Diisseli LOPPU............
Diisseli LOPPU............
Tankin mittari oli toiseksvimesessä viivassa, valon palamisesta ei tietoakaan... rippimittarissa kilsoja joku 400-500km ja siihe loppu matka.... No onneks oli asema 100m pääs.. melkee näky... ei muutako sahaamalla väkisin käyntiin ja pääs tankille just ja just...
Jos nyt oikeen muistan ni näissä vehkeissä on 72L tankki, vai?
No tankkasin ni kappas vain eihän sinne mennykkö 60L eli viel ois n.12L ollu jälellä ja loppu matkako kananlento?
Mihinhän tämä nyt viittaa ja mistä kannatas rueta tätä hommaa ratkomaan?
Oisko siellä nyt joku tankin-imuletku tai joku noussu väärille maille? onko tankissa joku oma suodatin?
Lisäyksenä voisin mainita että kun auton parkkeerraa ylämäkeen keula ylöspäin niin käyntiin lähteminen on hankalampaa kuin toisin päin, onko mahollista että pa-linjat jotenki tyhjenee kaikki tankkiin saakka ja siks pittää sahauttaa sieltä asti että lähtee käyntiin?
Vaikka ois tasasellaki parkissa ni hieman on käyntiinlähtö ongelmaa,KYLMÄNÄ. muttei läheskään niin paha kuin mäessä keula ylöspäi.
- Aika vasta on vaihettu: Paineventiilien o-renkaat kun vuosivat...ja aaiheuttivat tyhjäkäynnin ailahtelua, tosin tämä ailahtelu ei korjaantunu.
Kellään ollu samankaltaisia ongelmia tai tietäs muuten vain neuvoa?
[/u]
Jos nyt oikeen muistan ni näissä vehkeissä on 72L tankki, vai?
No tankkasin ni kappas vain eihän sinne mennykkö 60L eli viel ois n.12L ollu jälellä ja loppu matkako kananlento?
Mihinhän tämä nyt viittaa ja mistä kannatas rueta tätä hommaa ratkomaan?
Oisko siellä nyt joku tankin-imuletku tai joku noussu väärille maille? onko tankissa joku oma suodatin?
Lisäyksenä voisin mainita että kun auton parkkeerraa ylämäkeen keula ylöspäin niin käyntiin lähteminen on hankalampaa kuin toisin päin, onko mahollista että pa-linjat jotenki tyhjenee kaikki tankkiin saakka ja siks pittää sahauttaa sieltä asti että lähtee käyntiin?
Vaikka ois tasasellaki parkissa ni hieman on käyntiinlähtö ongelmaa,KYLMÄNÄ. muttei läheskään niin paha kuin mäessä keula ylöspäi.
- Aika vasta on vaihettu: Paineventiilien o-renkaat kun vuosivat...ja aaiheuttivat tyhjäkäynnin ailahtelua, tosin tämä ailahtelu ei korjaantunu.
Kellään ollu samankaltaisia ongelmia tai tietäs muuten vain neuvoa?
[/u]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Mistään en mitään tiedä, mutta kun mun Väykästä loppu kerran nafta, niin kojetaulun näytössä luki: Visit Workshop Kai sitä naftaa halvemmalla saa muualta ku marmoritiskiltä
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Onko tehny aiemmin? Voisko olla naftan meno-ja paluulinjat sekaisin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nytkö kysyt ni On kerran aikasemmin jättäny välille... sillonko ostin auton n.1.5v sit, kysyin entiseltä omistajalta että toimiiko tuo tankkimittari niinkö pitää ( oli entisestä jo kokemusta näitten mittarejen kans) no sehän vakuutteli että varmasti toimii... nojoo pääsin ehk' 10km ja tienvarresa oltiin onneks oli toine auto matkas... Sillo joutu kyllä sahaamaan ja kunnolla että lähti käyntiin
Totesin vain sillon että ei se Toimi niinkö pitää ja ei se haitannu minua sen enenpääkö ties että ei oo luottamista mutta sitte nyt on alkanu ilmaantumaan tuota huonoa käyntiin lähtemistä jne. ni alkaa vähän arvelyttaan että uskaltaako sillä kohta mihinkään enään lähteä ilman hinauspalvelu hartikaisen numeroa....
