pumppu irti-->pumppu takasin---> ei käy!!!

Katso myös W201.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

pumppu irti-->pumppu takasin---> ei käy!!!

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

iltaa arvon meseläiset :)
olis tuommone "pikkunen" ropleema, auton on s124 jossa om605tdt.
teetin 7mm elementeillä olevan pumpun, ajelin tol 7millisellä pari päivää ja pelasi helkkarin hyvin
sitten huomasin että se pumpun pohjapelti vuotaa öljyä sehän kovettuu se tiiviste ja ei piä jos se käytetään auki :D

nooh otin pumpun sitten irti ja vaihdoin tiivisteen liiman kanssa antoin kolomisen tuntia sen kuivaa pöyällä.

pumppu sitten takasin paikoilleen ja pyöritin moottoria räikällä ja katoin et ajotuksetki on vielä oikein :)

eikun ilmaamaan ja sitä on nyt kestäny 2päivää---> jos auton saa käyntiin niin käy kolmella pytyllä---> 1 ja 5 pytty ei lähe mukaan ollenkaan.

aina kun lopettaa starttauksen niin pumpun meno putkesta tulee ilmakuplia takasin suodattimelle päin. nyt auto vain lupailee (hörähtelee) käymään muttei käynnisty.
suodattimet on vaihdettu ja uuden täytin tiisselillä ennenkun laitoin paikoilleen eikä edes lupaile käyntiin.. :evil:

repiikö se nyt koko ajan lisää jostain ilmaa vai "vioittuiko" pumppu jotenkin muka pöydällä vai mikä siinä nyt mättäää....
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
94zip
linttauttaja
Viestit: 968
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Minä mistään tiiä kuhan arvailen, mutta ensimmäisenä tulee mieleen pumpulle suodattimelta menevä(t) letku(t). Varsinkin jos on vanhoilla kupari prikoilla kasattu. Sieltähän se sitä ilmaa repii. En tiedä sitten mistä tuo vajaalla käyminen johtuu.
250D -92
190D 2.2turbo
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

en minäkää mistää mittää mittää tiiä varsinkaa mersuista mutta silti niitä pittää roplata :D
pittää kokkeilla tännään vaihtaa nuo kupari rikat :)
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kone on väärällä kierroksella :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

Pyöritin kampuran ensin OT kohtaa että nokka akselien merkitkin on kohdallaan sitten vielä sinne 15jykkiin niin pumpun merkkiki oli keskellä :o
Miten teillä on ollu tapana nuo merkit laittaa kohallee 605sissa
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

ookko pyöritelly moottoria vahingossa pumpun lukitus tappi paikallaan?
ento oisko joku vahna kovettunut letku murtunut?
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Nokat oli sillon väärällä kierroksella,pyöritäs kampea viel 360 astetta ja pökkää pumppu takasi kiinni :wink: Ei hätää,et ole ensimmäinen :wink: En mista näkeekö öljykorkin alta nokan ylämerkkiä mut venttiilikopan alta ainakin näet. tai vaihtoehtosesti irrottaesa pyörittelee koneen samalle hehtaarille pumpun kanssa.

Edit: juu pahempana vaihtoehtona just toi aniemikon teoria :(
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Jos nokat sojottaa yläviistoon niin ollaan oikealla hehtaarilla. Ei näe öljykorkista aivan monivenassa.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Jos nokat sojottaa yläviistoon niin ollaan oikealla hehtaarilla. Ei näe öljykorkista aivan monivenassa.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ei oo pyöritelty tappi paikoillaan.. elikkä nyt pyöritän sen vielä sinne OT sitte siten että nokka akselin merkki pyörähtää klo21 ja klo 16 ja pumppu takasin?
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

nokka akseli ja pumppu eivät voi olla väärällä kierroksella keskenään :D
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

eli minä nyt otan ton pumpun irti pyöritän 360astetta myötäpäivään ja pistän pumpun takasin ja käyntiin ?
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jannuvaa kirjoitti:eli minä nyt otan ton pumpun irti pyöritän 360astetta myötäpäivään ja pistän pumpun takasin ja käyntiin ?
näin mä ainakin koittaisin. Eli siis alakerta pyörähtää sen 360 ja nokat 180 .. jos siis merkit ei nokalla nätä varmasti olevan kohdallaan.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ei se auta muutako koittaa :) pistetään infoo mite käypi :D
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

pyörittelin nyt tuota konetta laitoin 15jyk pumpun merkki on keskellä ja nokka akselien merkit heittää yhen pykälän että ei oo aivan vastakkain. eli teenkö nyt sillain että pumppu irti sitten kierroksen pyöritän sinne 15jyk jolloin nokka akselien merkit pyörähtää 180 astetta eri suuntaan ja pumppu lukittuna paikoilleen ?
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kyl se pumpun jykk pitäs olla liki tuota nokan nollakohtaa :? Eli haiskahtais siltä että kone olis oikeella kierroksella :? onko sul ollu varmasti oikee merkki esillä/lukittuna siä pumpus.ku sielä on vähä hämääviä paikkojakin :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

joo pumpussa on oikia merkki lukittuna kyllä sen erottaa selvästi kun pumppua pyörittää ja poran terästä tehty lukitus tappi :D

no käytin nyt pumpun irti pyöritin kierroksen 15jykkiin nokka akselien merkit on nyt pakopuolella klo9 ja imupuolella klo 15 ja pumpun merkki keskellä. :shock:
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jannuvaa kirjoitti:joo pumpussa on oikia merkki lukittuna kyllä sen erottaa selvästi kun pumppua pyörittää ja poran terästä tehty lukitus tappi :D

no käytin nyt pumpun irti pyöritin kierroksen 15jykkiin nokka akselien merkit on nyt pakopuolella klo9 ja imupuolella klo 15 ja pumpun merkki keskellä. :shock:
paa käyntihin ja kerro tuomio. Mä alkaan ny olemaan jo sekasin että mikä sielä oli ja mikäsielä nyt jne..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

nyt siellä on se teiän ehottama pumppu irti ja pyörittää 360" :D
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Ihan ei aukee käykö se jo :D
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

