EDC valo syttyy ja käynti katoaa...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
EDC valo syttyy ja käynti katoaa...
Löytyykö pika-apua?
W 202,C220D vm 96 automaatti, sillä surullisen kuuluisalla Lucas pumpulla.
Kesken ajon alkaa nykimään, välillä tuskin huomattavasti, välillä nykimisen huomaa takuuvarmasti ja kone käy epätasaisesti. Tällöin syttyy EDC valo mittaritauluun.
Pumppu laitettiin vuosi sitten Kuopion dieselhuollossa, muuten oli kuulema hyvässä kunnossa, tiivisteet vain piti vaihtaa. Tuon rempan jälkeen n. kuukauden päästä auto teki pari kertaa täsmälleen samoin kuin nytkin. Soitin Kuopioon ja sieltä neuvottiin vaihtamaan polttoaineen suodatin. Vaihdoin ja ongelmat katosivat. Kun nyt nykimiset alkoivat, vaihdoin suodattimen mutta ongelmat eivät kadonneet. Välillä kulkee pitkiäkin matkoja ilman minkäänlaista nykimistä.
Lintosellakin tuntui pelkästään tietokoneelle olevan pitkä jono joten jos pika-apua löytyisi täältä.
Polttoaine ei haise moottoritilassa, eikä näkyviä vuotoja ole.
Ajetaanko loppukesä Kinkäpillä ja Dragstarilla?
W 202,C220D vm 96 automaatti, sillä surullisen kuuluisalla Lucas pumpulla.
Kesken ajon alkaa nykimään, välillä tuskin huomattavasti, välillä nykimisen huomaa takuuvarmasti ja kone käy epätasaisesti. Tällöin syttyy EDC valo mittaritauluun.
Pumppu laitettiin vuosi sitten Kuopion dieselhuollossa, muuten oli kuulema hyvässä kunnossa, tiivisteet vain piti vaihtaa. Tuon rempan jälkeen n. kuukauden päästä auto teki pari kertaa täsmälleen samoin kuin nytkin. Soitin Kuopioon ja sieltä neuvottiin vaihtamaan polttoaineen suodatin. Vaihdoin ja ongelmat katosivat. Kun nyt nykimiset alkoivat, vaihdoin suodattimen mutta ongelmat eivät kadonneet. Välillä kulkee pitkiäkin matkoja ilman minkäänlaista nykimistä.
Lintosellakin tuntui pelkästään tietokoneelle olevan pitkä jono joten jos pika-apua löytyisi täältä.
Polttoaine ei haise moottoritilassa, eikä näkyviä vuotoja ole.
Ajetaanko loppukesä Kinkäpillä ja Dragstarilla?
Viimeksi muokannut jösse, 30.7.2006 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Ei näyttäisi menevän ilmaa.
Soitin Kuopion Dieselhuoltoon ja sieltä tuli diagnoosi.
Ne Helevatan sähköiset härpäkkeet on nyt sitten sippaamassa sieltä pumpusta. Kaikki puhelimessa kerrotut oireet kuvaavat kuulema juuri kyseistä vikaa. Onneksi vuosi sitten uusittiin tiivisteet, nyt ei remontille tule hintaa kuin 1400 euroa! Olisipa silloin oireillut, niin olisi nekin härpäkkeet menneet autoliikkeen piikkiin.
Kysyin jo että eikö Boschin pumppua voisi vaihtaa tilalle niin pääsisi tuosta p*skasta, mutta kun on automaatti niin ei onnistu ja hintaa tulisi sillekin operaatiolle.
Viikon päähän torstaiksi on sitten aika varattuna pumpun laittoon.
Kuka ostaisi hyvän mersun? Näillä tunnelmilla voisi vaikka myydäkkin.
Soitin Kuopion Dieselhuoltoon ja sieltä tuli diagnoosi.
