250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes

Viesti Kirjoittaja peja »

haku ei tuottanut tulosta,joten : 124 250 d -89 moniurahihnan hihnankiristin löystynyt ja hajottanut jakopään kopasta sen ison pultin kierteen (n. 18mm ).

Mitäs kaikkea irrotetaan, että saadaan jakopääkotelo käsiin ja vaihtoon?

Esim. alipainepumpun alla/ takana ruiskupumpun ratas(ko) ?

Luonnollisesti kammen hihnapyörän iso pultti .

Vinkit jne tervetulleita, kiitos etukäteen neuvoista.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Paljon pittää purkaa näköjään, kattelin tuota kolmesatasen systeemiä noin päällisin puolin.
Se pumpun ratas ompi vasenkätisellä jengalla jos moisen tarvitsee irtotella. Ainakin mulla oli komesatkussa, lienee yhtä sylinteriä lukuunottamatta vermeet pitkälti samaa logiikkaa 250 mallissakin?
Tsemppiä projektiin!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ihte en jaksinut alkaa kotiloa vaihtelemaan Kuappiin, joten tehimmä patentin joka pelittää edelleen maineikkaasti :)

viewtopic.php?p=658983#658983
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hovijalavan konsti, tai Piltiimistä Fordin s.-tulpankierteenkorjuusarja, siinon kierreholokkia monenpitusta ja niille kierretappi. :!: Tapille kannattanee sorvata tai vaikka löytää sopiva ohjainholokki, jotta lähtee linjassaan menemään. Tappi on kartiokas, joten sitä joutunee lyhentämään, viimeistään jahka kierre on lähtenyt alulleen. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: 250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

peja kirjoitti: Mitäs kaikkea irrotetaan, että saadaan jakopääkotelo käsiin ja vaihtoon?

Esim. alipainepumpun alla/ takana ruiskupumpun ratas(ko) ?

Luonnollisesti kammen hihnapyörän iso pultti .
Syöttöpumpun ratasta ei tarvi irrottaa. Mutta ne pumppua kiinni pitävät pultit pitää ottaa irti.
Laturi+jalka irti, tehostinpumppu tottakai.
Perhana en muista että pitikö vesipumppu jalkoinen irrottaa myös.

Ja sitten se työläin homma. Öljypohjaa pitäisi raottaa. Onnistuu ilmankin mutta kasatessa on vaarana että kannentiiviste ottaa itseensä kun jakokoppaa painaa siihen kannen ja öljypohjan väliin.
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Tehtävä suoritettu, ei kovin paha homma, kammen hihnapyöräkin lähti helposti ylhältä ja alapuolelta yhtä aikaa kammeten, ja sen pultti startin avulla irti.

Vesipumppua ei tarvinnut irrottaa.


Löysäsin / irrotin reilusti öljypohjan ruuveja, että pääsi tulemaan alaspäin.

12- 13 kpl ruuveja oli jakokopassa.

Ventiilikopan alta 2kpl (m8 ) kannen etupultteja pois.

Ja jakokopan alla ei ollut mitään tiivistettä , kysyin tiivistettä liikkeestä, vastaus ei kuulu olla, laitoin "tiivisteliimaa" .
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Rokrok :halm:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Olen muistaakseni nähnyt joskus että joku myy tiivisteitäkin, oiskohan ollu ebay? Kaikki ei niitä pidä listoilla, tiivisteliimalla onnistuu yhtä helposti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kuulu tiivistettä kopan ja lohkon väliin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”