älä nyt ilman pumppua sitä konetta pyörittele, saattaa hyvinkin mennä ne nokan ajotukset pieleen kun ketju on niin löysällä.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

eipähän tuo käy :evil:

joo en oookkaa pyörittäny ilman pumppua :D

pittää vielä muutama tunti tapella ja kattoa sitte tilannetta että mitä sen kans tekkeepi :D
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

ajotukset on ok kuparitiivisteet vaihettu uusiin letkuja uusittu....


siltikään ei käy syöttöpumpulta suutinputkien lähtöiltä ikään kuin pulputtaen tulee vain tiisseliä ei lennä semmosella reilun 100bar paineella.. onko nyt tuo pumppu sökö vai mikä ######## tuota vaivaa..

jotenki kyllä tuntuu hurjalta et ois pöyällä ollessa menny pumppu paskaksi ku sen tiivisteen vaihdoin :evil:
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Joskus onnistuin saaman 1 ja 2 mukin putket sekasin 8) :lol: sillon kävi kans melko huonosti.

Eli sä oot ny koittanu "molemmin" päin pumppua autossa 360 ennen ja jälkeen :? ooksä antanu sen ilmaantua jo kunnolla vai ookko sammuttanu het ku oot todennu että ei käy?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

vaikka nokka olis 180 väärässä,kone käy...toki raskaasti kun rekka.joskus kokeillut :roll: ai niin,toi on 605...hmm,siitä en tiedäkkään.
mihinä kuhuna mies
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla kerra 603 koneesta ko löpö loppu kesken ni sai *umalauta ilmata että sai sen käyntiin. Ilman ilmaamista (suutinputkien aukasua) ei lähteny käyntiin vaikka kuinka sahas apukaapelit apuna ja toisesta autostaki virtaa ko ei 88Ah akku riittäny. Vetämällä vasta lähti käyntiin sillon tienpäällä.

Ja kerra tallilla muuta ropatessa loppu löpö ni piti kaikki suutinputket aukasta et jokasesta alko sylkiä dieseliä (aika onnetomasti tässäkin kostu liitokset sitten) ja sitte vasta reilumman sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Silloki loppu 88Ah akusta amppeerit kesken.

Hyvin ilmaantuu itsestään ilmautuva kone. :lol: Sitte jos tohon vaihtaa löpö suodattimet ja muistaakseni enno uutta ees täyttäny ni lähtee melko hyvin käyntiin ilman kummempia tappeluita.

Ettei vois tässäki 605 koneessa samoja metkuja olla?
E46 330D & E46 328i
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

oon nyt sahannu tota nelise tuntia välil kävin täs kahvit juomas ja miettimässä :D on sitä koitettu hinatakki. apuvirtaa on annettu kans.

suutin putket on ollu irti, on sahattu ilman että putket ollu edes pumpulla paikollaan, on sahattu että putket paikoillaan. ilmaa liikkuu vaan putkissa pumpun ja suodattimen välillä ees taas..

pumppu on koitettu molemmin päin 360 ja sillä "väärällä" ei mittää vaikutusta pari kertaa vaan hörähtäny. tankkiin on hajettu tiisseliä lissää nyt on reilu puoli tankkia.. muttako ei edes yritä...


jännä kun teetätin tuon pumpun niin se pelas helvetin hyvin kun se tuli ja ei tarvinut paljoa edes ilmata saatikka sahailla, about vartti kun pistin tuon 7mm paikoilleen ajelin sen kaks päivää ja vaihdoin tuon tiivisteen nii ei enää lähe käyntiin ei sitte millään :evil:
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

- sammutin makaa :lol:

- tulo ja paluu ristissä ja tankki vajaa :P

- käynnistyksen esto sulkee tulolinjan :shock:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jannuvaa
Viestit: 231
Liittynyt: 04.3.2011 0:10

Viesti Kirjoittaja jannuvaa »

sammutin on yläasennossa on tarkistettu vipu ei jumita ( edellisessä jumitti se vipu)

tulo ja paluu ei oo ristissä ku ei oo käytetty ku tulo putkia irti

eikä oo käynnistyksen estoa :D
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

yleisesti otten kunnossa olevassa dieselissä jos nokka on kampiakseliin nähden oikeissa merkeissä
niin se lähtee käyntiin kesällä vaikka pumppu olis missä asennossa hyvänsä
ei voi olla tilannetta ajoituksen puolesta niin että ykkös ja viitos pytty olis pois pelistä
on vain tilanne kaikki tai ei yhtään
1 ja 5 sylinterin poissa olo vitta siihen että moskia on päässyt suuttimeen ja kärki on jumis
jos kampura on ot merkissä ja nokka on kohillaan niin niin kampuraa pyöräytetään 15 astetta lisää niin silloin sen pumpun merkki pitää olla kohallaan (eli tavallaan nokka määrittelee sen pumpun ajoituksen koska nokka ja pumppu pyörivat samalla välityksellä)

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”