Ainaki mitä netistä kattelin ni on farkussa 72L
Totesin vain sillon että ei se Toimi niinkö pitää ja ei se haitannu minua sen enenpääkö ties että ei oo luottamista mutta sitte nyt on alkanu ilmaantumaan tuota huonoa käyntiin lähtemistä jne. ni alkaa vähän arvelyttaan että uskaltaako sillä kohta mihinkään enään lähteä ilman hinauspalvelu hartikaisen numeroa....
Ainaki mitä netistä kattelin ni on farkussa 72L
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tankki lommolla ja koho siis "pohjaa ylempänä" sillon ku aine jo loppuu. Eikä siksi mahu ees täyttä määrää ainetta. Toinen vaihtoehto vois olla imupuolen ilmavuoto. Varkussa tankki vieläpä matalalla, täydellä tankilla imu pienempi jolloin vuoto ei vielä haittaa, lähes tyhjällä tankin oma painovoimainen paine ei ruoki siirtopumppua ja vuotoilman osuus jo liiallinen. Ehkä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mistäs kautta tuohon kohoon ja tankkiin pääsee käsiksi, ylä vai alakautta?
Tuota ilmavuotoa vähän epäilen kyll, Saisko nuissa läpinäkyvissä pa-letkuissa suodattimen kupeessa näkyä yhtään ilmakuplaa?
Tuota ilmavuotoa vähän epäilen kyll, Saisko nuissa läpinäkyvissä pa-letkuissa suodattimen kupeessa näkyä yhtään ilmakuplaa?
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Re: Diisseli LOPPU............
Äästeellä, aapeeseellä, teppoililla, jopa sellillä on ne mittarit joista sitä polttoainetta saa.....Peteeee kirjoitti: Kellään ollu samankaltaisia ongelmia tai tietäs muuten vain neuvoa?
[/u]
Tuommoinen tai vastaava täyteen sopivaa polttoainetta ja auton takapaksiin, niin voi auttaa itseään ja muitakin joilla on polttoaineen loppumisen takia matka katkennut.
Jos vika oli paineventtiilien o-renkaissa ja vaihdoit ne ja vika ei hävinnyt niin asiahan on kunnossa
Itse selvittelisin ensin empiirisesti mikä on oikeasti tankin tilavuus ja sit se pa-anturin toiminta hett perään syyniin.
Ai tuon pääsuodattimenpäällä oleva motikka missä lukkee jotaki TOP,stop tms? Sekö on sammutus ruuvi?itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Oiskohan siinä vikako itellä on se väännettu rikki, tai ainki se hattu osa.. :S jos nyt sitä meinasit..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
just sePeteeee kirjoitti:Ai tuon pääsuodattimenpäällä oleva motikka missä lukkee jotaki TOP,stop tms? Sekö on sammutus ruuvi?itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Oiskohan siinä vikako itellä on se väännettu rikki, tai ainki se hattu osa.. :S jos nyt sitä meinasit..
miten tuon pitäs toimia? painamalla alaspäinkö se sammuu? onko siinä joku o-rengas sen tapin ympärillä joka vuotaa vai miten sait sen omas kuntoon?
Painelin sitä tappia alaspäin muttei liikkunu, pyörittää en kyl kokeillu..
Painelin sitä tappia alaspäin muttei liikkunu, pyörittää en kyl kokeillu..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?
Tuon sammutusvalven tarkistan vielä tässäkö kerkeää..
Tankissa ei ainakaan päällepäin näkyny lommoja sun muuta.. Onko nuissa tankeissa mitään hengitysletkua tms? Tankin korkissa ainaki lukee että Not Ventilated... tiiä sitte..
Tuon sammutusvalven tarkistan vielä tässäkö kerkeää..
