Venttiilin nostimetko

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

Venttiilin nostimetko

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Hei, voisiko joku kertoilla kokemuksiaan kun v. -92 M103 koneen kylmäkäyntiä häiritsee joskus ohimenevä rallatus (aj.163 tkm) mikä tulee ja menee pois ja voi taas tulla takaisin. Olisiko nostimet tai siinä jokin vaihtokunnossa? Kustannuksia? Vai onko paikat tukossa ja voisiko jokin Motor Flush lisäaine tai vastaava tehdä jotain öljynvaihtoaikaan?

Terv. 260E
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

moro, forte motor... voisi auttaa kun enen öljyn vaihtoa tuon aineen kanssa käyttää noin 2000rpm 30min. monessa on auttanut ja jos ei niin ei varmaan auta painimien vaihto. ennen ne ei monessa paikassa myöny tuota ulos, en tiä miten nykyään. ei ole tullut pitkäänaikaan käytettyä.
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Mulla aikanaan autto kun vaihdoin öljyt ja vetäsin Muhos-Joensuu-Muhos välin niin joutuin ku 200 reellä pääsi. Loppu rallatus.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

Kempakko kirjoitti:Mulla aikanaan autto kun vaihdoin öljyt ja vetäsin Muhos-Joensuu-Muhos välin niin joutuin ku 200 reellä pääsi. Loppu rallatus.
Meilläpäin sanotaan että aja pommiomäen päälle kakkosella ja jos ei auttanu ni tuu pakilla takasin :lol: :acavallo:
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

En tiiä miten bensassa, mutta omassa kiisselissä kokeilin tota Fortea, niin ei poistanu kalkatusta mihinkää, mutta nostimet kun vaihtoi, niin johan loppui.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

Nostimetku

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Hei, taitaa siis olla nostimien vaihto edessä. Käsittääkseni operaatio ei tuota tuskaa ammattimieheltä eikä asiakkaaltakaan kustannusten osalta. Kiinnostaisi tietää onko sivustolla jossakin tietova työmäärästä ja varaosahinnoista?
Terv.lännestä ei mitää uutta
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

joskus muistaakseni kirjoitin vaihto-ohjeet mekkaan.
tuossa:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... men_vaihto
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
rannikko1
Viestit: 55
Liittynyt: 24.2.2007 18:11
Paikkakunta: raisio

Venttiilin nostimetko

Viesti Kirjoittaja rannikko1 »

Hei, kiitos!
Nyt sitten vaan hihat ylös ja kirurgin hommiin. Siis ei, ettei tule vahinkoa.
Ammattimiehen haku! Vapaaehtoiset voipi ilmoittautua yv:llä, muuten rojekti kestää....
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Laitoin yv:tä hyvästä asentajasta. Suosittelen ja käytän omat autoni siellä :D
Avatar
Diller-benz
Viestit: 3
Liittynyt: 27.10.2007 22:18
Paikkakunta: Tsikako

Viesti Kirjoittaja Diller-benz »

Joo!! mietin tässä kun vaihdoin tänään omaan 230:seen nostimen että liekkö nuo ohjeet nyt kovin järkevät kun koko keinu"pukin" voi ottaa irti eikä tarvitse tappaa hermojaan niiden lukitusrenkaiden kaa ku nostimen voi kiskasta ihan rehellisesti venttiilin puoleista päästä pihtilöisillä irti!! sanoisimpa että jos pistelisn kaikki uusiksi niin tunnissa tulis melko valmista :), liekkö nyt erillaisia versioita olemassa nuista yläkerroista mutta minulla on juuri 102 vuosimallia -88.

mitäs mieltä muut ovat? ja kannattaako maksaa korjaamolle kalliisti hommasta jonka osaa jokainen normaalisti kehittynyt poikalapsikin tehdä?

toisaalta olen kyllä mekaanikko, mutta nyt en kuse omiin muroihin :wink:
Viimeksi muokannut Diller-benz, 29.4.2008 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Nyt vaan naputtelet ohjeet meille taviksille joko tähän tai mekkaan tai molempiin :D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Diller-benz kirjoitti:omaan 230:seen nostimen. minulla on juuri 103 vuosimallia -88.
230 = M102
M103 = 260/300
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Diller-benz
Viestit: 3
Liittynyt: 27.10.2007 22:18
Paikkakunta: Tsikako

Viesti Kirjoittaja Diller-benz »

ahonen v kirjoitti:
Diller-benz kirjoitti:omaan 230:seen nostimen. minulla on juuri 103 vuosimallia -88.
230 = M102
M103 = 260/300
koukutit :) juurikin 102, ne on vain niin lähellä toisiaan numeroina että sekoilin itte, no hard fiilings :wink:
Viimeksi muokannut Diller-benz, 29.4.2008 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Diller-benz
Viestit: 3
Liittynyt: 27.10.2007 22:18
Paikkakunta: Tsikako

Viesti Kirjoittaja Diller-benz »

dry kirjoitti:Nyt vaan naputtelet ohjeet meille taviksille joko tähän tai mekkaan tai molempiin :D
eikös ne tuolla ylempänä ole :roll:

eivaiskaan laitan jahka vaihdan loputkin ja täytyy niitä kuvia napsia ja laittaa
momenttia ettei joku voimissaan kiristä ruuveja poikki tai keinuvipu pukkia halki! mut jos nyt joku kokeilee niin kannattaa tietenki katsoa ettei pudota sitä venttilin päällä olevaa pienenpientä "nappia" kannen öljykanavaan.
sekin voittaa vielä lukkorenkaan poistamisen nostimen päältä ja huom venttilinjousen painamisen kasaan että saa taas takaisin nippuun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”