Bensapumppu -tuilee! Releet toimii. Virtalukon pohja???
Bensapumppu -tuilee! Releet toimii. Virtalukon pohja???
Alkoi tuo b-pumppu temppuilla, ensin jätti kadun varteen, vähän crceetä pumpun liitoksiin ja piuhojen heliluttelua siellä ja moottoritilassa, alkoi toimimaan. Saman tyyppistä temppuilua ja "ihmeparantumisia" pitkin viikkoa, tänään jäi auto työpaikan pihaan.
1. Pumppu pyörii, otin akulta virtaa ja testasin.
2. Rele ainakin naksuu, eikö sen silloin pitäisi myös toimia? Otin myös releen irti ja avasin, päällisin puolin ainakin ok. Voihan siellä jotain löysiä liitoksia olla, mutta näytti niin herkältä kapistukselta, etten kyllä hirviä lähteä kolvin kanssa sorkkimaan.
Mitähän piuhoja, liitoksia konetilassa on jotka jotenkin asiaan voisi vaikuttaa? Eilen alkoi nimittäin pelittämään sen jälkeen kun olin niille crcee kylvyn antanut ja niitä heilutellut.
Ehkä pitää vielä ne pumpun liitokset ottaa auki ja liittää uusiksi.
Hermot menee tuollaisen on/off- vian kanssa jolle ei selkeää syytä löydy.
Täältä foorumilta olen asiaa myös tutkinut.
Ja auto on tuo E220T.
1. Pumppu pyörii, otin akulta virtaa ja testasin.
2. Rele ainakin naksuu, eikö sen silloin pitäisi myös toimia? Otin myös releen irti ja avasin, päällisin puolin ainakin ok. Voihan siellä jotain löysiä liitoksia olla, mutta näytti niin herkältä kapistukselta, etten kyllä hirviä lähteä kolvin kanssa sorkkimaan.
Mitähän piuhoja, liitoksia konetilassa on jotka jotenkin asiaan voisi vaikuttaa? Eilen alkoi nimittäin pelittämään sen jälkeen kun olin niille crcee kylvyn antanut ja niitä heilutellut.
Ehkä pitää vielä ne pumpun liitokset ottaa auki ja liittää uusiksi.
Hermot menee tuollaisen on/off- vian kanssa jolle ei selkeää syytä löydy.
Täältä foorumilta olen asiaa myös tutkinut.
Ja auto on tuo E220T.
Viimeksi muokannut pinkka, 21.6.2011 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla teki sellasen tempun, että pumpun liittimet oli niin hapertuneet, että löi virtapiuhan oikariin rele palo.
Vaihtoon meni sitten kaksi relettä ja bensapumppu
Vaihtoon meni sitten kaksi relettä ja bensapumppu
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
No nyt on rele tinailtu ilman menestystä.
Mitähän tuolle seuraavaksi keksisi? Onkohan vika releessä vai yhteydessä releen ja pumpun välillä? Pitäisi tietää mille nastoille releen kannassa virtaa pitäisi antaa niin sillähän se taitaisi selvitä.
Vai pitäiskö suosiolla ostaa uusi rele ja toivoa parasta, ettei sijoitus mene hukkaan?
Mitähän tuolle seuraavaksi keksisi? Onkohan vika releessä vai yhteydessä releen ja pumpun välillä? Pitäisi tietää mille nastoille releen kannassa virtaa pitäisi antaa niin sillähän se taitaisi selvitä.
Vai pitäiskö suosiolla ostaa uusi rele ja toivoa parasta, ettei sijoitus mene hukkaan?
nastat 87 ja 30 muistaakseni piti yhdistää. tai sai sen muistaakseni myös yhdistämällä 87 ja 15 nastat, ei sieltä mitään pala vaikka molempia vaihtoehtoja kokeilet, mutta jokatapauksessa tuo 87 nasta on sen pumpun virtapiuhan nasta ja 15 ja 30 ovat noita virtoja sulakerasialta
edit: tuo 30 on se oikea nasta mihin 87:n yhdistät, tarkistin että tuohon 15 nastaan tulee käsky yj-releeltä tuolle kylmäkäynnistyspiirille.
edit: tuo 30 on se oikea nasta mihin 87:n yhdistät, tarkistin että tuohon 15 nastaan tulee käsky yj-releeltä tuolle kylmäkäynnistyspiirille.
Se rele ei ole siellä akun takana, se boksi on ilmastointi/ kickdown ( 003 5455405) ja sulakeboksin takaa löytyy nro 0015429619 (vihreä), joka joidenkin lähteiden mukaan on bensapumpun rele, mutta joidenkin ilmastoinnin flektin toisen nopeuden rele. Ja testasin tuon paikan hyppyjohdolla 30 ja 87 kannat yhdistämällä ja flektihän se alkoin hurisemaan. Sama tulos seuraavalla releellä. Kolmas olikin sitten mukavuusrele.