-Vaihtoitko koko ton ruuvisysteemin, paljonko kustansi? saako normi liikkeestä?itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Tankissa ei ainakaan päällepäin näkyny lommoja sun muuta.. Onko nuissa tankeissa mitään hengitysletkua tms? Tankin korkissa ainaki lukee että Not Ventilated... tiiä sitte..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
joo koko "pultti", kl-varaosasta oulusa, hinta oisko ollu 106€Peteeee kirjoitti:Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?
Tuon sammutusvalven tarkistan vielä tässäkö kerkeää..
-Vaihtoitko koko ton ruuvisysteemin, paljonko kustansi? saako normi liikkeestä?itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Tankissa ei ainakaan päällepäin näkyny lommoja sun muuta.. Onko nuissa tankeissa mitään hengitysletkua tms? Tankin korkissa ainaki lukee että Not Ventilated... tiiä sitte..
22 millinen se oli muistaakseeni. Tein pultista...Peteeee kirjoitti:Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?
Siitä tulee sitten nesteet pultin reijästä...
Jos verkko on tukkeentunut, ei valuu pohjalla olevat aineet imuletkuun.
Mite tuo pultti voi olla rikki? jaano empä viel kysele mtttää ennekö käytän sen irti... Uutta pulttia ei tunnu löytyvän näiltä tienoilta... löytykö hyllystä ooolussa?joo koko "pultti", kl-varaosasta oulusa, hinta oisko ollu 106€
Joo pittää ajella löpöt suht loppuun että ei kaikki ole silimillä... tietenki lujassako tauti seki.....22 millinen se oli muistaakseeni. Tein pultista...
Siitä tulee sitten nesteet pultin reijästä...
Jos verkko on tukkeentunut, ei valuu pohjalla olevat aineet imuletkuun.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Vähän päivitystä tähänki..
Tankin tyhjennys roppu oli tosiaan 22mm ja ihmeen helposti aukesi.. Oletin suodattimen olevan likasempi mutta eipä tuo kovin pahalta näyttäny joten tuskinpa tuosta on välillejäännin syy, kuvassa näkyy puhistamattomana jos tuo kuvan laitto ny onnistu
Käytin tuon sammutusventtiilin kans auki ja jumissahan se oli.. putsauksen jälkeen taas pyöri, vaihoin myös nuo 2 isompaa o-rengasta, tuossa ite tapissa olevaa o-rengasta ei löytyny varastoista nuin pientä ni se sitten jäi... pitäs kyllä seki laittaa tässä... siinä muutama kuva jos jollaki kiinnostaa, hieman vuojet jo näköjään tuotaki purru
Tiivisteitten vaihon, suodattimen ja tankin puhistuksen jäläkeen ei kyllä oikeastaan mikään ole muuttunu, vielä käyä röplötttää kylmänä ja tankkimittariin ei ole luottamista...
En kyllä ymmärrä missä on vika jos tankki on täysin lommoton, suodatin ei pahakaan ja kuitenki loppuu muka aine vaikka tankissa on se 20L jälellä..
Eihän tuo tankkiin menevä imuletkukaan ole mitenkään ylöspäin ole voinu noussa kun se lähtee siittä tankin alareunasta?
Miten tankkimittarin kohoon tai mikä systeemi siellä nyt sen levelin ilmottaa ni pääsee käsiksi?
[/img]
Tankin tyhjennys roppu oli tosiaan 22mm ja ihmeen helposti aukesi.. Oletin suodattimen olevan likasempi mutta eipä tuo kovin pahalta näyttäny joten tuskinpa tuosta on välillejäännin syy, kuvassa näkyy puhistamattomana jos tuo kuvan laitto ny onnistu
Käytin tuon sammutusventtiilin kans auki ja jumissahan se oli.. putsauksen jälkeen taas pyöri, vaihoin myös nuo 2 isompaa o-rengasta, tuossa ite tapissa olevaa o-rengasta ei löytyny varastoista nuin pientä ni se sitten jäi... pitäs kyllä seki laittaa tässä... siinä muutama kuva jos jollaki kiinnostaa, hieman vuojet jo näköjään tuotaki purru
Tiivisteitten vaihon, suodattimen ja tankin puhistuksen jäläkeen ei kyllä oikeastaan mikään ole muuttunu, vielä käyä röplötttää kylmänä ja tankkimittariin ei ole luottamista...
