230 -93 moottorin säätö!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

230 -93 moottorin säätö!

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

Morjesta! Osaakos joku sanoa että miten pystyu säätämään koneen niin että menee päästöistä läpi ja saisi kierrokset alle tonniin ku pyörii siel 1200-1300 kieppeillä ja savuttaa vähä.. :roll:
w124 230 TE -88
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mustaa savua eli käy rikkaalla? käyppä porvoossa W-elektro OY:ssä säädättämässä se. Ainakin ennen ne osasi homman tehdä. Ovat olleet iät ja ajat Bosch huolto. Tosin on vanha äijä jo vissii eläkkeell mutta kyllä se siellä välillä töitä tekee viel.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

seos ruuvia hiukan pienemmälle.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Jäteöljyvatkain
Viestit: 57
Liittynyt: 25.9.2013 20:04
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jäteöljyvatkain »

janttu kirjoitti:seos ruuvia hiukan pienemmälle.
eli kumpaan suuntaan? kiinni vai auki? :D
w124 230 TE -88
d-spec
Viestit: 25
Liittynyt: 06.10.2006 17:56
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

Vastapäivään... Mutta tuskin pystynee aiheuttamaan moista rikastusta vaikka olis miten per###llään...

kannattaa tarkistaa lämpötila anturit, ja jos imuilman lämpöanturi näyttää suurta vastusta. Niin rikastaa kyl reilusti.

ja kylmäkäynnistys suutin. Ettei ole rikki ja vuoda koko ajan...
d-spec
Viestit: 25
Liittynyt: 06.10.2006 17:56
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

No itseasiassa siellä on kyllä jotain rikki kun käy noin korkeata tyhjäkäyntiä...
eli k jet on varmaan vikatilassa.

Onko joutokäyntisäätimen johto kiinni?

Vikakoodit saa katottua X11 liittimestä. Nastat 2 ja 3. Tulee pulssisuhteena.
käsittääkseni voi mitata myös jännitteenä. Ja verraten akkujännitteesen. Eli paljonko nastoista tuleva jännite on prosentteina suhteessa akkujännitteeseen.

ja se prosenttimäärä kuvaa jotakin vikakoodia. Vikakoodeja on reilu 10:n tuossa sun autossa. Tai sit just se kymmenen.

palataan myöhemmin siihen säätämiseen kun nuo on tsekattu.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

d-spec kirjoitti:No itseasiassa siellä on kyllä jotain rikki kun käy noin korkeata tyhjäkäyntiä...
eli k jet on varmaan vikatilassa.

Onko joutokäyntisäätimen johto kiinni?

Vikakoodit saa katottua X11 liittimestä. Nastat 2 ja 3. Tulee pulssisuhteena.
käsittääkseni voi mitata myös jännitteenä. Ja verraten akkujännitteesen. Eli paljonko nastoista tuleva jännite on prosentteina suhteessa akkujännitteeseen.

ja se prosenttimäärä kuvaa jotakin vikakoodia. Vikakoodeja on reilu 10:n tuossa sun autossa. Tai sit just se kymmenen.

palataan myöhemmin siihen säätämiseen kun nuo on tsekattu.
Niitä mahdollisia on 20, virta-avaimen asennosta riippuen eli virrat päällä 10kpl ja toinen 10 käynnissä ollessaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”