Ne Helevatan sähköiset härpäkkeet on nyt sitten sippaamassa sieltä pumpusta. Kaikki puhelimessa kerrotut oireet kuvaavat kuulema juuri kyseistä vikaa. Onneksi vuosi sitten uusittiin tiivisteet, nyt ei remontille tule hintaa kuin 1400 euroa! Olisipa silloin oireillut, niin olisi nekin härpäkkeet menneet autoliikkeen piikkiin.
Kysyin jo että eikö Boschin pumppua voisi vaihtaa tilalle niin pääsisi tuosta p*skasta, mutta kun on automaatti niin ei onnistu ja hintaa tulisi sillekin operaatiolle.
Viikon päähän torstaiksi on sitten aika varattuna pumpun laittoon.
Kuka ostaisi hyvän mersun? Näillä tunnelmilla voisi vaikka myydäkkin.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Eikä?jösse kirjoitti: Kysyin jo että eikö Boschin pumppua voisi vaihtaa tilalle niin pääsisi tuosta p*skasta, mutta kun on automaatti niin ei onnistu ja hintaa tulisi sillekin operaatiolle.
Ollaanko tässä sitten sidottuja luukkaan pauloihin? Tosin eipä sillä, jotenkin osasin arvata...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Kerroppa mistä löydän tiedot sähköloovasta? Paljonko Boschin pumppu ja asennus maksaa? Tuosta pumpun vaihdosta olen Kuopion Dieselhuollon tietojen varasssa, he meinasivat ettei vaihto onnistu ja että senkin hinta menisi samoihin lukemiin. Luultavasti Luukaksen pumppu pelaa pitkään tuon rempan jälkeen, mutta tarkoitus olisi ajella tuolla autolla useampi vuosi eikä pahimmassa tapauksessa noilla hinnoilla nuo vuosihuollot innosta.pp d kirjoitti:Jokos tuossa on se sähköloova
Jos on vanhempi tyyppi niin onnistuu vaihtaa Bosch-pumppu, eikä ole tyyris
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
RYSSÄN KALKULAATTORI?Ville S. kirjoitti:Onko se neli- vai viisivaihteinen? Tai lykkää runkonummero sinne ryssän kalkulaattoriin niin näkee laatikon tyyppinumeron. Ite ainaki laittasin sinne rivipumpun.
Kuka auttaa, runkonumero on WBD2021211A354048, pakko tunnustaa etten osaa päätellä laatikon tyyppinumerostakaan mitään.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
CAR
Модель C220D
Номер шасси 2021211A354048
Номер двигателя 604910 02 012383
Номер трансмиссии 722426 03 870849
Дата изготовления (год/мес/день) 960125
Передние покрышки UNIROYAL
Обогреватель 0-21936342
Оптика VALEO
Кабина 00000
Цвет интерьера 441
Цвет 1 269
RETARD 1 951011
Коды комплектации 048 SERIES PROD.INSTR.PANEL CO-DRIVER AIRBAG (100%)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 AIRBAG FR.PASSENGER (BR168 MERCOSUL)
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
570 FOLDING ARMREST, FRONT
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG
806 YEAR OF MODIFICATION
875 WINDSCREEN WASHING SYSTEM, HEATED
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
SANUMS
(коды изменений каталога)
Узлы и агрегаты
Модель C220D
Номер шасси 2021211A354048
Номер двигателя 604910 02 012383
Номер трансмиссии 722426 03 870849
Дата изготовления (год/мес/день) 960125
Передние покрышки UNIROYAL
Обогреватель 0-21936342
Оптика VALEO
Кабина 00000
Цвет интерьера 441
Цвет 1 269
RETARD 1 951011
Коды комплектации 048 SERIES PROD.INSTR.PANEL CO-DRIVER AIRBAG (100%)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 AIRBAG FR.PASSENGER (BR168 MERCOSUL)
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
570 FOLDING ARMREST, FRONT
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG
806 YEAR OF MODIFICATION
875 WINDSCREEN WASHING SYSTEM, HEATED
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
SANUMS
(коды изменений каталога)
Узлы и агрегаты
oulaistenliikenne.fi
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Kiitos Dealer!dealer kirjoitti:CAR
Модель C220D
Номер шасси 2021211A354048
Номер двигателя 604910 02 012383
Номер трансмиссии 722426 03 870849
Дата изготовления (год/мес/день) 960125
Передние покрышки UNIROYAL
Обогреватель 0-21936342
Оптика VALEO
Кабина 00000
Цвет интерьера 441
Цвет 1 269
RETARD 1 951011
Коды комплектации 048 SERIES PROD.INSTR.PANEL CO-DRIVER AIRBAG (100%)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATION
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 AIRBAG FR.PASSENGER (BR168 MERCOSUL)
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
570 FOLDING ARMREST, FRONT
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG
806 YEAR OF MODIFICATION
875 WINDSCREEN WASHING SYSTEM, HEATED
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
SANUMS
(коды изменений каталога)
Узлы и агрегаты
Kukas se nyt osaisi kertoa voiko tuon laatikon kanssa laittaa Boschin pumpun? Sen ymmärsin että kysymyksessä on nelilovinen automatic transmission
Mitä pumppu ja vaihto maksaa, kuka sen voi vaihtaa? pp d?
