W 124 Pumpun likeltä öljyvuoto *ratkaistu*

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

W 124 Pumpun likeltä öljyvuoto *ratkaistu*

Viesti Kirjoittaja max »

Moro !

Työkaverin (-88 ?) 200D:ssä vuotaa öljyä koneen vasemmalta puolelta. Koneeseen on tehty kansiremontti.

Auto on käynyt PPD:llä pumpun säädössä ja uusintana korjauksessa kyseisestä öljyvuodosta, joten satavramaa on, kun Pasi on pumpun kahdesti asentanut paikoilleen, ettei pumppu vuoda ainakaan O- renkaasta., mutta öljy_märkä tulee kuitenkin suoraan pumpun kohdilta :shock:

Onko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta ? Auto tulee huomenissa tänne ja koitetaan tutkia jos vuoto saataisiin loppumaan.
Viimeksi muokannut max, 08.10.2005 6:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiiähäntä, mutta pari kertaa minäkin isäukon 200D:n pumpun asensin paikalleen ennenkuin runsaan tiivisteliiman avulla sain sen pumpun O-renkaan pitämään. :evil:

Vaan kyllä se vuotokohta löytyy kun pääsette kunnolla tiirailemaan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei mitään hajua mistä vuotaa,mutta samaa tekee minullakin.Enpä ole niin antanut häiritä,vaikka koneen kylki onkin aika reilusti öljyssä :roll: Moottoriöljyksi olen aina sitä kuvitellut,mutta pitäisikin nyt tarkistaa onko sittenkään...ohjaustehostimensäiliö oli nimittäin tyhjä,HENGST vaan luki pohjalla :lol: No en ole kyllä hetkeen kurkistanutkaan säiliöön,mutta nyt ihan viimeisten kymmenien tuhansien akaan valunut jonnekin...
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

Viesti Kirjoittaja max »

dealer kirjoitti:Tiiähäntä, mutta pari kertaa minäkin isäukon 200D:n pumpun asensin paikalleen ennenkuin runsaan tiivisteliiman avulla sain sen pumpun O-renkaan pitämään. :evil:

Vaan kyllä se vuotokohta löytyy kun pääsette kunnolla tiirailemaan.
Voisiko se vuoto mitenkään liittyä pumpun kiinnityspultteihin? Eli.. pultin reiät täyteen silikoonia ja uudestaan paikoilleen, kun en mitenkään jaksa uskoa, että ammattilaisen jäliltä tuo O- rengas mitenkään voi vuotaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mitenkään voi liittyä kiinnityspultteihin, ne eivät ole missään yhteydessä öljytilaan. :(
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ootko varma, ettei se ruikkaa sieltä takakannen välistä ? Mielestäni minulla saattoi tulla sieltä.

Kuva

Tosin minulla öljyä tihkui kaikista olemassa olevista paikoista, ja eipä se ihme.
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

Viesti Kirjoittaja max »

veskola kirjoitti:Ootko varma, ettei se ruikkaa sieltä takakannen välistä ? Mielestäni minulla saattoi tulla sieltä.

Kuva

Tosin minulla öljyä tihkui kaikista olemassa olevista paikoista, ja eipä se ihme.
Aika satavarma olen ettei tule takakannen välistä, koska pumppu on juuri ollut PPD:llä säädettävänä, ja kerran takuuseen jo se O-rengas vaihdettu sinne pumpun ja lokin väliin. Kyllä PPD olisi huomannut varmasti jos se olisi takakannesta vuotanut. Iltapäivällä alkaa tukiskelu, kunhan auto saapuu tänne.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Voisikos se siitä sammuttimen kiinnityksestä vuotaa? Tosin ei varmaan tämä ole kyllä kyseessä tässä tapauksessa, koska tämän nimenomaisen öljyvuodon mahdollisuuden kuulin nimenomaan Pasilta, kun viime talvena käytin pumpun "huollossa"..
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

Viesti Kirjoittaja max »

Homma hoidettu 8)

Vuoto oli pumpun pohjassa ruuveilla kiinni olevan levyn tiivisteestä. Eli pumppu on pajan puolesta käynyt kahdesti pöydällä ja luukkua ei ole edes avattu? Saati sitten vaihdettu tiivistettä tai edes pantu tiivisteliiman kanssa kasaan. Voi miten helppoa se olisi irtopumpulla ollut..

Siinä pohjalevyn ja pumpun välissä on O-rengastyyppinen kumitiiviste, suorakaiteen muotoinen tosin. Tiiviste oli kovettunut ja kun auto oli parkissa, roiskevoiteluna toimiva öljy valui pumpun pohjalle, ja sieltä taasen etureunan kautta ulos pumpun etupäätä pitkin, äkistään todella vaikea paikallistaa, näyttää siltä kun vuoto olisi pumpun ja lokin välissä.

Homma tuli tehtyä pumpun ollessaan paikallaan ja oli kyllä keskivertoo vi*tumaisempi savotta. Sinne pumpun alle kun ei tahdo päästä mitenkään käsiksi, loki on niin lähellä, kuin myös koneen jalka. Kiinnitys pultteina on jotkut v*tun thorx kantaset, joista kantti nylppääntyy heti, vaikka sinne avaimen saisikin mahtumaan. Onneksi oli sopiva tuurna millä sain lyötyä ruuvit auki, en suosittele hommaa äkkinäiselle :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”