pumppu irti-->pumppu takasin---> ei käy!!!
pumppu irti-->pumppu takasin---> ei käy!!!
iltaa arvon meseläiset
olis tuommone "pikkunen" ropleema, auton on s124 jossa om605tdt.
teetin 7mm elementeillä olevan pumpun, ajelin tol 7millisellä pari päivää ja pelasi helkkarin hyvin
sitten huomasin että se pumpun pohjapelti vuotaa öljyä sehän kovettuu se tiiviste ja ei piä jos se käytetään auki
nooh otin pumpun sitten irti ja vaihdoin tiivisteen liiman kanssa antoin kolomisen tuntia sen kuivaa pöyällä.
pumppu sitten takasin paikoilleen ja pyöritin moottoria räikällä ja katoin et ajotuksetki on vielä oikein
eikun ilmaamaan ja sitä on nyt kestäny 2päivää---> jos auton saa käyntiin niin käy kolmella pytyllä---> 1 ja 5 pytty ei lähe mukaan ollenkaan.
aina kun lopettaa starttauksen niin pumpun meno putkesta tulee ilmakuplia takasin suodattimelle päin. nyt auto vain lupailee (hörähtelee) käymään muttei käynnisty.
suodattimet on vaihdettu ja uuden täytin tiisselillä ennenkun laitoin paikoilleen eikä edes lupaile käyntiin..
repiikö se nyt koko ajan lisää jostain ilmaa vai "vioittuiko" pumppu jotenkin muka pöydällä vai mikä siinä nyt mättäää....
olis tuommone "pikkunen" ropleema, auton on s124 jossa om605tdt.
teetin 7mm elementeillä olevan pumpun, ajelin tol 7millisellä pari päivää ja pelasi helkkarin hyvin
sitten huomasin että se pumpun pohjapelti vuotaa öljyä sehän kovettuu se tiiviste ja ei piä jos se käytetään auki
nooh otin pumpun sitten irti ja vaihdoin tiivisteen liiman kanssa antoin kolomisen tuntia sen kuivaa pöyällä.
pumppu sitten takasin paikoilleen ja pyöritin moottoria räikällä ja katoin et ajotuksetki on vielä oikein
eikun ilmaamaan ja sitä on nyt kestäny 2päivää---> jos auton saa käyntiin niin käy kolmella pytyllä---> 1 ja 5 pytty ei lähe mukaan ollenkaan.
aina kun lopettaa starttauksen niin pumpun meno putkesta tulee ilmakuplia takasin suodattimelle päin. nyt auto vain lupailee (hörähtelee) käymään muttei käynnisty.
suodattimet on vaihdettu ja uuden täytin tiisselillä ennenkun laitoin paikoilleen eikä edes lupaile käyntiin..
repiikö se nyt koko ajan lisää jostain ilmaa vai "vioittuiko" pumppu jotenkin muka pöydällä vai mikä siinä nyt mättäää....
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Nokat oli sillon väärällä kierroksella,pyöritäs kampea viel 360 astetta ja pökkää pumppu takasi kiinni Ei hätää,et ole ensimmäinen En mista näkeekö öljykorkin alta nokan ylämerkkiä mut venttiilikopan alta ainakin näet. tai vaihtoehtosesti irrottaesa pyörittelee koneen samalle hehtaarille pumpun kanssa.
Edit: juu pahempana vaihtoehtona just toi aniemikon teoria
Edit: juu pahempana vaihtoehtona just toi aniemikon teoria
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
näin mä ainakin koittaisin. Eli siis alakerta pyörähtää sen 360 ja nokat 180 .. jos siis merkit ei nokalla nätä varmasti olevan kohdallaan.jannuvaa kirjoitti:eli minä nyt otan ton pumpun irti pyöritän 360astetta myötäpäivään ja pistän pumpun takasin ja käyntiin ?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pyörittelin nyt tuota konetta laitoin 15jyk pumpun merkki on keskellä ja nokka akselien merkit heittää yhen pykälän että ei oo aivan vastakkain. eli teenkö nyt sillain että pumppu irti sitten kierroksen pyöritän sinne 15jyk jolloin nokka akselien merkit pyörähtää 180 astetta eri suuntaan ja pumppu lukittuna paikoilleen ?