Ei tunnu olo tolokun mieheltä tällä hetkellä
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Nyt testataan, otin polttoainesuodattimen pois ja sen tiivisteeessä oli hämminkiä (kirkkaassa auringon valossa näkyi ilmakuplia himmenneissä putkissa). Pistin vanhan suodattimen tiivisteen paikalleen, ja ilmakuplat näyttäisivät loppuneen. Nyt auto kävi pihassa kunnolla
Pitäkääs kaikki peukkua pystyssä ,lähdetään emännän kanssa käymään häissä mersulla. Katotaan päästäänkö perille.
Antaisipa kerrankin olla näin yksinkertainen vika.
Pitäkääs kaikki peukkua pystyssä ,lähdetään emännän kanssa käymään häissä mersulla. Katotaan päästäänkö perille.
Antaisipa kerrankin olla näin yksinkertainen vika.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Mersu on temppuillut siihen malliin, että pinna paloi ja pp d:n kanssa on sovittu pumpun vaihto ensi torstaina. Uudet suodattimet ja O-renkaitten vaihtokaan ei tuonut lopullista apua. Pistetään Bosch paikoilleen ja lopetetaan leikkiminen. Alajärven miitissä sain vahvistusta jo tehdylle päätökselle, päätös oli oikea, muutkin ovat tapelleet saman ongelman kanssa.
Pistän sitten viestiä muuttuiko mersun luonne pumpun vaihdosta...
Et muuten ala vaihtamaan sitä mersuas kinkäppiin?
Pistän sitten viestiä muuttuiko mersun luonne pumpun vaihdosta...
Et muuten ala vaihtamaan sitä mersuas kinkäppiin?
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
jösse kertoileepi sitten miten kävi!
Mutta taitaa olla hankalampi sävellettävä tuo Bossilainen tohon viisiloviseen sähköaskiin? Meinaan tuntuu tuossakin olevan jo jotain härmättiä, kun silloin tällöin tunnostaa että joku soutaa kaasupolkimella. Tosin vielä melko harvoin mutta tuskin se itsestään paranee kuiteskaan.
Mutta taitaa olla hankalampi sävellettävä tuo Bossilainen tohon viisiloviseen sähköaskiin? Meinaan tuntuu tuossakin olevan jo jotain härmättiä, kun silloin tällöin tunnostaa että joku soutaa kaasupolkimella. Tosin vielä melko harvoin mutta tuskin se itsestään paranee kuiteskaan.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Tänään sitten koitti päivä jolloin mersu oli pistettävä tulille ja lähdettävä pp d:n luo. Puolitoista viikkoa mese on seissyt pihalla, ei ole tehnyt mieli ajella kun viimeisimmällä kerralla tuntui että ajopeli hajoaa alle.
Varhain aamulla ylös, mersun pesu, ettei pp d luule että meillä pidetään autoa huonosti.
Sitten kohti Mutkalampea vaimon varmistaessa kinkäpillä perässä.
