä vetästä T-haaran ja siihen mittarin.. Ajaiskohan asian tuollanen 10barin kompuran paineen sääätimen mittari? Se vaan ihmetyttää että pitääkö tuonne järjestelmään jäädä paine kun auto ei käy? Kun tosiaan auto seisoo sen 10 min niin ei edes sormet kastu kun ottaa jonku polttoaine putken suuttimelta irti?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kyllä se kuulostaa että suuttimet vuotaa pyttyyn melko vapaasti, lepopaine pitäs olla vajaa 3 kiloa. Kylmällä koneellakin pitäs hörähtää käymään helposti mutta lämpimällä sahauttaa ja tarvii kaasua painaa että saa ilmaa riittävästi pisaroituneen bensan sytyttämiseen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

pitää melkeen otta montulle tuo auto jos löytys joku ilman aikanen vuoto..
laitaa vaikka se mittarikin niin tietää että mikä siinä kusee.. onko tuossa missä ventiilit tuonne paluu puolelle?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

ja taas tuli värkkäiltyä..

Kuva

Kuva

elikkä paineet pysyy näköjään tuossa 3barin tienoilla.
virrat pälle ja pumppu surahtaa nousee sinne 6 baariin ja pumppu pysähtyy niin paineet tippuu samoiten takasinne 3baariin? kun alkaa startata niin paineet kyllä nousevat , mutta ei vaan käynnisty heti.. kun auton saa käymään niin painet pysyy hyvin siinä 6 baarissa.. parin tunnin seisomisen jälkeen paineet näyttäis asettuvan sinne 1.5baarin tienoille

videolla pariin kertaa virrat pälle ja sen jälkeen mottorin sahaaminen käyntiin.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... DfXsACGyv8[/youtube]
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Paineet vaikuttaa olevan kunnossa kuten pumppukin.
Vuotavat suuttimet, imuvuoto ja häikkää kipinässä olis veikkaukset.

Onhan tää vähän lottoamista näin netin yli näitä veikkailla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Jep, melkoista arvailua. Videon äänistä kuunnteltuna niin pari ekaa kierrosta kuullostaisi starttaavan reippaammin ja sitten vähän hiljempaa. Varmaan ihan riippuu startin saamasta virrasta. Kuitenkin moottori jää käymään tasaisesti käynnistyessään? Paljonko tällöin kierrokset? Korotettua tyhjäkäyntiähän moottorin pitäisi hetken käydä eli kierrosmittarissa tuhannen viivan yläpuolella. En usko että kovin suuri vika tuossa on - vai mitä muita ominaisuuksia vielä löytyy?

Joitain Boschin lukuja, kun mittalaitteet näyttävät olevan. Voin muitakin lukuja katsoa. Aikasempaan ihmettelyyn bensapumppujen määrästä niin farkuissa on kaksi bensapumppua myös pienissä koneissa samaisen lähteen mukaan.

Järjestelmän yleistiiveys:
10min 2,7bar
20min 2,6bar

Suuttimien avautuminen:
3,0-4,1bar

Järjestelmäpaine:
5,25-5,6bar
204.201
EX 124.083
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

joo noh eihän se pahiteeksi ole vaikka 2 pumppua siellä on niin riittääpi aine.

joo kyllä se sit sen ensi ryskyn jälkeen heittää ne kierokset "ryppy"pällä sinne 1100 tienoille ja pudotta sinne 700rpm tienoille ja käy suht tasasesti tyhjä käyntiä.

jos jotain mitä sähkö puolelta lähtisin hakemaan niin ensin mäisenä vaihtasin varmaan tuon yj-releen ja puolan.

tuli käytyä tuolla vähän matkaakin ajamassa..
aamulla lähtiessä perus oireet kun olin lähdössä ylivieskaan.

välillä poikkesin alavieskan st1:llä tankaamassa 20l re85 ja 15l e95.

päivä tuli siinä edes sun rastiin pörrättyä ja auto toimiko kuin kello :shock:

mitä nyt 4trpm jälkeen rupes röpötään noille seoksilla :lol:

paineet pysy päivän ajan 3.1~6 ja laakista käyntiin joka kerta :?:

paluu matkalla parisataa metriä ennen omaa pihaa niin jostain syystä paukahti tuo mittarin letku poikki :lol:

noh ajelaan tankki kuivaksi ja laitetaan puhtaat e95 tankiin ja seurailaan tilannetta :roll:

huolto keskus lintosellakin oli asiasta puhetta ,kun kävin muuta tilipehöörää hakemassa niin aika samoilla linjoilla ne oli noitte oireiden kans..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Sähkölinjoista niin käynnistysventtiili ja siirtopumput on bensapumpun releen takana, joka ottaa virran suoraan päälinjoista. Lamdallekin joku linja pitäisi mennä.