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Kyl se pumpun jykk pitäs olla liki tuota nokan nollakohtaa Eli haiskahtais siltä että kone olis oikeella kierroksella onko sul ollu varmasti oikee merkki esillä/lukittuna siä pumpus.ku sielä on vähä hämääviä paikkojakin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
joo pumpussa on oikia merkki lukittuna kyllä sen erottaa selvästi kun pumppua pyörittää ja poran terästä tehty lukitus tappi
no käytin nyt pumpun irti pyöritin kierroksen 15jykkiin nokka akselien merkit on nyt pakopuolella klo9 ja imupuolella klo 15 ja pumpun merkki keskellä.
no käytin nyt pumpun irti pyöritin kierroksen 15jykkiin nokka akselien merkit on nyt pakopuolella klo9 ja imupuolella klo 15 ja pumpun merkki keskellä.
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
paa käyntihin ja kerro tuomio. Mä alkaan ny olemaan jo sekasin että mikä sielä oli ja mikäsielä nyt jne..jannuvaa kirjoitti:joo pumpussa on oikia merkki lukittuna kyllä sen erottaa selvästi kun pumppua pyörittää ja poran terästä tehty lukitus tappi
no käytin nyt pumpun irti pyöritin kierroksen 15jykkiin nokka akselien merkit on nyt pakopuolella klo9 ja imupuolella klo 15 ja pumpun merkki keskellä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ajotukset on ok kuparitiivisteet vaihettu uusiin letkuja uusittu....
siltikään ei käy syöttöpumpulta suutinputkien lähtöiltä ikään kuin pulputtaen tulee vain tiisseliä ei lennä semmosella reilun 100bar paineella.. onko nyt tuo pumppu sökö vai mikä ######## tuota vaivaa..
jotenki kyllä tuntuu hurjalta et ois pöyällä ollessa menny pumppu paskaksi ku sen tiivisteen vaihdoin
siltikään ei käy syöttöpumpulta suutinputkien lähtöiltä ikään kuin pulputtaen tulee vain tiisseliä ei lennä semmosella reilun 100bar paineella.. onko nyt tuo pumppu sökö vai mikä ######## tuota vaivaa..
jotenki kyllä tuntuu hurjalta et ois pöyällä ollessa menny pumppu paskaksi ku sen tiivisteen vaihdoin
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
Joskus onnistuin saaman 1 ja 2 mukin putket sekasin sillon kävi kans melko huonosti.
Eli sä oot ny koittanu "molemmin" päin pumppua autossa 360 ennen ja jälkeen ooksä antanu sen ilmaantua jo kunnolla vai ookko sammuttanu het ku oot todennu että ei käy?
Eli sä oot ny koittanu "molemmin" päin pumppua autossa 360 ennen ja jälkeen ooksä antanu sen ilmaantua jo kunnolla vai ookko sammuttanu het ku oot todennu että ei käy?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mulla kerra 603 koneesta ko löpö loppu kesken ni sai *umalauta ilmata että sai sen käyntiin. Ilman ilmaamista (suutinputkien aukasua) ei lähteny käyntiin vaikka kuinka sahas apukaapelit apuna ja toisesta autostaki virtaa ko ei 88Ah akku riittäny. Vetämällä vasta lähti käyntiin sillon tienpäällä.
Ja kerra tallilla muuta ropatessa loppu löpö ni piti kaikki suutinputket aukasta et jokasesta alko sylkiä dieseliä (aika onnetomasti tässäkin kostu liitokset sitten) ja sitte vasta reilumman sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Silloki loppu 88Ah akusta amppeerit kesken.
Hyvin ilmaantuu itsestään ilmautuva kone. Sitte jos tohon vaihtaa löpö suodattimet ja muistaakseni enno uutta ees täyttäny ni lähtee melko hyvin käyntiin ilman kummempia tappeluita.
Ettei vois tässäki 605 koneessa samoja metkuja olla?