Kolmen kilometrin ajon jälkeen auto alkoi nykimään ja samantien vaimo soittaa huolestuneena miksi kinkäpin ohjaamo täyttyi sinisestä savusta...
Sama toistui 15 kilometrin ajon jälkeen, nyt ei enää soitettu kun aikaisempi syy selvisi edelläajavasta johtuvaksi.
Nivalassa vaihtui kakkosauton kuski ja appiukko lähti jatkamaan kinkäpillä. Arvatkaapa huomasiko se ohjaustehostimen puuttumisen.
Pientä nykimistä esiintyi pitkin matkaa, mutta matka jatkui. Navigaattori ohjasi reittiä Nivala-Ylivieska-Rautio-Mutkalampi. Olipa mielenkiintoinen reitti. Loppumatkan soratiet olivat niin mutkaisia, että näin perässä ajavan kinkäpin perävalot tiukimmissa kurveissa. Onneksi tien varrella ei ollut ojia, oli vain kuution kokoisia kiviä, näin ei tarvinnut pelätä ojaan ajoa.
Onneksi pesin auton lähtiessä. puhtaalle pinnalle ei jäänyt kuin sentin kerros pikataipaleelta nousevaa pölyä.
Jos navigaattoria ei olisi ollut olisin luovuttanut ennen viimeistä mutkaa pp d:lle.
Perillä kauniin omakotitalon pihassa seisoi pp d valmiina ottamaan mersun hoiviinsa. Mainoksena voin sanoa että pp d:llä on hieno paikka.
Kuulumisten ja tiukkojen mielipiteitten jälkeen ( appiukko: Syy on TB:n polttoaineessa) joimme kahvit ja lähdimme kotio kohti. Nyt kiersimme Kannuksen kautta ja jees; Tielaitoksen auto tuli vastaan ja veti kinkäpin kyljen märäksi suolaliuoksella. Ei muuten pölise kinkäppi, eikä toki tiekään pölissyt.
Huomenna on sitten se suuri päivä kun saan mersun kotio ja pääsen kokemaan lisääntyneet tehot. kunhan nyt sitten vaihdelaatikko kestäisi...
Varhain aamulla ylös, mersun pesu, ettei pp d luule että meillä pidetään autoa huonosti.
Sitten kohti Mutkalampea vaimon varmistaessa kinkäpillä perässä.
Kolmen kilometrin ajon jälkeen auto alkoi nykimään ja samantien vaimo soittaa huolestuneena miksi kinkäpin ohjaamo täyttyi sinisestä savusta...
Sama toistui 15 kilometrin ajon jälkeen, nyt ei enää soitettu kun aikaisempi syy selvisi edelläajavasta johtuvaksi.
Nivalassa vaihtui kakkosauton kuski ja appiukko lähti jatkamaan kinkäpillä. Arvatkaapa huomasiko se ohjaustehostimen puuttumisen.
Pientä nykimistä esiintyi pitkin matkaa, mutta matka jatkui. Navigaattori ohjasi reittiä Nivala-Ylivieska-Rautio-Mutkalampi. Olipa mielenkiintoinen reitti. Loppumatkan soratiet olivat niin mutkaisia, että näin perässä ajavan kinkäpin perävalot tiukimmissa kurveissa. Onneksi tien varrella ei ollut ojia, oli vain kuution kokoisia kiviä, näin ei tarvinnut pelätä ojaan ajoa.
Onneksi pesin auton lähtiessä. puhtaalle pinnalle ei jäänyt kuin sentin kerros pikataipaleelta nousevaa pölyä.
Jos navigaattoria ei olisi ollut olisin luovuttanut ennen viimeistä mutkaa pp d:lle.
Perillä kauniin omakotitalon pihassa seisoi pp d valmiina ottamaan mersun hoiviinsa. Mainoksena voin sanoa että pp d:llä on hieno paikka.
