Miksi minun 200D täristää? Momenttipisteet hukassa?

Katso myös W201.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Kokeile ensin vaihtaa se takatyyny. Voi pitää melko pahaa meteliä jos on tosi huono.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jos sitä tällä viikolloa ehtisi, tosin Kaapin mittariston kasaaminen on kyllä ykkösprioriteetilla 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Joutokäynnin korotus kylmänä ei ainakaan toimi.
Puistatteluun auttaa kierrosten nosto, oli se sitten syyn tai seurauksen korjailua, ihan miten vaan.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, totta on että kylmäkäyntikorotus ei tunnu pellaavan, osaakohan sitä ihte jotennii entrata, millanen tsydeemi se on?

Mutta ihte oireesta eroon päästäkseen tyhjäkäynti pitäisi nostaa naurettavan korkeaksi, on tullut jo kokeiltua :( Sitäpaitsi tärinä tuntuu kierroksillakin vedossa :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Epäilykseni vaihteiston takakumin puolesta vahvistuu hetki hetkellä. :roll:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuuluuko pakoputken päästä "tupsutusta", vai onko käynti tuon osalta tasaista? Kone kuitenkin siis "hytkyttää" joutokäynnillä ja kierrosten nosto tasoittaa tuon?
Ohivuoto/puristusmittaus.. :?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vuotava imuventtiili supsuttaa imusarjassa ja ilmanpuhdistimella. Vuotavan pakoventtiilin voi katsoa paperilapulla pakoputken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä. Jos pakoventtiili vuotaa, niin paperi heiluu edestakaisin (imeytyy hetkellisesti pakoputkeen päin) eikä tasaisesti poispäin pakoputken päästä niin kuin ehyillä venttiileillä.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tuota, sinullahan on niin tuore peli, että olisikohan siellä ELR-rele akun takana?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mikäs se ElReinorele on? Sekä korottaa kiekkoja? Onko pumpulla sähköä :shock:

Palataanpa noihin venttiilitutkimuksiin kunhan olen saanut tsekattua tuon lootan kumeksen :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tulin, vaihdoin ja ...

Tänään kopeennuin ryömimään VFL:n alle ja tarkastelemaan laatikon tukityynyä 8) Olihan se surullisen näköinen, selvästi antanut periksi :?

Eikos avain kauniiseen käteen ja ottaa irti kumeksen, lähti aika näppärästi :idea:

Tässäpä ihte resu :arrow:
Kuva

Onhan tuo jo ottanut ihteensä, mikä oli ilahduttava löydös, aloin uskoa Jonen ennustukseen että tässäpä on syypää :D

Tässä vielä vertailussa vanha ja uus :arrow:
Kuva

Sitta vaan hilippeet nippuun uudella kumeksella ja testaamaan :idea:

Arvakkaapa miten kävi tärinälle :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

jovihava kirjoitti:Tulin, vaihdoin ja ...

Arvakkaapa miten kävi tärinälle :?:
Jatkuu edelleen... tai sitten tärinä loppu.

sano jo, elä piä jännityksesä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En kerro vielä :no: Pitää saaha edes pari arvausta :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2571
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tärinä rauhottu vähän muttei poistu kokonaan ennen ku sammuttaa auton... :shock: :roll: :wink: :D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minun arvaus on että vanha kumes oli halki oikealta sivustaltaan. Uudella kumilla värinänvaimennus toimii niinkuin pitääkin mutta varsinaista ongelmaa se ei poista, eli tärisee edelleen. Jos tarkasti sanotaan, niin se hillitön tärinä on särkenyt vanhankin kumin.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ei tärinä lähtenyt mihinkään... :roll:

Ei kait tuon peräkumin kautta edes voisi semmoisia värinöitä tulla koriin, ääntä toki jos metalli on metallia vasten.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kumi on näköjään nyökähtänyt tuota keskikohtaa vasten.
Taisi resonaatiot vähentyä.
Moottorin käynti on ennallaan. :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ja oikea vastaus oonn.... (rumupjen pärinää, pidätettyä hengitystä)

...että jos mahdollista niin tilanne saattoi huonontua hiukan :postia:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ei nyt per per ole tosi että pahenee vaan ootko vaihtanut uutta laite remmiä ja sitä kiristimmen iskun vaimenninta+jousta? käy hakeen halapahallista microX3 pullot ja kaada moottoriin niin paranee tuo käynti nostimmet ainakin rallattelee se loppuu ja stp diesel treatmmentiä tankkiin niin puhistuu muutkin polttoaineen kulku osat kun pumppu ja suutimet
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Moottorin putsaus voisi tosiaan olla kova sana :idea:

Mutta aineina suosittelisin lamppuöljyä dieselsuodattimen täyteen ja öljyjen joukkoon litra löpöä, vartti korotettua tyhjäkäyntiä ja öljyjen ja suotimen vaihto :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ookkonää teppo vakavissaan tuon lamppuöljyn kanssa :ei_tajuu:
c280r6 kirjoitti:ootko vaihtanut uutta laite remmiä ja sitä kiristimmen iskun vaimenninta+jousta?
Enpä ole, tosin eppäilen ettei kait nuot voi tärinää aiheuttaa, pahhaa ääntä ehkä :?:

c280r6 kirjoitti:käy hakeen halapahallista microX3 pullot ja kaada moottoriin niin paranee tuo käynti nostimmet ainakin rallattelee se loppuu ja stp diesel treatmmentiä tankkiin niin puhistuu muutkin polttoaineen kulku osat kun pumppu ja suutimet
X1R jankit tuonne jo joskus tiputin koneeseen ja polttoaineen sekaan, eipä se kyllä kerosiini paljoa tuolle teheny :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin ne isot pojat väittää, että putsais suuttimet hyväsesti :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tässäpä vähän valosampi video aiheesta :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UL-Uudz-bJA[/youtube]

Alussa kabiinissa kuuluva ääni ei siis ole käyntiääntä, vaan verhoilujen tärinää :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2571
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Suutinremonttiko on jo tehty? Onko näis kampiakselin etupääs värinänvaimenninta?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Suutin-, ja pumppuremontti on tehty.

Mistäs sen värinänvaimetimen/kunnon selevittää :?:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tuo koneen hytkytys on tullut vastaan joissakin yksilöissä. Se ei kuitenkaan ole tullut sisälle.
Antaisin koneelle rauhan, ohjaamoon tuleva tärinä tulee nyt jostakin kiusallisen yksinkertaisesta paikasta. :shock:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Konepellin värinänvaimentimien suojakumit ovat kuluneet. Ja ehkä flekti on epäkesko, joka aiheuttaa omat negatiiviset kierähdyspyörähdysmomentit.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Minusta tuo ei kyllä näyttänyt hytkymiseltä vaan koneen kierrosten mukaan kulkevasta tärinästä.

Mitäs siellä kampuran mukana menee.. värinänvaimennin, kaksoismassavauhtipyörä vai onko siinä semmonen?

Tokihan nelonen on varsinainen tärisijä itsessäänkin mutta jos kumityynyt on vaihdettu niin aika kova pitää liike olla että noin paljon hyttiin tulee läpi.

Mulla ois tuolla yks Valmetin koneesta peräisin oleva epäkeskolimppu joutilaana, sillä vois rauhoittua tuokin nelonen. :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juu, ei siinä hytkymisestä ole ollutkaan kyse, vaan tärinästä. Kaksoisvauhtipyörää ei kait näissä ole ollut :?
romu kirjoitti:Antaisin koneelle rauhan, ohjaamoon tuleva tärinä tulee nyt jostakin kiusallisen yksinkertaisesta paikasta. :shock:
Jos se olisi hanskalokeroon unohtunut vibraattori, niin se ei loppuisi kun koneen sammuttaa :?
jusamb kirjoitti:Konepellin värinänvaimentimien suojakumit ovat kuluneet. Ja ehkä flekti on epäkesko, joka aiheuttaa omat negatiiviset kierähdyspyörähdysmomentit.
Kiitos vihjeestä, pistin ostoilmoituksen kauppatorille :idea: viewtopic.php?p=383439#383439

Katsotaan flektiasiaa sitten tuonnempana :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

juuri tuo kyseinen huuhtelu vähentää kitkaa koneen sisällä ja on auttanut ja kahessa 200d motorissa ja 280bensiini moottorissa 2*microX3 moottoriin ja stp:tä tankkiin.sehän tuo laiteremmi kulkee moottorin laidasta laitaan ja jos nuo osat jotka sen liikkeen tasaa kuluu niin se on pärinää ja tärinää päästöt ommassa 200d:ssä 2.45 ennen ja nyt 0.58 ja kolome vuotta vaan ajettu ja joka vuosi paremmat päästöt ainakin tähän asti ja sekin että pumppu ruuvattu isommalle niin silti noin hyvät päästöt.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sekin että pumppu ruuvattu isommalle niin silti noin hyvät päästöt.
Mitkään lisäaineet eivät vaikuta nokipäästöihin sikäli kun pumppua ruuvataan, syöttöä on sen verran kun on laitettu ja päästöt sen mukaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”