Ja kerra tallilla muuta ropatessa loppu löpö ni piti kaikki suutinputket aukasta et jokasesta alko sylkiä dieseliä (aika onnetomasti tässäkin kostu liitokset sitten) ja sitte vasta reilumman sahaamisen jälkeen lähti käyntiin. Silloki loppu 88Ah akusta amppeerit kesken.
Hyvin ilmaantuu itsestään ilmautuva kone. Sitte jos tohon vaihtaa löpö suodattimet ja muistaakseni enno uutta ees täyttäny ni lähtee melko hyvin käyntiin ilman kummempia tappeluita.
Ettei vois tässäki 605 koneessa samoja metkuja olla?
E46 330D & E46 328i
oon nyt sahannu tota nelise tuntia välil kävin täs kahvit juomas ja miettimässä on sitä koitettu hinatakki. apuvirtaa on annettu kans.
suutin putket on ollu irti, on sahattu ilman että putket ollu edes pumpulla paikollaan, on sahattu että putket paikoillaan. ilmaa liikkuu vaan putkissa pumpun ja suodattimen välillä ees taas..
pumppu on koitettu molemmin päin 360 ja sillä "väärällä" ei mittää vaikutusta pari kertaa vaan hörähtäny. tankkiin on hajettu tiisseliä lissää nyt on reilu puoli tankkia.. muttako ei edes yritä...
jännä kun teetätin tuon pumpun niin se pelas helvetin hyvin kun se tuli ja ei tarvinut paljoa edes ilmata saatikka sahailla, about vartti kun pistin tuon 7mm paikoilleen ajelin sen kaks päivää ja vaihdoin tuon tiivisteen nii ei enää lähe käyntiin ei sitte millään
suutin putket on ollu irti, on sahattu ilman että putket ollu edes pumpulla paikollaan, on sahattu että putket paikoillaan. ilmaa liikkuu vaan putkissa pumpun ja suodattimen välillä ees taas..
pumppu on koitettu molemmin päin 360 ja sillä "väärällä" ei mittää vaikutusta pari kertaa vaan hörähtäny. tankkiin on hajettu tiisseliä lissää nyt on reilu puoli tankkia.. muttako ei edes yritä...
jännä kun teetätin tuon pumpun niin se pelas helvetin hyvin kun se tuli ja ei tarvinut paljoa edes ilmata saatikka sahailla, about vartti kun pistin tuon 7mm paikoilleen ajelin sen kaks päivää ja vaihdoin tuon tiivisteen nii ei enää lähe käyntiin ei sitte millään
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
- sammutin makaa
- tulo ja paluu ristissä ja tankki vajaa
- käynnistyksen esto sulkee tulolinjan
- tulo ja paluu ristissä ja tankki vajaa
- käynnistyksen esto sulkee tulolinjan
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
yleisesti otten kunnossa olevassa dieselissä jos nokka on kampiakseliin nähden oikeissa merkeissä
niin se lähtee käyntiin kesällä vaikka pumppu olis missä asennossa hyvänsä
ei voi olla tilannetta ajoituksen puolesta niin että ykkös ja viitos pytty olis pois pelistä
on vain tilanne kaikki tai ei yhtään
1 ja 5 sylinterin poissa olo vitta siihen että moskia on päässyt suuttimeen ja kärki on jumis
jos kampura on ot merkissä ja nokka on kohillaan niin niin kampuraa pyöräytetään 15 astetta lisää niin silloin sen pumpun merkki pitää olla kohallaan (eli tavallaan nokka määrittelee sen pumpun ajoituksen koska nokka ja pumppu pyörivat samalla välityksellä)
niin se lähtee käyntiin kesällä vaikka pumppu olis missä asennossa hyvänsä
ei voi olla tilannetta ajoituksen puolesta niin että ykkös ja viitos pytty olis pois pelistä
on vain tilanne kaikki tai ei yhtään
1 ja 5 sylinterin poissa olo vitta siihen että moskia on päässyt suuttimeen ja kärki on jumis
jos kampura on ot merkissä ja nokka on kohillaan niin niin kampuraa pyöräytetään 15 astetta lisää niin silloin sen pumpun merkki pitää olla kohallaan (eli tavallaan nokka määrittelee sen pumpun ajoituksen koska nokka ja pumppu pyörivat samalla välityksellä)