Kuulumisten ja tiukkojen mielipiteitten jälkeen ( appiukko: Syy on TB:n polttoaineessa) joimme kahvit ja lähdimme kotio kohti. Nyt kiersimme Kannuksen kautta ja jees; Tielaitoksen auto tuli vastaan ja veti kinkäpin kyljen märäksi suolaliuoksella. Ei muuten pölise kinkäppi, eikä toki tiekään pölissyt.
Huomenna on sitten se suuri päivä kun saan mersun kotio ja pääsen kokemaan lisääntyneet tehot. kunhan nyt sitten vaihdelaatikko kestäisi...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
No niin ollaan saavuttu kotiin pp d:n luota.
Mersu oli pihalla odottamassa, olin tosi hyvilläni siitä. Mentiin nimittäin aika reippaasti pp d:n luo. Kaverini Mikko, joka toimi menomatkalla kuskina on joskus ollut mukana rallihommissa ja näytti miten 300 turpotiisseli väykky taittuu mutkiin. Taittuihan se. Oli mukavaa kun tiesin pääseväni omalla autolla kotiin.
Sitten siihen tärkeimpään. Mersu käyntiin. Ääni napakampi kuin luukaksen pumpulla, eikä minkäänlaisia yskähdyksiä. Konepelti auki ja katselemaan pp d:n kätten jälkiä. Siistiä työtä. Kaasuvaijerin kanssa oli ollut hieman ongelmia, se oli pikkuisen lyhyen sorttinen, mutta pp d sanoi vaihtavansa sen pitempään kunhan testaan mersua enemmän. Vanhat vermeet peräkonttiin ( olisi myynnissä melko hyvä luukaksen pumppu ) ja ohjeitten ja neuvojen jälkeen kotia kohti. pp d epäili, että vaihteitten toiminta ei välttämättä ole vielä aivan kohdallaan. Tuumasi myös että syöttöä on pistetty aika reilusti.
No ei nyt aivan Volvon tasolla oltu mutta kyllä selvästi enemmän mustaa pukkasi. Tai sitten alla paloi renkaat kiihdytettäessä.
Kone pelasi hienosti, ei minkäänlaisia nykimisiä havaittavissa. Ainoa ongelma tällä hetkellä on vaihteitten aikainen vaihtuminen automaatilla. Kick down on myös pois pelistä.
Kerroin väliaika tietoja pp d:lle puhelimitse ajon aikana ja sovimme säätöhommat ensi keskiviikolle. Manuaalilaatikolla ei varmastikaan olisi mitään ongelmia, kaikki pelaa hienosti käsin vaihtaen. Edessä on hieman kaasuvivuston rukkausta automaatin takia, syy saattaa olla myös kaasuvaijerin pituudessa.
Lopullisen raportin annan kun olemme saaneet kaikki kohdalleen, mutta koneen osalta olen tyytyväinen. Ette usko mikä on tunne kun auto liikkuu eleettömästi nykimättä ja ilman ongelmia.
Hintaakin tuolla toisella topikilla kysyttiin ja 1500 euroa tuo kaikkinensa tuli maksamaan. Luukaksen pumpun korjaus olisi ollut ilman tiivisteitten vaihtoa 1400 euroa. Tämänhetkisillä tuntemuksilla suosittelen pumpun vaihtoa ennen vanhan korjausta. Luukaksen kanssa sydän hypähtäisi kurkkuun joka nykäisyllä.
Sitähän ei vanha mies kestä.
Mersu oli pihalla odottamassa, olin tosi hyvilläni siitä. Mentiin nimittäin aika reippaasti pp d:n luo. Kaverini Mikko, joka toimi menomatkalla kuskina on joskus ollut mukana rallihommissa ja näytti miten 300 turpotiisseli väykky taittuu mutkiin. Taittuihan se. Oli mukavaa kun tiesin pääseväni omalla autolla kotiin.