Että missä se sitten on se bensapumpun rele??? Olisikohan kellään mitään tietoa aiheesta? Joltain ulkomaan palstalta ymmärsin, että muillakin on ollut vaikeuksia saman asian kanssa, koska sen paikka on vaihdellut riippuen mallista ja varusteista.
Että missä se sitten on se bensapumpun rele??? Olisikohan kellään mitään tietoa aiheesta? Joltain ulkomaan palstalta ymmärsin, että muillakin on ollut vaikeuksia saman asian kanssa, koska sen paikka on vaihdellut riippuen mallista ja varusteista.
Krhm... ysinelonen, vanhempi?
No nyt se kuitenkin löytyi, akun ja asd boxin takaa. Kokeilin hyppyjohdolla, jee, pumppu pyörii, otanpa tuon flektin samanlaisen releen niin jokohan alkaa pelittäämään.
Ja paskat, ei surahda pumppu kun virrat päälle kääntää.
Että vika on siis jossain ennen relettä. Mainitsikohan joku jossain virtalukon pohjan tämän vian yhteydessä? Ulkomaan foorumeilla puhuttiin myös kampiakselin asentotunnistimesta?
No nyt se kuitenkin löytyi, akun ja asd boxin takaa. Kokeilin hyppyjohdolla, jee, pumppu pyörii, otanpa tuon flektin samanlaisen releen niin jokohan alkaa pelittäämään.
Ja paskat, ei surahda pumppu kun virrat päälle kääntää.
Että vika on siis jossain ennen relettä. Mainitsikohan joku jossain virtalukon pohjan tämän vian yhteydessä? Ulkomaan foorumeilla puhuttiin myös kampiakselin asentotunnistimesta?
eli siis se oli akun takana se on joko sulakerasian edessä tai akun takana vuosimallista riippuen. jos rele ei surahda, niin sinun mallissasi kyse voi olla yj-releen ohjauksen puuttumisesta. tinaa yj-releen juotokset uudestaan seuraavaksi. rele löytyy sieltä b-pumpun releen vierestä, hopeinen rele jossa kansi päällä ja sulake tai kaksi siellä alla.
Nyt rele kolvattu, taas voisi alkaa tinaamaan.
Releen ylimmäinen käämi, tai miksi sitä nyt sanotaankaan, oli keskeltä tumman punainen ja se muovikuori siellä releen sisällä oli sen kohdalta tummentunut, viittaisi kärähtämiseen???
Että nyt pitäisi jostain saada uusi, tai käytetty rele. Kai? Tai en mä kohta enää tiedä mitä seuraavaksi keksisi.
Releen ylimmäinen käämi, tai miksi sitä nyt sanotaankaan, oli keskeltä tumman punainen ja se muovikuori siellä releen sisällä oli sen kohdalta tummentunut, viittaisi kärähtämiseen???
Että nyt pitäisi jostain saada uusi, tai käytetty rele. Kai? Tai en mä kohta enää tiedä mitä seuraavaksi keksisi.
No eipä taida yj-releellä paljon vaikutusta pumpun toimintaan olla, käynnistyi kelmi toissa paivänä, nappasin yj-releen sulakkeen pois, kävi ihan normisti silti.
Kävi siis aikansa, sitten vaan sammui bensapumppu, ja auto. Välillä taas sitten käynnistyi ja sitten taas ei. Tänään taas ei.
Että jossain yhteyksissä vika täytyy olla, releelle ei tule ohjausvirtaa. Ja tuo virtalukon pohjakin alkoi mietityttämään. Onko kellään mitään kokemusta tuosta pohjasta? Voisiko se olla syypää?
Alkaa herne mennä tuon kanssa kohta.
Kävi siis aikansa, sitten vaan sammui bensapumppu, ja auto. Välillä taas sitten käynnistyi ja sitten taas ei. Tänään taas ei.
Että jossain yhteyksissä vika täytyy olla, releelle ei tule ohjausvirtaa. Ja tuo virtalukon pohjakin alkoi mietityttämään. Onko kellään mitään kokemusta tuosta pohjasta? Voisiko se olla syypää?
Alkaa herne mennä tuon kanssa kohta.
Rele siitä oli sökö. Silloin ei tietenkään kellään ollut oikeanlaista käsissä, soittelin purkaamot, varaosaliikkeet ja tivasin voorumeilla, mutta ei. Uusi olisi maksanut liki 300 eeroa
Rakentelin sitten ihan erillisen releen bensapumppua varten, kun muut osat siitä maitotölkin kokoisesta releestä pelasi ihan ok. En nyt enää muista mikä siinä oli, vaan ei sitä relettä korjatuksikaan saanut.
Rakentelin sitten ihan erillisen releen bensapumppua varten, kun muut osat siitä maitotölkin kokoisesta releestä pelasi ihan ok. En nyt enää muista mikä siinä oli, vaan ei sitä relettä korjatuksikaan saanut.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Ajattelin sitten tänään tehdä tuon Fentonvirityksen , mutta purinkin virtalukon tarkistaakseni tuon pohjan. Näyttäisi että sieltä virta kulkee ja pohjakin sitä kuljettaa, näin annoin mittausteni minulle kertoa. Autovarasvirityksiin en rohjennut alkaa.
