m104 -94 bensa kutonen käy viidellä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

m104 -94 bensa kutonen käy viidellä

Viesti Kirjoittaja kaani »

Terve

Mulla ollut imusarja ja ruiskulinjat irti muun remontin tieltä
mutta kun laitoin hilut takaisin niin kävi ikäänkuin viidellä.
Vaihdoin remontin yhteydessä uudet o-renkaat ruiskuihin ja
imusarjaan myöskin uudet o-renkaat + muuta hilua

Lähinnä olis halu jotensakin testata mikä pytty mahdollisesti
pelistä pois.


Ruiskun liittimet mielestäni hyvin pohjassa ja paikallaan.
Näät sähköpuolen hommat kovasti hakusessa ja sähkövialta
vika jotenskin tuntuu.

Itse remontti oli öljynlauhdittimen o-renkaan vaihto jota varten
oli pois ruiskulinjat, imusarja, startti ja itse lauhdutin eli
ei mitään sellaista mikä tuohon käyntihäiriöön vaikuttaisi
paitti nuot ruiskut...sähköjohdotkin on taannoin vaihdettu

-kaani
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö se viallinen ruisku selviä sillä kun auton käydessä otat johdon kerrallaan irti ja kuuntelet että milloin ei äänessä muutosta tapahdu?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Juu tuota olin tossa aikeisessa juuri tehdäkkin mutta pirun
paha testaus kun tuo muovikärsä pahasti perimmäisten
ruiskujen päällä...
Hienoinen kalkatus kuuluu koneen päältä ja toivottovasti se
johtuu kyseisestä ontuvasta käynnistä.

Akun vieressä pari alumiinistä releentapaista naksutellee tasaisin väliajoin,
mikä rele niin enpä tiedä mikä lie mutta kaippa se kuuluu asiaan?

-Kaani
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on YJ-rele (ylijännitesuoja(?)). vika voi olla myös siinä! Omassa 320 käyntihäiriöt poistui vasta uuden ostamalla. Ensin tinasin vanhan muttei auttanut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:se on YJ-rele (ylijännitesuoja(?)). vika voi olla myös siinä! Omassa 320 käyntihäiriöt poistui vasta uuden ostamalla. Ensin tinasin vanhan muttei auttanut.
Minkälaista häikkää sulla siinä oli? Noille suuttimillehan (ja puolille) pitäisi tulla jännite YJ-releen ohi 6-sulakkeen kautta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mä en oikee muista :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Eis se YJ-rele oo siellä akun takana...
nämät komponentit mitä tarkoitan on siinä
akun edessä, sellaisia pöntön mallisia ja
kaks rinnakkain

-Kaani

ps. ne kaks haistinta mitkä ovat siinä muovikärsän
kyljessä, mitä he ovat nimeltään?
Niiden pois nyppääminen muutti lievästi käyntiääntä
eli vika ei ilmeisesti niissä
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvö tarkennus. Ne siinä akun etupuolella ovat lämppärin venttiileitä. Säätävät veden virtausta, kun naksuvat. Eivät vaikuta käyntiin.

Muovikärsä?

t
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Joopa joo, eli kärsällä meinaan ilmanputsarin imuputkea...
-Kaani
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lähempänä putsaria kuumakalvotoiminen (HFM) ilmamäärän mittari ja lähempänä moottoria imulämpötunnistin joka antaa tiheyskorjauksen imetylle määrälle. :arrow: ECU päättelee näistä arvoista imetyn ilman massan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Kiitos

Sellainen huomio juuri äsken että se sähköinen kaksinapainen nasta
mikä menee imusarjan alle niin sen pois ottaminen ei vaikuta
käyntiääneen...mikähän sen tarkoitus mahtanee olla?

Ja muutenkin jotenkin tuntui että kun käynnisten Mesen aamusta
niin jonkun aikaa kone kävi hyvin mutta kun lämmöt alkoi nousta
niin tuo tyhjäkäynti alkoi heijaamaan 600-700 välillä eli kaippa
siellä kaikki pytyt pelissä on...
joteskin sähköhäiriöltä tuntuu

-Kaani
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kaani kirjoitti:Sellainen huomio juuri äsken että se sähköinen kaksinapainen nasta
mikä menee imusarjan alle niin sen pois ottaminen ei vaikuta
käyntiääneen...mikähän sen tarkoitus mahtanee olla?
Imusarjan alle ... meneekö se siihen palikkaan joka on sen "kärsän" :wink: vieressä imusarjan putkien keskellä? Liittimessä on ne nävat vierekkäin eikä sisäkkäin? Jos on se, miksi kuvittelen, niin se on resonanssiläpän ohjausjohto. Sinne pitäisi mennä virta vasta isommilla kierroksilla (aukaisee läpän, jolloin ilma pääsee virtaamaan vähän vapaammin). Eli ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin mitenkään.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Juu sitä varmaankin tarkoitin ....
numerolla 000 140 04 31
(varmaankin nimeltään "Resonance Valve - on Intake Manifold")
Piru kun ei osaa mitään kuviakaan laittaa...
-Kaani

Oli jo pieni kutku että olis vika tossa mutta eipä kait sitten
(vai kuis sen ottais, ei mikään kovin edukas komponentti ollenkaan)
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Do diin,
eilen tuli purettua uusiks ruiskulinjat ja
imusarja ja tarkastettua olisiko imusarjan o-renkaat olleet
kuiteskin huonosti paikallaan mutta eipä ollut…
kaasuläpän kyljessä olevassa mutkaletkussa oli snadi halkeama
jota en ollut huomannut

Muutaman muun letkun vaihdoin kyllä uuteen
mutta juuripa tätä sitten en, oli sillain ilkeesti alapuolelta
halki vaikka muuten kimmoisa olikin
Mutta nyt käy ja kukkuu niin kuin pitääkin ja
öljyvuotokin on selätetty

-Kaani
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä homma. Oliko se joku alipaineletku vai huohottimen putkia?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Moro
Alipaineletku, se mikä päätyy mustaan mokkulaan
kuskinpuolen etuloksussa...mikä lie
-Kaani
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kaani kirjoitti:Alipaineletku, se mikä päätyy mustaan mokkulaan
kuskinpuolen etuloksussa...mikä lie
Check. Se mokkula kuulostaa bensahuurujen talteenoton venttiililtä. Tankista höyrystyneet bensat jemmataan lokarin sisällä olevaan aktiivihiilikanisteriin, josta ne sitten imaistaan tuon venttiilin kautta poltettavaksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Eipä tää sit ollukkaan niin helppo keissi...
eipä vaan käy kunnolla...
Alipainevuotoa ei pitäis olla, ainakaan
pullo starttipilottia ei sitä ilmi tuonut
:roll:

Hiukan tyhjäkäynti heijaa ja ajossa ei vastaa kaasuun
kunnolla mutta paikallaan ollessaan kyllä kone kiertää hyvin.

Nyt pisti korvaan selkeä suhina bensapumpun kohdalta...
se sen oletan olevan, siinä tankin ja perämurikan välissä
alumiininen snadi pönttö jossa sininen raita.
Lähinnä ajatus jos tuo suhina ei asiaan kuulu niin oliskohan
sopan saannissa puutetta

-kaani
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”