Sitten siihen tärkeimpään. Mersu käyntiin. Ääni napakampi kuin luukaksen pumpulla, eikä minkäänlaisia yskähdyksiä. Konepelti auki ja katselemaan pp d:n kätten jälkiä. Siistiä työtä. Kaasuvaijerin kanssa oli ollut hieman ongelmia, se oli pikkuisen lyhyen sorttinen, mutta pp d sanoi vaihtavansa sen pitempään kunhan testaan mersua enemmän. Vanhat vermeet peräkonttiin ( olisi myynnissä melko hyvä luukaksen pumppu ) ja ohjeitten ja neuvojen jälkeen kotia kohti. pp d epäili, että vaihteitten toiminta ei välttämättä ole vielä aivan kohdallaan. Tuumasi myös että syöttöä on pistetty aika reilusti.
No ei nyt aivan Volvon tasolla oltu mutta kyllä selvästi enemmän mustaa pukkasi. Tai sitten alla paloi renkaat kiihdytettäessä.
Kone pelasi hienosti, ei minkäänlaisia nykimisiä havaittavissa. Ainoa ongelma tällä hetkellä on vaihteitten aikainen vaihtuminen automaatilla. Kick down on myös pois pelistä.
Kerroin väliaika tietoja pp d:lle puhelimitse ajon aikana ja sovimme säätöhommat ensi keskiviikolle. Manuaalilaatikolla ei varmastikaan olisi mitään ongelmia, kaikki pelaa hienosti käsin vaihtaen. Edessä on hieman kaasuvivuston rukkausta automaatin takia, syy saattaa olla myös kaasuvaijerin pituudessa.
Lopullisen raportin annan kun olemme saaneet kaikki kohdalleen, mutta koneen osalta olen tyytyväinen. Ette usko mikä on tunne kun auto liikkuu eleettömästi nykimättä ja ilman ongelmia.
Hintaakin tuolla toisella topikilla kysyttiin ja 1500 euroa tuo kaikkinensa tuli maksamaan. Luukaksen pumpun korjaus olisi ollut ilman tiivisteitten vaihtoa 1400 euroa. Tämänhetkisillä tuntemuksilla suosittelen pumpun vaihtoa ennen vanhan korjausta. Luukaksen kanssa sydän hypähtäisi kurkkuun joka nykäisyllä.
Sitähän ei vanha mies kestä.
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Nonnii, hyvä että punksuneeraa! Onnittelut ehyemmän väyskän omistajalle!
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
No niin, kyllä vanha sanonta että luukas oli hyvä apostoli, mutta huono sähkömies pitää paikkansa.
Tuohon voisi lisätä että pp d on sitten tosi velho pistämään mersun kulkupuolen kuntoon.
Tänään kävin pp d:n luona ja kaasuvivusto säädettiin lopulliseen kuosiin. Jo koeajolla tunsi ettei enää ole samasta autosta kyse. Käynti on tasainen, vääntöä on niin ettei huomaakaan kun nopeus on satasessa. Ja tarvittaessa satasen vauhdistakin lähdetään rivakasti ohituksiin. Viime kesänä koetin mitä mersu kulkee ja huiput olivat 170 km/h lievässä alamäessä. Nyt piti 185 km/h lopettaa kokeilu kun oma luonto ei kestänyt (testi suoritettiin tottakai suljetulla radalla).
Vaikka olen aina tykännyt automaatista, niin nyt vasta tuo automaatti tuntuu olevan oikeassa paketissa. Vaihdot ovat pehmeitä ja auto liikkuu rivakasti.Vaimokin tuumasi kokeiltuaan mersua, ettei voisi kuvitellakaan että auto on sama kuin ennen pumpun vaihtoa.
Suosittelen kaikille Luukaksen pumpun siirtämistä verkon painoksi. Antakaa pp d:n vaihtaa itsellenne boschin pumppu. Ette kadu.
Minua kyrsi kun kuulin luukaksen pumpun korjauksen maksavan 1 400 euroa, mutta nyt kun mersussa on Bosch niin se 1500 ekeä tuntuu tosi pieneltä rahalta kun tietää kuinka auton luonne muuttui täysin.
Olin jo siirtymässä Volvo kuskiksi, mutta nyt olen jälleen vannoutunut mersu fani.
