imusarja irti puhistusta varten 200d -93 (remppa laajenee)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

imusarja irti puhistusta varten 200d -93 (remppa laajenee)

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko mitään ihmeelistä mitä pitäs huomioda. eli tarkotus puhistaa se kotelo hässäkkä ja imusarja
Viimeksi muokannut drneo, 22.6.2014 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no ei muutako talhiin ja katotaan mitä son syöny
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai siinä mitään, eikä niissä yleensä ole puhdistuksen tarvetta.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no tuo egr paskottaminen epäilyttää. mutt se homma kusi heti alkuunsa. ajoin talliin hirveän kalinan säestämänä öljyvana perässä. en ees jaksanu alkaa kalinan aiheutajaa selvittämään mutta öljy kuitenkin tuli alipainepumpun tiivisteen välistä (oli yks pultti pettäny) en tiiä johtuko kalina tästä mutta öljyä ainaki tuli ihan omiin tarpeisiin. puoli tikkua oli vajentunu.
noh pumppu irti ja pinnat puhtaaksi pultin jämä kaivetiin sivareilla pois. motonetistä kävin uuet pultit hakee ja silikoonit. no tiiviste oli semmonen metallinen sai luvan kelvata kiersin vaa silikoonilla ympäriinsä kaikki pinnat. käet ristissä toivon että se pitäis huomenna. ja kalina olis tiessään..
kaveri sano ku tallin ovea availin et ääni oli kuin ois moskalla hakattu lohkon kylykee saa nähä menikö koko motti sököksi prkls.

sen imu kotelon otin vekeen ja laitoin liuottimeen lillumaan yösi oli paskaa täynnä.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

varmaan apuja tarvitaan

Viesti Kirjoittaja drneo »

päivitän tilannetta huomenna ja utelen varmaan mahdollisia vikoja ja pitänee laittaa jotaki tilanne kuvaaki
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

toistaiseksi ei raportoitavaa. käytin imusarjan vekee ja paskaa oli jokapaikka täynä. se imusarjan irrotushan vaati seuraavaa
-imukotelo vekeen 4 mutterilla kiini.
-kaasuvivusto vekeen useampi pikkupultti oisko (10mm) kanta
-suihkuputket irti suutimista 14mm kiintolenkki
-suihkuputkien teline vekeen 2x 10mm
- sitte imusarjan pultit irti kuusiokolo olikohan se 6mm joka pytys 2 pulttia
-tuuria että mikään johto ei mene siitä imusarjan läpi (itsellä ei ollu yhen joutuu katkomaan ja kolvaamaan)
-niin ja kaikki alipaineletkut mitä päällä näkyy niin veks

pikku vinkkinä viellä lektin ja tunnelin ku repii irti nii mahtuu kätevästi seisomaan siinä raossa (200d)

huomenna sitte kasaamaan loput
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

no nii homma sai onnelisen lopun kalkatus loppu, imusarja puhistettu, toistaiseksi ei vuoda öljyä.

samalla selvis että siinä kaasuvivussa siis siinä mihin vaijeri tulee kiini, niin se jousi oli menny löysäksi ja palautuminen oli mitä oli ja kaasuki oli vähä tahmea. tehtiin operaatio jousen piristys elikkä toinen pää siitä jousi kiepistä oli näkösällä ja toinen siihenkuuluvassa reiässä tämä mikä oli näkösällä kieputettiin pihdeillä ja sormilla 1 ylimääränen kierros ja porattiin sille reikä sopivalle kohalle ja avot parempi ku uus :) en sitte tiiä missä sen ois kuulunu olla ku ei löytyny sopivaa reikää nii tehtiin semmonen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”