200d kulutus

Katso myös W201.
Avatar
qetuoå
Viestit: 47
Liittynyt: 10.3.2008 6:47
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja qetuoå »

Terve vaan! Mielenkiintoista keskustelua :D Eipä ole minunkaan lahanat männynnä alta 6l ja noita satakakkosnelosia kaksatasia on kolome ollu, 86, 87, 94 ja muutama kavereiden rassi, muijan volovo kakspuolikkaalla teedeeiillä ollu kyl ihime vehe kun männöö sillä 4.9 ja mulla 5.2 ja liikahtelee erimalliin ku tuo mu kaksatane taksilahana :lol: Kaikesta huolimatta näillä hinnoilla aivan riittävät kulutukset :x :jook: :jook:
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dry kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Taloudellinen on 200D, ei voi muuta sanoa. Tämä 300TDT on taasen keskiverto, vaikkakin tankkaustietojen mukaan kulutus on hyvä. Mitä se sitten lie tarkoittaa. :roll:
Samaa tuo sanoi Matikistakin :shock:
Ainakin huoltoasemanpitäjän mielestä hyvä :lol:

Ei vaan. Oma 300TD vei viime tankkauksella 7,3 l satasella, että eipä sille hiukan vaivattomammalle kululle nyt isoa hintaa tule :?

Vaan todellakin, täyteen tankkaaminen se on tässäkin taikasana; auto vaaterissa kun tankataan ja tarkimmat vielä hytkyttävät pirssiä hiukan ennen kuin tiristävät viime tipat letkusta tankkiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässäpä oma tapani seurailla kulutusta:

1) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Senjälkeen ei lirutella, ajanhukkaa. Virhemarginaali esim. 1000 km ajolla todella pieni.
Tästä tankkauksesta ei kirjata litroja ylös, ainoastaan kilometrilukema.

2) Tankkaillaan tarvittaessa, ihan sama ottaako puoli tankkia vai täyteen, onko tankki lähes tyhjä vai puolillaan ... kilometrejä ei laiteta ylös, litrat kylläkin.

3) Tankkauspistooli niin syvälle kuin se menee ja tankataan kunnes naksahtaa. Mieluusti samalla mittarilla kuin aloitustankkaus.
Lisätään nämä litrat edellisen kohdan 2) tankkauksiin :roll: ja otetaan kilometrilukema ylös.
Vähennetään siitä kohdan 1) lukema ja saadaan ajetut kilometrit.
Kohdassa 2) ja 3) tankatut litrat jaetaan ajetuilla kilometreillä ja laitetaan pilkku oikeaan kohtaan.

4) Järkytyksestä toivuttua myydään TDT pois ja ostetaan Skoda.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

W124, 250 D, vm -85 = 5,5 l per satasella...kesällä, matka-ajoa pääsääntöisesti.....ainut kerta kun laskin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tankkaus.comiin on hyvä syötellä tankkaukset, laskee automaattisesti kulutukset ja rahanmenon. Ei jätä pahemmin tulkinnan varaa kun sinne vaikkapa vuoden ajan tankkaukset laittelee. Tai ainakin omien autojen välillä vertailu helppoa kun samantyylistä ajoa. Mielipahaa voi tosin aiheuttaa kun näkee paljonko sinne tankkiin rahaa meneekään :D

Enkä minäkään tankkia ala liruuttelemaan täyteen, pistooli naksahdus, pieni odotus ja toisen kerran niin että naksahtaa.

200D on minulla vienyt pienimmillään matkaajossa 5,2, tosin pelkkää 80 matka-ajoa eikä ainuttakaan kylmäkäynnistystä. 6 oli viime kesänä pidemmän matka-ajo lenkin keskikulutus, leveät renkaat tosin nostavat oman osansa kulutusta. Tosin sitä taas pienentää harva perä... Pidempi aikaisia mittauksia sillä ei olekaan tullut tehtyä, Butt-dyno kulutusmittarilla sekalaisessa ajossa vie 6,5-7.
idiamin
Viestit: 1
Liittynyt: 21.6.2007 10:43
Paikkakunta: Kuopio

Ei alle seiskan...

