300ce 12v ei lähde käyntiin

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

300ce 12v ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Moro.. Eli tuli tuossa viikonloppuna hankittua coupe mersu kotia :P Ja siitä ne ongelmat sitten alkoivatkin. Ostaessa tiedossa oli vain, että kone ei käy kunnolla lämpimänä, hävittää vedot ja käy miten sattuu. Kaasulla kuitenkin sai pidettyä käynnissä. Nyt sitten trailerilta alas ajettaessa käynistyi kunnolla ja sain ajettua alas johon sitten sammui hetkisen kuluttua eikä inahtanutkaan kun yritin käynistää. Päätin laittaa akun laturiin ja jonkun ajan päästä sahasin käyntiin ja tuntui käyvään vajaalla.. Sain kuitenkin ajettua talliin josta se ei nyt suostu lähtemään millään. Näihin asioihin kaipaisin apua pikaisesti kun autossa olisi vielä ajoaikaakin vuoden loppuun ja toivoisin leimankin jatkuvat ennen megaruutan asennusta. :)
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

tulpanjohdot, tulpat, tyhjäkäyntimoottori ja sen letkut, YJ-RELE :wink:
voipi auttaa :P

ps. teeppä sitte oikee kattava topikki siitä mekaruikkijasta, itsellä olis kans mielenkiintoa melkoisesti! 8)
Viimeksi muokannut noonakki, 03.12.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Jees pitääpä tehä.. Toiseen autooni tenavaan laitettiin kaverin kanssa mega ohjaamaan 2.3l, mut ei ole tullu tarinoitua siitä. Tarkotus olis laittaa yks puhallin tuohon kans ku joutavana pyörii tallissa. Jos nyt inssi antaa ku rosentteja autolla jo 48% :(


Muuten tuoho oli vissii vaihettu kaikki tulpanjohdot, tulpat, pyörijä ja kans vissiin. en muista tarkkaan mitä kaikkee mutta paljon niitä oli ja tuo yj-rele myös. Voiskohan moista aiheuttaa se tyhjäkäyntimoottorin letku joka menee ruiskun pohjaan. Ainakin veljen 190 ei lähteny letkun takia käyntiin.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla coupe kuoli totaalisesti kun 9kk vanha virranjakajan kansi ja pyörijä oli loppu. hinattiin kotiin, ni joha starttas ku ei mitää. pari viikkoo pelas ja sen jälkee oli täyskuollut kunnes tuli uudet osat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Nonii nyt saatiin coupe tulille tulppien vaihdolla ja virranjakajan putsauksella.. Nyt tuli sellanen vastaan ettei kone ota kunnolla kieroksia lämpimänä, joka johtunee varmaankin siitä kun laturi ei suostu toimimaan. Tutkittiin vähän laturia ja yksi johdoista ei ollut kiinni missään. Eikä sille löytynyt oikein paikkaakaan. Olisko jollain tietoa kyseisen johdon tarkotuksesta?

Kuva[/img]
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

tuohan on aivan selevästi kampikammion kattovalon maadoitus johto :idea:
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

:D joopajoo. No onneks on auttavaa porukkaa.
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

oiskohan siinä liian laihalla seokset, siks varmaan se on polttanu noi uudet tulpat aikasemmin paskaksi.
laturi lataako, yleismittari kouraan jos lataa niin se toimii.jos ei niin uus tilalle
:twisted:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Onkos tuo katalysaattorimalli?
Vialliseen lambda-anturiin voisi oireet johtaa myös.
Varsinkin jos lämpimänä käy huonosti :roll:
Letkujen kunto kannattaa tarkistaa myös.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

On katti autossa. Liikaa se saa miun mielestä ku tulpat iha kosteet ja muutenki pakokaasu haisee runsaasti bensalle.. Laturi mitattiin ja ei lataa vaikka miten noita piuhoja kokeiltiin.. Pitää seuraavaks purkaa se ja kattoa mitä se on syöny :) Ajattelin vaa kysellä tuosta piuhasta et pääsis helpommalla jos niissä vika.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jotenkin äkkiä näyttäs niin jälkeenpäin lisätyltä, ettei vaan olis W - eli kierroslukumittaria varten (lisätty?) käämin pää ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
xerox
Viestit: 3
Liittynyt: 02.11.2010 18:47

Viesti Kirjoittaja xerox »

Se on jännitesäätimen johto , mikä on irti. Laturin takana on paikka johon se kuuluu. Todennäköisesti kyseessä on boshin latiuri , joten laturissa on oikean paikan kohdalla jokin näistä kirjaimista/numeroista. Tulee hiukan ulkomuistista mut B+ /51 tai D+ /61 tai DF.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”