230 moottorien sopivuus keskenään? HJÄLP

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

230 moottorien sopivuus keskenään? HJÄLP

Viesti Kirjoittaja tupru »

Hakusessa on ollu 230E mallin bensamoottori vm 90 sedaniin, jossa on manuaalilaatikko.

Tarjottu on monen ikäistä konetta ja suurin osa on automaattilaatikon päästä otettavia.

Kysymys kuuluukin, että käykö nuo koneet kuinka näppärästi toisiinsa, eli että ovatko kutakuinkin samanlaisia letkuineen, johtoineen yms...
Ja jos on automaattilaatikosta otettu moottori, niin se käy manuaalivastaavaan aivan vain vauhtipyörän asentamisen jälkeen..

Kyllä mulle jo yks myyjä meinas, että pitäs sopia, mutta ku minä en aina oikein kerrasta usko :oops:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Ei oikein vejä tämä topikki. :shock: mistähän johtuu :?:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Noin äkkiseltään aatellen perusmoottori kävis mutt imusarjoissa ja kaasuvivustoissa saattaa olla eroja mutt alkuperäsestä koneesta ku ottaa ne mitä uudessa on erilaista ni pitäs käydä. Ainaskin vokkarissa onnistu niin
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Tarpeeksi vanahasa ei oo sytytyksen tunnistepulikkaa vauhtipyörän asentoa haistelemassa. Paikka on , muttei oo porattu auki. Uusimmissa jakopään ketju kaksirivinen. Onkohan muita eroja..
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

no voi sun.. mistä vuosimalleista lähtien muuttuu ketju kaksriviseksi, tai no ei sillä oo merkitystä, ku koko kone uusitaan.. eli plug and play tyyppistä ratkaisua yritetään.

mikä on moska tarpeeksi vanaha, jossa tuota sytytyksen säätöpulikkaa ei oo..

Sillä tässä tiedustellaan, että en viitti ostaa mitään semmosta konetta johon joutuu kauheat työmäärät tekeen ennenku voi keulalle nostaa. Tällä hetkellä korjauksen vaativa auto on tuolla 680 kilometrin päässä, joten aivan turhaa en sinne ajele, vaan pitää olla tieto, et nyt se tulee kuntoon.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

tupru kirjoitti:mistä vuosimalleista lähtien muuttuu ketju kaksriviseksi
Nyt en sano varmaksi, mutta olisi sellainen muistikuva että jakopää muuttui -88 kuukaudesta en sano mittään :roll:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Ok.. no se nyt ei oo niin vakavaa..

Miten tuo autom./manuaali homma? Meneekö automaattilaatikossa kiinni ollu kone vauhtipyörän yms. laittamisella sitte manuaalilootaan? Että pulttienpaikat tms. täsmää?

Tuntuis, ettei nuissa sähköpuolen jutuissa voi isoja eroja olla.

Mulle on siis kone tulossa kaikkine apulaitteineen ja sitte jotain siirtelen vanhasta koneesta.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Silmälaakeri pitää laittaa.
S210 220 CDI -02
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Onko kummonen homma?

(mulla ei oo mitää käryä näistä koneremonttipuolista, ku koskaa en oo tehny, toki otin vanhan koneen itte irti, että sillain pysyy kalut kourissa, mutta kuitenkin..)

meneekö vain, että entisestä irti ja uuteen paikoilleen? Siellä moottorissa on paikka sille, vaikka aiemmin on automaattihilikkeet ollu?

hävettää :oops:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”