Alkakaahan soitella pp d:lle, sillä on kohta jonon tynkää pumpun vaihdossa!
Muuten, minulla olisi halvalla myynnissä Lucaksen pumppu, tiivisteet siihen on jo vaihdettu...
Tuohon voisi lisätä että pp d on sitten tosi velho pistämään mersun kulkupuolen kuntoon.
Tänään kävin pp d:n luona ja kaasuvivusto säädettiin lopulliseen kuosiin. Jo koeajolla tunsi ettei enää ole samasta autosta kyse. Käynti on tasainen, vääntöä on niin ettei huomaakaan kun nopeus on satasessa. Ja tarvittaessa satasen vauhdistakin lähdetään rivakasti ohituksiin. Viime kesänä koetin mitä mersu kulkee ja huiput olivat 170 km/h lievässä alamäessä. Nyt piti 185 km/h lopettaa kokeilu kun oma luonto ei kestänyt (testi suoritettiin tottakai suljetulla radalla).
Vaikka olen aina tykännyt automaatista, niin nyt vasta tuo automaatti tuntuu olevan oikeassa paketissa. Vaihdot ovat pehmeitä ja auto liikkuu rivakasti.Vaimokin tuumasi kokeiltuaan mersua, ettei voisi kuvitellakaan että auto on sama kuin ennen pumpun vaihtoa.
Suosittelen kaikille Luukaksen pumpun siirtämistä verkon painoksi. Antakaa pp d:n vaihtaa itsellenne boschin pumppu. Ette kadu.
Minua kyrsi kun kuulin luukaksen pumpun korjauksen maksavan 1 400 euroa, mutta nyt kun mersussa on Bosch niin se 1500 ekeä tuntuu tosi pieneltä rahalta kun tietää kuinka auton luonne muuttui täysin.
Olin jo siirtymässä Volvo kuskiksi, mutta nyt olen jälleen vannoutunut mersu fani.
Alkakaahan soitella pp d:lle, sillä on kohta jonon tynkää pumpun vaihdossa!
Muuten, minulla olisi halvalla myynnissä Lucaksen pumppu, tiivisteet siihen on jo vaihdettu...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Jakajapumpun vaihtoasia rivipumppuun ei yksinkertaista ?
Täällä on käyty keskustelua mersun jakajapumpun vaihdosta rivipumppuun.
Pumpun vaihto teknisenä toimenpiteenä on ammattimiehelle varmasti yksinkertainen juttu, mutta sen laillisuuden koukeroiden toteuttaminen ei välttämättä olekaan enää niin yksinkertaista. Tämä johtuu direktatiiveista ja niitä tulkitsevista virkamiehistä. Liekö asia lopulta sama kuin meidän tuontiautojen verotuskäytännön taistelu? Voi olla, kun on Suomesta kyse.
Itsekin innostuin aiheesta, koska mersuni jakajapumppu on aivan perseestä kestävyydeltään.
Kysyin pumpunvaihdon mahdollisuutta Ajoneuvohallintokeskuksesta eli AKE.
Esitettyäni kysymykseni, kysyi AKE:n kaveri minulta, että riippuu siitä mitä lukee autosi rekisteriotteessa, jos lukee "vähäpäästöinen", et voi vaihtaa pumppua muuhun, kuin vastaavaan samanlaiseen, mikä siihen on tyyppihyväksytty. Ei riitä, että päästöt mitattaessa alittuvat jollain toisella pumpulla mitattuna.
Eli jos vähäpäästöiseksi merkittyyn autoon vaihdetaan toisen tyyppinen pumppu, kuten esittämäni rivipumppu, tulee autolle tehdä ns. MUUTOSKATSASTUS.
Ei kuulemma ihan pieni juttu, mutta on mahdollista tehdä. Hintaa toimenpiteelle hän ei osannut sanoa, mutta he kyllä neuvovat, miten se tapahtuu jos lähden sellaiseen prosessiin.
Hän halusi korostaa myös seuraava seikkaa, että jos katsastuksessa havaitaan pumpunvaihto tapahtuneeksi, menee auto heti ajokieltoon.