Ruiskun boksi saa virtansa ylijännitereleen kautta. Ylijännitereleitä on sitten montaa mallia eli oikea määrä virtalinjoja, jotka kaikki tietysti toiminnassa. http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... -test.html

Ruiskun muut sähköosat niin ruiskun oma vikadiagnostiikka osaa kertoa oikosulut ja katkokset. Itse antureiden vialliset arvot joutuu mittailemaan käsin.

Imusarjan esilämmitin on oma kokonaisuutensa.
204.201
EX 124.083
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Pulssisuhdemittari on hyvä apu ruiskun diagnostiikan kanssa.
Joskin edelleen oon sitä mieltä että kannattaa kokeilla ilman yj-relettä eli ruisku täysin mekaanisessa tilassa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Mulqvist kirjoitti:Pulssisuhdemittari on hyvä apu ruiskun diagnostiikan kanssa.
Joskin edelleen oon sitä mieltä että kannattaa kokeilla ilman yj-relettä eli ruisku täysin mekaanisessa tilassa.
Jeps, pitäisi toimia niinkin vallan mainiosti. Tosin mekaanisessa tilassa tyhjäkäynti saattaa olla hakusessa, kun tyhjäkäyntimoottori ei ilmaa säätele eli esim. kaasuvaijeri vähän kantamaan niin ei happi lopu moottorista. Toki jos mekaaniset säädöt ovat metsässä ja sähköinen korjaus ei ole mukana niin ongelmat voivat toki pahentua. Mielenkiintoinen myös tuo, että suurempi etanolimäärä auttoi käynnistyksessä, mutta kierroksilla sitten paukkuu enemmän kun seos laihempaa.

Noiden sähköpuolen osien mittaaminen on vaan helpoin suorittaa mikäli mittari löytyy.
204.201
EX 124.083
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Oliko 2.3 jo sähkösellä tyhmäkäyntimoottorilla vaiko bi-metalli säätimellä. Tosin taisi riippuu siitäkin että onko ilmastointia.

EDIT: tuossa se kuvassa näkyy että sähköinen on.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

No niin nyt on re85 saatu ajettua tankista pois. nyt tankki laitettu ainoastaan 95e10 ja auto tämänkin jälkeen käynistynyt yllättävän hyvin :D

tämän jälkeen tyhjä käynnissä oli havaittavissa pientä alltoilua. ei mittarissa havaittavaa , mutta korva kuulolla kyllä huomaa että tyhjäkäynti huojuu.

kone rupeea pätkimään kun esim ohitus tilanteessa pujottaa 4->3 ja polkasee kaasua ja kierokset osuvat sinne 3500-4000 väliin..

tämän jälkeen kokeilin säätä hieman seoksia ,tyhjä käynti kohdalleen ja ajoa.. noh nyt se päätkii noilla kyseisillä isoimilla kieroksilla vaan enemmän..

auto pihaan jakajan pultti löysälle ja jakaja oletus merkeihin.. auto käyyntiin tyhjäkäynti putoa korotuksen jälkeen sinne 500rinkiin. seosta vähän rikaamalle ja tyhjä käynti on nyt sen normaalit 700-800 rinkiä ja käy tasaisesti.. testi lenkki ja nyt tämä mottorin pätkäsy oli siirtynyt tuonne 4200kieroksen paikeille ja oli huomattavasti lievempi..

eli enään ei kyllä kaukana varmaan olla että tämä saattais olkaa toimimaan?

pitää tuo sytytys käydä säädättään ammattilaisilla ja seos säätää väliaikaisesti pers tuntumalla , kun tuo putkisto on mitä on niin ei varmasti saa arvoja kohdalleen..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

noh eipä sitä lystiä kauan kestänyt..

yj- rele menee vaihtoon.. alko ABS valo elämään omaa elämäänsä ja tämän jälkeen oireet muttu samanlaiseksi mitä topikin alussa.. :x
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

no niin yj-rele vaihdettu ja ei mitään muutosta.. tosin onko mitään virkaa että onko 7 vai 9 nastanen? tuota ne kl:stä tyrkytti..

ja ennen releen vaihtoa tästä katos viellä abs pois pelistä..

usko loppuu tämän kanssa...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

ProZero kirjoitti:no niin yj-rele vaihdettu ja ei mitään muutosta.. tosin onko mitään virkaa että onko 7 vai 9 nastanen? tuota ne kl:stä tyrkytti..

ja ennen releen vaihtoa tästä katos viellä abs pois pelistä..

usko loppuu tämän kanssa...
http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... works.html

Tuossapa näyttää olevan aika perusteellisesti selitetty. Oikea määrä virtalinjoja ja lähtöjä tulee olla.
204.201
EX 124.083
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”