Eli mitähän sitä seuraavaksi? Ykk- anturi tai sen liitokset jonkun tiedon mukaan voisi olla syypää, tietäisi vaan missä moinen sijaitsee???
Vinkki olisi kiva ylläri, moottorihan on 220 bensa, M 111.
Eli mitähän sitä seuraavaksi? Ykk- anturi tai sen liitokset jonkun tiedon mukaan voisi olla syypää, tietäisi vaan missä moinen sijaitsee???
Vinkki olisi kiva ylläri, moottorihan on 220 bensa, M 111.
Kyllähän se Yj-rele oli se syypää, maanantaina tuli kl osilta paketti ja mersu hyrähti tulille. Hyvä muuten kun soitin sinne, enkä vaan nettikaupasta klikannut. Nettikaupan tarjoama rele ei tuohon olisi käynyt.
Tulipahan tutkittua sitten mersua ja opittua yhtä ja toista, esim.
- mittariston pois ottaminen on ihan turhaa virtalukon irroitusta varten
- jos virtalukko takkuaa, syy voi olla myös virtalukon pohja, crceellä notkistuu
Ja nyt on myös valokatkaisimella valo!
Tulipahan tutkittua sitten mersua ja opittua yhtä ja toista, esim.
- mittariston pois ottaminen on ihan turhaa virtalukon irroitusta varten
- jos virtalukko takkuaa, syy voi olla myös virtalukon pohja, crceellä notkistuu
Ja nyt on myös valokatkaisimella valo!
Lainaan tätä ketjua nyt kun itselläkin on käynnistysongelmia ollut tossa lankussa niin kauan kun olen omistanut. Ennen takkusi käynnistäminen vain lämpimällä koneeella. Nyt kokoajan.
Huomioita on että bensapumppu ei surahda jokakerta kun kääntää virrat päälle. kuuluu vaan NAKS jostain. Sitten kun puolminuuttii oottaa niin taaas surahtaa. Mutta käynnistyy aivan älyttömän huonosti. Saa sahata ja temppuilla niin sitten yhtäkkiä taas tärähtää käyntiin. c
On testailtu parilla eri yj releellä ja bensapumpun releellä. Niistä mitkään ei ollut kyllä uusia. Mutta vaikutusta ei tuntunut olevan. Aikasemmin tosiaan surahti kun laitto virrat mutta nyt jättää välillä sen tekemättä. Ja käynnistäminen on hiton paljon vaikeempaa. aikasemmin ongelmia oli vaan puolilämpimällä koneella. ja siitäkin selvisi 10 sekunnin starttauksella.
Huomioita on että bensapumppu ei surahda jokakerta kun kääntää virrat päälle. kuuluu vaan NAKS jostain. Sitten kun puolminuuttii oottaa niin taaas surahtaa. Mutta käynnistyy aivan älyttömän huonosti. Saa sahata ja temppuilla niin sitten yhtäkkiä taas tärähtää käyntiin. c
On testailtu parilla eri yj releellä ja bensapumpun releellä. Niistä mitkään ei ollut kyllä uusia. Mutta vaikutusta ei tuntunut olevan. Aikasemmin tosiaan surahti kun laitto virrat mutta nyt jättää välillä sen tekemättä. Ja käynnistäminen on hiton paljon vaikeempaa. aikasemmin ongelmia oli vaan puolilämpimällä koneella. ja siitäkin selvisi 10 sekunnin starttauksella.
Minä en tuosta mitään muuta tiedä kun että jos kertoisit mikä moottori ja vuosimalli 124 autosi mahtaa olla niin joku viisaampi varmaan pystyisi opastamaan...juhaeino kirjoitti:Lainaan tätä ketjua nyt kun itselläkin on käynnistysongelmia ollut tossa lankussa niin kauan kun olen omistanut. Ennen takkusi käynnistäminen vain lämpimällä koneeella. Nyt kokoajan.
Huomioita on että bensapumppu ei surahda jokakerta kun kääntää virrat päälle. kuuluu vaan NAKS jostain. Sitten kun puolminuuttii oottaa niin taaas surahtaa. Mutta käynnistyy aivan älyttömän huonosti. Saa sahata ja temppuilla niin sitten yhtäkkiä taas tärähtää käyntiin. c
On testailtu parilla eri yj releellä ja bensapumpun releellä. Niistä mitkään ei ollut kyllä uusia. Mutta vaikutusta ei tuntunut olevan. Aikasemmin tosiaan surahti kun laitto virrat mutta nyt jättää välillä sen tekemättä. Ja käynnistäminen on hiton paljon vaikeempaa. aikasemmin ongelmia oli vaan puolilämpimällä koneella. ja siitäkin selvisi 10 sekunnin starttauksella.
Pumppu voisi olla loppu. Sen voi testata antamalla pumpulle suoraan akusta virtaa, jos lätee nätisti vika jossain muualla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.