Viesti Kirjoittaja idiamin »

... ole mennyt aikoihin. On tosin ollut kaupunkiajoa, kylmälähtöjä ja kärrynvetoakin jonkun verran. Saa nähdä mitä tuo kansiremppa aiheuttaa, valmistui viime viikolla.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=20309

SILTI jonkin verran halvempaa kuin lainassa olleella S60:llä, hörppäsi reilussa viikossa saman kuin mersunreuhka kuukaudessa ja lähes pelkästään työmatkaa kurvailin (25 km / sivu). Okei, myönnettäköön, että aika paljon kivempaa oli ajella.

Silti olo kotoinen kun aamulla taas savu pölähtää... :)
Velimatti
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2012 21:04
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Velimatti »

Vanhaa aihetta nostaen.

Olisiko arvon raatilla ajatusta mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun 570tkm ajettu 200d vm-90 alkaa matka-ajossa kuluttamaan 7,5-8 litraa sataselle? Matkavauhti on siinä 90-120 välissä riippuen onko mäkiä vai ei.. :lol:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Velimatti kirjoitti:Vanhaa aihetta nostaen.

Olisiko arvon raatilla ajatusta mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun 570tkm ajettu 200d vm-90 alkaa matka-ajossa kuluttamaan 7,5-8 litraa sataselle? Matkavauhti on siinä 90-120 välissä riippuen onko mäkiä vai ei.. :lol:
Aika paljolta kuulostaa. Mulla 88 200D automatik ja kulutus on noi 6l/100km. Ajettu 625tkm 8)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Velimatti
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2012 21:04
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Velimatti »

Tuollainen keskikulutus mullakin olisi mielessä notta pitäsi olla tälle koneelle oikeanlainen matka-ajossa ja mulla vieläpä keppivaihteinen 5-lovinen laatikko.

Voiko syynä olla pumpun ajoitus? (pitäisi olla säädetty syksyllä kohdalleen dieselpajalla)
Ilmavuotoja imupuolella? onko imusarjan tiivisteeet näissä antautuneet? Oliko bråclean hyvä aine tuon testaamiseen?

Tyhjäkäynti myös käyttäytyy oudosti, eli kylmänä käy korotettua mutta kun puoli minuuttia roksuttaa niin käynti uuvahtaa rynkytyksen asteelle jonka jälkeen se palautuu "normaaliksi"vasta kun koneen lämpö alkaa olla ~60astetta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisiko arvon raatilla ajatusta mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun 570tkm ajettu 200d vm-90 alkaa matka-ajossa kuluttamaan 7,5-8 litraa sataselle?
Liikaahan tuo on, olisi nelivaihteisellekin.

Pumpustahan syy usein löytyy; ajoitus, kunto muuten.
Imupuolen ilmavuodoilla ei ole merkitystä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tahi suutin kussee läpi. :idea:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Velimatti
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2012 21:04
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Velimatti »

Kannattaako suutinkärkiä hakea motonetistä, olisivat siellä aika edullisia kun 12,5€/kpl ? Vai pitääkö tähtikeulaan hakea osat KL:stä? VAG puolella auton käyntiin liittyvät jutut pyrin aina pitämään originaalivaraosan puolella kun normaali varaosapuljun tuotteilla toiminta on ollut ihan mitä ja sattuu.

Pitääkö muuten avautumispaineet säädättää suutinkarjistä dieselpajalla vai voinko vain murjaista ite uudet kärjet runkojen päihin? Ajattelin vain et onko nuissa hurjankin paljon paine-eroja avautumisessa ollu mikäli jollain ois asiasta tietoa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylläpä avautumispaineet pitäisi tarkastaa ja tarvittaessa säätää uusila kärjillä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

sen verran paljon kakssatasella ajaneena voin sanoa että yleensä kulutus pyörii 6-7 välissä normaalissa seka-ajossa, matka-ajossa noin litran vähemmän...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”