200E -94 sytytysongelmaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jupero
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2014 15:06

200E -94 sytytysongelmaa

Viesti Kirjoittaja jupero »

Moi.

Mulla on isonmoinen ongelma. Kyseessä on -94 200E suorasytytyksellä (?) tai ilmeisesti sellaisella, kun perinteistä virranjakajaa ei ole. Tulpan johdot vaan "tökitään" koneen vasemmalla n. 3-4 pytyn kohdalla oleviin liittimiin.
Mistä tiedän oikean järjestyksen johdoille, koska luulen että omassani on sytytysjärjestys pielessä. Auto lähtee käyntiin, mutta ei ota kierroksia enempää kuin 500rpm ja koko kone "hyppii" kumityynyillään ja yskii.

Moottoriin on tehty täyd. remontti ja ennen purkua yritin mielestäni merkata kaikki irroittamani johdot, jotta osaisin kytkeä ne takaisin paikoilleen. Vaan eipä tainnutkaan onnistua.

Minulla ei ole ennen ollut tällaisella sytkällä varustettua autoa, vaan niissä on ollut perinteinen virranajakaja. Siinähän pystyy näkemään jakajan kannen aukaisemalla, että minne pytylle kipinä on menossa. Mutta miten tällaisessa sytkävehkeessä johdot laitetaan?

Eikös venttiilien ajoitus säädetä laittamalla kampiakselin hihnapyörän OT jakokopan merkkiin ja samalla nokka-akseleiden pyörien asennot 6mm:n reiíllä, jotka asetetaan sylinterikannen ylätasoon siten, että molempien pyörien merkkireiät ovat ulkolaidoissa? (esim. poranterällä tms lukitaan pyörät)?

Kun tilanne on tämä, niin missä järjestyksessä johdot ladotaan "sytytysyksikköön"?
Mikäli mulla on johdot väärin päin (eli OT merkki onkin 4:lla), niin missä järjestyksessä ladon ne uudestaan paikoilleen? Voisi kokeilla, ennen kuin irroittaa venakoppaa ja tarkastaa yläkerran "asennon".

Vai voiko mulla olla nokkien ajoituskin pielessä? Ei ne ainakaan paljoa voi olla, kun venat ja männät eivät ota kiinni kun käsin pyörittää konetta.

Mikäli vika ei mahdollisesti olekaan sytytysjärjestyksessä, niin mistä se voisi johtua? Auttakee. Olis vähän hoppu saada auto tien päälle.

Saikohan tästä selostuksesta selvää...

Auto on 16V
'
Dängju.
jupero
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2014 15:06

200E -94 sytytysongelmaa

Viesti Kirjoittaja jupero »

eikö kellään ole mitään ideaa?

Kipinän antaa joka tulpalle. kampiakselin tunnistin irroitettu ja puhdistettu. Kun kampiakselin tunnistimen johto on irti, auto ei yrittänytkään käynnistyä.
Kun laitoin kampuratunnistimen johdon kiinni, auto lähtee vaivalloisesti käyntiin,mutta ei käy tod.näk. kuin kahdella. Moottori loikkii sen verran.. Eikä ota kierroksia kuin sen 500rpm. Kaasua kun painaa, tuntuu että kone hyytyy entisestään.
Moottorin lämpötila-anturin piuha ei vaikuta.

Tuntuu ihmeeltä kun auto oli käyntikuntoinen ennen remonttia ja nyt oikuttelee. En jaksaisi äkikseltään uskoa minkään komponentin hajoamiseen?
Minulla olisi vain sellainen tunne, että syttyjärjestys on väärä. Mistä moduli tietää nokka-akseleiden asennon, kun nokilla ei ole tunnistusta?

Auttakee
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eikös se ole perinteinen 1-3-4-2 ?

siinä ei tietenkään siinä "puolassa/virranjakajassa" ole mitään merkintää pikkuisilla numeroilla mikä on mikäkin? jos käy kahella, sulla on aikavarmasti kaks johtoa väärinpäin!
Viimeksi muokannut potox, 12.3.2014 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hmm. Olin painavinani lähetä-nappia. Tässäpä uudelleen.

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jupero
Viestit: 3
Liittynyt: 11.3.2014 15:06

sytytysongelmaa

Viesti Kirjoittaja jupero »

Kiitokset " Roistolle" vehje pelaa nyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”