En kyllä ymmärrä missä on vika jos tankki on täysin lommoton, suodatin ei pahakaan ja kuitenki loppuu muka aine vaikka tankissa on se 20L jälellä..
Eihän tuo tankkiin menevä imuletkukaan ole mitenkään ylöspäin ole voinu noussa kun se lähtee siittä tankin alareunasta?
Miten tankkimittarin kohoon tai mikä systeemi siellä nyt sen levelin ilmottaa ni pääsee käsiksi?
[/img]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Peräosastossa on se matalampi pohjaluukku heti takaselkänojien takana.
Se auki ja verhoilujen alla löytyy isokantainen (42-48mm?) mutteri, jossa keskellä pistoke.
Muista ottaa ämpäri viereen, kun nostat anturin ylös.
Se on putkessa, josta valuu yllättävän kauan sitä voimasavun tekoainetta..
Edit: kait on kyseessä varmari.
Se auki ja verhoilujen alla löytyy isokantainen (42-48mm?) mutteri, jossa keskellä pistoke.
Muista ottaa ämpäri viereen, kun nostat anturin ylös.
Se on putkessa, josta valuu yllättävän kauan sitä voimasavun tekoainetta..
Edit: kait on kyseessä varmari.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Updatea:
- Sammutusventiili uusittu. Kl-varaosat 113,50e
- Tankin pa-anturi käytetty pois+ puhistettu = toimii niinkuin pitää
- Kiriny kaikki maholliset pa-linjojen lemmarit jne. löyty 1 aivan löysältä.
No sen verran on homma edistyny että ilmakuplia ei tosiaan enään näy nimeksikään letkuissa joten imuvuoto vissiin tokeni.
Mutta ongelmana on vieläki kylmäkäynnistykset....
Etenki jos on keula ylöspäin niin käyntiinlähtö/käynti on hankalankuulosta..
Hehkut on suht uudet että niissä nyt en oleta vikaa olevan, voishan neki tietenni mitata varmuje vuoks.
Kelläään ideoita minnepäin seuraavaksi?
- Sammutusventiili uusittu. Kl-varaosat 113,50e
- Tankin pa-anturi käytetty pois+ puhistettu = toimii niinkuin pitää
- Kiriny kaikki maholliset pa-linjojen lemmarit jne. löyty 1 aivan löysältä.
No sen verran on homma edistyny että ilmakuplia ei tosiaan enään näy nimeksikään letkuissa joten imuvuoto vissiin tokeni.
Mutta ongelmana on vieläki kylmäkäynnistykset....
Etenki jos on keula ylöspäin niin käyntiinlähtö/käynti on hankalankuulosta..
Hehkut on suht uudet että niissä nyt en oleta vikaa olevan, voishan neki tietenni mitata varmuje vuoks.
Kelläään ideoita minnepäin seuraavaksi?
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
En nyt ole näistä pumpuista oikeen perillä mutta KVGllä jotaki sai selville...
Eli onko tuo siirtopumppu tosa syöttöpumpun kylessä oleva mötikkä?
Luin jostaki esilämmittimestäki, missähän mahtaa semmonen olla?
Mitäköhän tuolle ois tehtävissä? Paineilmaa en ole käyttäny linjoihin?
- Pittääpä katella jos löytäs jonku kaavion ruskitavaritseilta tosta pa-järjestelmästä ni tietäs ees vähän mistä työ paasaatte.
Eli onko tuo siirtopumppu tosa syöttöpumpun kylessä oleva mötikkä?
Luin jostaki esilämmittimestäki, missähän mahtaa semmonen olla?
Mitäköhän tuolle ois tehtävissä? Paineilmaa en ole käyttäny linjoihin?
- Pittääpä katella jos löytäs jonku kaavion ruskitavaritseilta tosta pa-järjestelmästä ni tietäs ees vähän mistä työ paasaatte.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift