320 CE jakopään kopan tiiviste?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

320 CE jakopään kopan tiiviste?

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kysytään nyt täältäkin. Eli jakopään kopan tiiviste vuotaa, se lyhyt tiiviste mikä tulee kopan alapäähän. Miten sen saa vaihdettua niin että tiiviste ei työnny pois kun koppaa laittaa paikalleen. Kopassa on ohjuritapit joita ei saa ottaa pois, mutta kun kopan laittaa paikalleen niin että ohjuritapit on menossa reikiin ja alkaa työntämään niin koppa törmää tiivisteeseen ja työntää tiivisteen pois paikaltaan. On yritetty liimata paikalleen ja rasvattua hyvin mutta ei auta, aina työntyy pois. Uusi tiiviste on puolta paksumpi mitä se rako mikä siihen kopan ja lohkon väliin jää, eli aika mahdoton homma. Onko joku onnistunut hommassa, vinkkejä kiitos!
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jaa'a. Ite sain sen niin paikoilleen, että tavallaan toin sen kopan ylhäältäpäin ja sitten kun reiät meni suurin piirtein kohdalleen, aloin painaa kohti kantta. Vähän niinkuin yläviistosta. Rei'issä ja tapeissa taisi olla vähän viistettä.

Ura ja tiivisteen alapuoli kuiva, yläpuolelle vähän öljyä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Roisto kirjoitti:Jaa'a. Ite sain sen niin paikoilleen, että tavallaan toin sen kopan ylhäältäpäin ja sitten kun reiät meni suurin piirtein kohdalleen, aloin painaa kohti kantta. Vähän niinkuin yläviistosta. Rei'issä ja tapeissa taisi olla vähän viistettä.

Ura ja tiivisteen alapuoli kuiva, yläpuolelle vähän öljyä.

t.
Risto
Jos sitä viistettä saa tarpeeksi tehtyä niin voi se tuolla tavalla onnistua. Se kopan alareuna pitää vaan saada tiivisteeseen kiinni ennen kun kopan oikaisee ja lähtee työntämään paikalleen. Huonosti on suunniteltu vaihdettavaksi...
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

jupasierra kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Jaa'a. Ite sain sen niin paikoilleen, että tavallaan toin sen kopan ylhäältäpäin ja sitten kun reiät meni suurin piirtein kohdalleen, aloin painaa kohti kantta. Vähän niinkuin yläviistosta. Rei'issä ja tapeissa taisi olla vähän viistettä.

Ura ja tiivisteen alapuoli kuiva, yläpuolelle vähän öljyä.

t.
Risto
Jos sitä viistettä saa tarpeeksi tehtyä niin voi se tuolla tavalla onnistua. Se kopan alareuna pitää vaan saada tiivisteeseen kiinni ennen kun kopan oikaisee ja lähtee työntämään paikalleen. Huonosti on suunniteltu vaihdettavaksi...
Selvisi että se tappi joka on siis kiristäjän laahaimen tappi pitää ottaa sieltä ulosvetäjällä pois tieltä. Tappi on kiilamainen ja menee takaisin lyömällä ja ohjaa itseään oikaan paikaan. Eli paikat puhtaaksi rasvanpoistoaineella (bräcklean) tai vastaavalla, ja tiiviste uraan laadukkaalla (Locktite) liimalla. Kun liima on kuivunut laitetaan vielä liimaa tiivisteen yläpintaan ja asetetaan koppa paikalleen. alimmat pultit ensin, ja sitten loput. Näillä ohjeilla (joka homman jo pari kertaa tehnyt) pitäisi onnistua. Loput on itse asentajasta kiinni.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OK. Tämä selkeytti asiaa. :D Jos oisi ollut kuva, niin oisi selvinnyt jo ekassa vastauksesa. Joo, ohjurin tappi on kierretulpan takana ja sen irrotus helepottaa kummasti kopan irrotusta ja asennusta. Itse muistelin niitä n. kolmen millin korkuisia tappeja, joilla koppa kohdistuu kanteen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

uusi tiiviste paikallaan eikä vuoda. Se ohjuritappi lähti helposti pois, isoja prikkoja vähän yli tapin pituuden verran, ja päällimmäiseksi korialuslevy. Sopiva pultti tapin kierteisiin ja tiukkausta jolloin tappi nousi pois. Koppa oli helppo asetella tiivisteen kanssa tämän jälkeen, ja lopputulois hyvä. Oppia ikä kaikki :)

On se mukavaa näiden mersujen kanssa. Muutaman kilsan ajolenkki ja öljylätäkkö alla... Töihin pesemään moottori ja kotiin autopukeille. Moottori täysin kuiva ylhäältä, ei vuoda jakopäästä enää eikä tule kannentiivisteen välistä. Laturin kohdalta valuu jostain laturin takaa, mikä siellä laturin takana oikein on mikä voi vuotaa???

Ei päivää ilman murhetta...:(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”