300E heikko tyhjäkäynti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

300E heikko tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

mikähän vikana kun tyhjäkäynti on todella huonoa käy (automaatti) vaihde päällä 500rpm ja vapaalla 650rpm ja tuntuu ettei käy kaikilla tyhjäkäyntiä ja haisee pistävälle putkenpäästä kun haistelee, muutama tulppa oli keskielektrodista valkoisen karstan peitossa, ne vaihdoin ja tulpanjohdot myös=ei mainittavaa parannusta, kierrosten noustessa toimii aivan moitteetta ja lähtee ku hauki rannasta ?? :oops:

niin ja auto on -87 ja ilman kattia.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kierrokset on melkolailla normaalit.
Kannattanee käyttää seosmittauksessa, saattaisi olla liian laihalla seokset.
Tai imuvuotoa jossain.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

niin autohan jäi katsastuksessa päästöistä kiinni jonka takia pitäis saada säätöihin kun vielä on ajoaikaa, HC ~540 & O2 ~11 (muistaakseni,papereita en saanu)... sanoi katsastusherra että periaatteessa päästäisin läpi mutta kun haisee niin pahalle :oops: .
imuvuotoa olen yrittäny etsiskellä ja kuulostella ja käynnistyssumulla suihkia mutta tuloksetta, säätöpajalle ei aikoja kuulemma löydy ainakaan pariin viikkoon...jos tuota ruiskua nyt voi edes kummemmin säätää vai meneekö suoraan jonkun tietokonemötikan uusimiseksi???
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Lederhosegynther kirjoitti:niin autohan jäi katsastuksessa päästöistä kiinni jonka takia pitäis saada säätöihin kun vielä on ajoaikaa, HC ~540 & O2 ~11 (muistaakseni,papereita en saanu)... sanoi katsastusherra että periaatteessa päästäisin läpi mutta kun haisee niin pahalle :oops: .
imuvuotoa olen yrittäny etsiskellä ja kuulostella ja käynnistyssumulla suihkia mutta tuloksetta, säätöpajalle ei aikoja kuulemma löydy ainakaan pariin viikkoon...jos tuota ruiskua nyt voi edes kummemmin säätää vai meneekö suoraan jonkun tietokonemötikan uusimiseksi???
Co arvo kiinnostaa, jos on liian laihalla tai rikkaalla saattaa HC nousta liiaksi :roll:
Tuo valkoinen väri tulpissa viittaisi laihan puolelle.

Ja on säädettävissä.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

Co arvo kiinnostaa, jos on liian laihalla tai rikkaalla saattaa HC nousta liiaksi :roll:
Tuo valkoinen väri tulpissa viittaisi laihan puolelle.

Ja on säädettävissä.[/quote]


...niin ja se piti vielä sanoa että kylmällä koneella käy ihan ok n.950rpm N:llä, vasta kun lämmöt vähän nousee niin alkaa kone rötköttämään liekö saattais olla joku "ryyppy" päällä koko ajan, tai jos koneessa on eräässä topicissa ounasteltu venttiilivuoto (ihan vaan tulppien värin perusteella) niin morjens! ...kai se silloin vaikuttaisi muutenkin ajoon kuin huonoon tyhjäkäyntiin kuumana, itse en ole bensa mersujen kanssa niin paljon pelannu mutta jostain muusta vanhemmasta autosta tulis mieleen sähköpuolen vika (liian kuumat/kylmät tulpat, virranjakajan vika...), tiedä sitte toivottavasti selviää :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ohjearvo tuossa on joutokäynnille 650-750r/min vapaalla.

Muistatko mitkä tulpat oli valkoisina?

Tuossahan joutokäynnillä menee ilma joutokäynnin säätimen kautta, ja sen kanavat kulkevat keskimmäisille sylintereille ensiksi, imusarjan laippaa pitkin.
Jos tuossa piirissä on imuvuoto, eli vaikka joku letku halki, saa keskimmäiset sylinterit liian laihaa seosta :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Tarkista kaikki alipaineletkujen liitokset.Ruiskua pystyy säätämään reiästä joka on ilmanputsarin päällä,oliskohan joku 3:sen kuusiokolo ei muista.Toi alipaineletkuhomma tulee nyt ekana mieleen.Kun kattia ei kerran ole, ei ole lambdavikakaan.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

juuri näin, eli ainakin 2, 3 ja 4 sylinterin tulpat valkoisessa karstassa. myös tuo ilmanputsarin imutorven kupeessa oleva anturi saattaa olla viallinen oli kuulemma unohtunut irti kun edellinen omistaja oli vaihtanut ilmansuodattimen, mihin lie tuokaan vaikuttaa
Lederhosegynther
Viestit: 38
Liittynyt: 27.12.2007 15:04

Viesti Kirjoittaja Lederhosegynther »

jomi kirjoitti:Tarkista kaikki alipaineletkujen liitokset.Ruiskua pystyy säätämään reiästä joka on ilmanputsarin päällä,oliskohan joku 3:sen kuusiokolo ei muista.Toi alipaineletkuhomma tulee nyt ekana mieleen.Kun kattia ei kerran ole, ei ole lambdavikakaan.

...nyt on säädetty siitä ilmanputsrin reiästä ja käynti parani jonkin verran,kiitos vinkistä.
vielä haiskahtaa tuo pakokaasu kuitenkin eli ilmeisesti ei vieläkään kaikki ole kotona CO 4.5, O2 0.54, HC 500 tällä hetkellä... :hang:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”