Tällaiset olivat läksyt aiheesta minulle. Toisaalta ei ole ensi kerta kun viranomaisen edustajalta saa puhelimessa väärin tulkittua tietoa valvomastaan laista. Kerrottu tieto voi olla aivan tottakin, mutta kokemuksesta tiedän, että niin ei ole aina. Moni asia on muuttunut, kun asiasta aletaan keskustella virallisemmin, kuin puhelimitse.
Ajattelen arkikäytäntöä, että onpa katsastusmiehillä melkoinen homma autojen vuosikatsastuksissa alkaa katsoa jokaista auton tyyppihyväksyttyä - "vähäpäästöisyyden" - komponenttia laillisuuden näkökulmasta.
MUTU-, mutta myös ja ennen kaikkea laillisuusnäkökulmasta johtuen pumppuasiaa pitänee penkoa lisää.
Toisaalta pitää tehdä myös valinta "kaidan- ja kaidantien" välillä. Autolle on aivan sama kumpaa tietä se kulkee. Jää nähtäväksi kumpaista tietä - tässä asiassa - itse kuljen?
Pumpun vaihto teknisenä toimenpiteenä on ammattimiehelle varmasti yksinkertainen juttu, mutta sen laillisuuden koukeroiden toteuttaminen ei välttämättä olekaan enää niin yksinkertaista. Tämä johtuu direktatiiveista ja niitä tulkitsevista virkamiehistä. Liekö asia lopulta sama kuin meidän tuontiautojen verotuskäytännön taistelu? Voi olla, kun on Suomesta kyse.
Itsekin innostuin aiheesta, koska mersuni jakajapumppu on aivan perseestä kestävyydeltään.
Kysyin pumpunvaihdon mahdollisuutta Ajoneuvohallintokeskuksesta eli AKE.
Esitettyäni kysymykseni, kysyi AKE:n kaveri minulta, että riippuu siitä mitä lukee autosi rekisteriotteessa, jos lukee "vähäpäästöinen", et voi vaihtaa pumppua muuhun, kuin vastaavaan samanlaiseen, mikä siihen on tyyppihyväksytty. Ei riitä, että päästöt mitattaessa alittuvat jollain toisella pumpulla mitattuna.
Eli jos vähäpäästöiseksi merkittyyn autoon vaihdetaan toisen tyyppinen pumppu, kuten esittämäni rivipumppu, tulee autolle tehdä ns. MUUTOSKATSASTUS.
Ei kuulemma ihan pieni juttu, mutta on mahdollista tehdä. Hintaa toimenpiteelle hän ei osannut sanoa, mutta he kyllä neuvovat, miten se tapahtuu jos lähden sellaiseen prosessiin.
Hän halusi korostaa myös seuraava seikkaa, että jos katsastuksessa havaitaan pumpunvaihto tapahtuneeksi, menee auto heti ajokieltoon.
Tällaiset olivat läksyt aiheesta minulle. Toisaalta ei ole ensi kerta kun viranomaisen edustajalta saa puhelimessa väärin tulkittua tietoa valvomastaan laista. Kerrottu tieto voi olla aivan tottakin, mutta kokemuksesta tiedän, että niin ei ole aina. Moni asia on muuttunut, kun asiasta aletaan keskustella virallisemmin, kuin puhelimitse.
Ajattelen arkikäytäntöä, että onpa katsastusmiehillä melkoinen homma autojen vuosikatsastuksissa alkaa katsoa jokaista auton tyyppihyväksyttyä - "vähäpäästöisyyden" - komponenttia laillisuuden näkökulmasta.
MUTU-, mutta myös ja ennen kaikkea laillisuusnäkökulmasta johtuen pumppuasiaa pitänee penkoa lisää.
Toisaalta pitää tehdä myös valinta "kaidan- ja kaidantien" välillä. Autolle on aivan sama kumpaa tietä se kulkee. Jää nähtäväksi kumpaista tietä - tässä asiassa - itse kuljen?