200D polttoainepumpusta asiaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

200D polttoainepumpusta asiaa

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Autona vm.85 200D vapari.

-Mitä maksaa mynädieselissä polttoainepumpun ajoituksen säätö?
Periaatteessa osaan itsekin ehkä tehdä tuon, tartteeko sinne jotain tiivisteitä uusia kun sitä ajotusta säätää?

Ja jos koko pumppu siirtyy ajoitusta säädettäessä, ja jos pumppu on ketjukäyttönen, niin mites se ketjupyörän akseli joka pumppuun menee niin tiivistyy sinne moottoriin.
Kun jos koko pumppu siirtyy niin eikös se akselikin siellä siirry ja samaten kiristä sitä ketjua? Vai eikö se akseli siinä siirry sitten mitenkään? Ketjussa varmaan on joku automaattikiristin vai onko?

Ja missä se ajoitusmerkki on tarkalleen ottaen siinä pumpussa, kun sitä katsoo edestäpäin. Ajoitusmerkkihän on jossain suojan alla, onkos siinä jokin tiivistys että tarviiko ostaa valmiiksi uusia tiivisteitä...? vai onko se vain ''suojahattu'?

Olen lukenut kyllä mekasta ohjeita ja selannut foorumeitakin että niitä turha linkittää tänne, en vaan niistä täysin ymmärrä vielä miten tuo toimii.

Pumppu ilmeisesti kiinni alipainepumpun vierestä 3 pultilla..? Ja pumpun takaa yhdellä pultilla....?



Seuraava kysymys

-Mitä mynässä maksaa diisselisuuttimien testaus? (4kpl)

Uudet suuttimet maksavat sen 65e/kpl Kl-varaosissa, onko järkeä korjata vanhaa suutinta johon esim se kärki maksaa sen 30e+työ niin eikös siitä tule jo uuden suuttimen hinta? Sillehän tuskin tarvitsee mitään tehdä muutakuin ruuvata kiinni.


Ja mitäs täällä ollaan mieltä, vikahan on siinä että kone kolisee, nakuttaa, mitälie. Ääni tulee täsmälleen ''paloäänen'' tai koneen käynnin mukaan, mutta ihankuin yksi sylinteri metelöisi vain kovemmin. Voisiko tuo johtua huonosta/vuotavasta suuttimesta?

Tai voisiko olla esim venttiilin nostaja? eikös tuossa hydrauliset ole? Ääni häviää noin 1000kierroksen kohdalla. eli ääni tulee vain tyhjäkäynnillä, aamulla kylmänä ehkä kovempana kuuluu kuin päivällä kun auto seissyt helteessä koko päivän, riippuu tosin ihan päivästä, välillä ei pidä ääntä ollenkaan oli sitten kylmä tai kuuma.

Rahaa kun ei ihan hirveästi ole niin ei viittis kaikkea turhaan osia vaihtaa.

Ja sitten vielä sellanen kysymys että milloin toi mynädieseli on auki?
Itse töissä jokapäivä 8-16 niin ei oikeen kerkeä sinne jos se menee jo klo.16 kiinni. Paja on tuossa noin 15km päässä...

Kiitoksia jo vastauksista:)!
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Piti tänään sitten suuttimetkin irrottaa ja viedä huomenna häkkiselle testattavaksi.
Vaan ei ollut sopivaa hylsyä. kävin jopa ostamassa pitkän 27mm hylsyn mutta oli liian lyhyt, noh onneksi tuttavalla on kuulemma tommonen itsetehtynä...

Ja tuon kolisevan äänen kuulee erittäin hyvin silloin kun jarru pohjassa päästää hieman kytkintä ylös, eli silloin kun moottori rupee täristämään ja heilumaan yms, voisiko olla että nappaa koriin kiinni koko moottori jostain..? aivan sieltä vaihdelaatikon kulmilta ääni tulee.

Mutta moottori se ääntää eikä laatikko, sillä vapaalla ollessaankin kolisee. Mikä siellä sitten voisi koriin ottaa kiinni....? vai onkohan siellä vaan vanhuuttaan kumityynyt vaikka kuluneet jonka johdosta ottaa kiinni koriin jokin osa?

Sen takia epäilen tuota että ottaa koriin kiinni koska ääni tulee vain tyhjäkäynnillä tai silloin kun juuri nostaa kytkintä ilman kaasua koska silloinhan moottori eniten ''heiluu''...

Ääni ei myöskään juuri kuulu ulos kun kuuntelin sitä, sisälle se kuuluu todella selkeästi kyllä.

Onkos kellään ollut samanmoisia ongelmia?

Vien nyt jokatapauksessa suuttimet testaukseen tällä viikolla, ja jollei vika poistu niin epäilisin vahvasti että joku ottaa koriin kiinni...periaatteessa se voisi olla laatikkokin kun kolisisi moottoria vasten. Mistäs kohin tuolla mahtaa olla pienin väli korin ja moottorin välissä? Moottori ei tunnu olevan mitenkään ''löysä'' paikoillaan, eli tuskin mitkään kumityynytkään antaneet periksi.

Toki eräs tapa testata olisi jos saisi jollain raudalla väännettyä moottoria tiettyyn suuntaan aina pänniin että jos silloin lakkaisi tärinä.....(?)
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

moottorinkumityynyt vinoilee.. tai sitten niinku mulla et kansioahvi vuotaa öljyä.. etc
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”