250 d -89 Uusi vaiva, varsinkin pitkän matka-ajon jälkeen , vauhdilla ( n. 80-110 km /h ),kun laittaa kytkimen ( +kaasun pois ) pohjaan vauhdissa/kytkee vapaalle moottorin kierrokset tippuvat tosi alas sekä  rupeaa ravistamaan ja sammuu ( muutama   sekunti kytkimen kytkemisen jälkeen  ).( Saa pidettyä käynnissä kaasuttamalla  /  sekä lähtee  käyntiin normaalisti   )
 Ei käy näin kun ajaa "pikkuajoja ", mutta  erityisesti pitkän ja nopean  matka-ajon aikana  tapahtuu . 
Sekä myös kylmäkäynnistyksen  tyhjäkäynti  tosi alhainen ja ei  tahdo pysyä käynnissä (tai  ainakin ravistaa  ) , kierroksia nostettava kaasuttamalla.
 Kylmäkäynnistyksen  jälkeinen toiminto tyhjäkäynnin nosto ei siis ainakaan  toimi, ( aiemmin toiminut , n. 1 minuutin ajan korotettu tyhjäkäynti  ja  selkeä  tiputus sen jälkeen )
Eli onko tuo tyhjäkäynnin "nostoanturi" sökö?, mutta  ei  kai  se  vaikuta  myös 
vedon jälkeiseen tyhjäkäyntiin ?
			
			
									
									
						250 D Sammuu "kovassa" ajossa vauhdissa kun kytki
Juu osa vioista löytyi, sammuili koska  naftan  karkeasuodatin oli kulunut puhki hinkatessaan ilmansuodatinkotelon kulmaan ja  sai ilmaa.
Mutta tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on huono, ja vaatii kierroksia, koska ravistaa niin pirusti ja kierroksia on vain n. 500-600 kierrosta/min. Mikähän olis vaivana?
			
			
									
									
						Mutta tuo kylmäkäynnistyksen jälkeinen tyhjäkäynti on huono, ja vaatii kierroksia, koska ravistaa niin pirusti ja kierroksia on vain n. 500-600 kierrosta/min. Mikähän olis vaivana?

