om601 mekkaloi, yllätys
Kilahtelee niin kylmänä kuin kuumanakin. Hieman tyhjäkäynnin yläpuolella kun laskee kierrokset, jurahtelee kuin laturin laakerit olisi kaput. Kuuluu vain koneesta. 1500 ja yli kierroksilla kilinä häipyy. Vaihdettu uudet suutinkärjet ja avautumispaineet ja viuhka tarkastettu kahdesti. Kilinä tuntuu kuuluvan nelos sylinteristä ja kaikuu eritoten pakoputkessa. Pudotin öljyt pois ja ne siistit, ei muhjua eikä muutakaan erikoista. Nostimet pikatestauksella pitää paineet. Jakopää remontoitu ilmeisesti vastikään, ennen minulle tuloa.
Ekan videon lopussa kuuluu silleen kuin se kuuluu luonnossa, epäsäännöllinen ja aika kova ääni. Ei tuosta saa edes ajamalla vikaa pihalle, kiertää vain 4t
Että mitä ihmettä?
http://s34.photobucket.com/user/ural69/ ... 6.mp4.html
http://s34.photobucket.com/user/ural69/ ... 8.mp4.html
om601 kilahtelee
jumissa oleva suutinkärki pitää samankaltaista kilinää/hakkaamista, tosin silloin käynti ontuisi ja kilinä pakoputkesta ei sovi kyllä kärkeen ollenkaan
ja kyllä, uudetkin kärjet saa kyllä jumiin jos ei ole varovainen tai suojaa paikkoja hyvin, nimim. heti 2 uutta kärkeä jumiin
suuttimien "putsaukseen" auttaa yleensä kun lorauttaa tankkiin jonkun verran 2t-öljyä ja/tai lamppuöljyä.
ja kyllä, uudetkin kärjet saa kyllä jumiin jos ei ole varovainen tai suojaa paikkoja hyvin, nimim. heti 2 uutta kärkeä jumiin
suuttimien "putsaukseen" auttaa yleensä kun lorauttaa tankkiin jonkun verran 2t-öljyä ja/tai lamppuöljyä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12.8.2013 21:56
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12.8.2013 21:56
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12.8.2013 21:56
- Paikkakunta: Varkaus
Vanha tuttu kaksoismassahan se kilahteli. Jostakin syystä ei oikein sopinut ääni tuohon vaivaan. Kone osina ja laitellaan uudet osat sisään. Ajettu 400tkm ja laakerit ja kampura kuin ajamattomasta. Olihan tuo aikakin ainakin tilkkiä nuo miljoonat öljyvuodot koneesta. Kannentiiviste vuoti kans 1 sylinteriin, kuten kuuluu asiaan... Venttiilit ei ollut painautunut kanteen, tehdas mitoissaan. Kuitenkin kahden? venttiilin varsi oli liian pitkä, ei ole riittänyt säätövara painimessa. Tuo ei lähtenyt kesälläkään ilman loppuun asti hehkutusta. Koneistamo epäili että ollut uudesta asti. Taattua Mercedes laatua