C220D remontinkorjuuta

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

C220D remontinkorjuuta

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Laitetaas tänne kaiken näköistä mitä 1998 tehtyyn s202:seen kerkee tulla vikoja kun ei niitä ole kukaan koskaan korjaillut ja saako koskaan tilannetta sellaiseksi että viat vähenee eikä lisäänny... Auto maksoi pari tonttua ja saman verran menny ylläpitoon puolessatoista vuodessa :D Elikkä pysykääs näistä erossa :D

Potilas on siis S202 220D (lucas punpulla) 722.602 laatikolla (sähkölaatikko). Elikkä melkeinpä surkein kötöstys mitä mersun tehtaallta on tehty 202 korimalliin. Mittarissa oli ostettaessa 345tkm, nyt taitaa olla neljäsattaa jo.

Rakkinetta on yritetty pitää liikenteessä seuraavilla elvytyksillä viimeisen puolentoista vuoden aikana:

-Jarrulevyt ja palat kaikki.
-Seisontajarrun kengät
-Läjä polttimoita.
-Takalasin pyyhkijän mottori vaihdettu (käytettyyn)
-Kuskin puolen umpion lasi
-Tankki vaihettu kun joku älypää porannu sen täyteen reikiä muuttaessa pakuksi ja asentaessaan penkkien lukitusrautaa...
-Narinapuslat taakse.
-Akku
-Laatikko vaihettu kun se porsi.
-Vesipumppu
-Kartaanin laakeri vaihettu.
-Etu ja takalaakerit vaihdettu
-Sisälämppärijohtosarja, käytetty
-Moottorin hydraulikumekset vaihdettu
-Takaluukun kaasujouset.
-Normaalia suotimien ja öljyjen vaihtoa (mylly, laatikko, perä).
-Hankittu uusi avain kun ainoa avain lakkasi pelaamasta.
-Putsattu virtalukkoa ja tarkisteltu juotoksia.
-Pakoputkea hitsailtu... Pariin kolmeen otteeseen väliaikaisratkaisuna.
-Kokeiltu ruosteen hidastamiseen noverox+ paukkupullosta väriä päälle, ei auta kun muutaman kk.
-Laatikon takapään vaimenninkumeksen vaihto.
-Moottoriöljyt ja suodatin ja ilmanputsari myllylle elikkä lastutus:D
-Hihnan ja rullan vaihto.
-Laatikon öljynvaihto+suodatin vaikkei nyt oo vielä 60tkm tullu noille öljyille. (löyty joku rikan puolikas öljypohjasta ???) :evil: Epäily että ulina onkin laatikon laakerista/laakereista... Masentaa aikalailla.
-Päästölappua on mitattu.
-Vasen takaiskarin vuotava banjo korjattu
-Jarrut herkistelty
-Vasen alapallo vaihdettu
-Vasen takalasin nostin vaijeri poikki, vaihdettu vaijeri.
-Pakoputken etupätkä vaihdettu käytettyyn alkuperäiseen ehjään.
-Ilmastointi vinkuu, kokeillaan täyttöä. Täytetty ja kompura vaihettu ei vingu.


Tällä hetkellä remonttilistalla:

Kartaanin laakerin tutkimista ja vaihto tarvittaessa (sai kipeetä laatikon hajoomisen yhteydessä ehkä se se vaihdettu laakeri kun jotain romua lenti tieltä kardaanin ja rungon väliin)
Jos ei oo kardaanin laakeri niin sitten perän laakerin tutkimista josko sieltä ääntelee.
Avain ja virtalukkoasijata vois ihmetellä kun uusi avainkin vähän häröilee...
Evry, kunhan oikeat piuhat selviää.
Sisustan pesua.

Varaosiksi ostin lukaksen punpun kun se varmaan joku päivä laukee tosta. Tätä taitaa joutua kohta huoltamaan kun nykyinen taitaa oireilla.

Kardaanin laakeri porsi, vaihdettu loota porsi, pakoputken takapää porsi, lukaksen läpinäkyvät muoviletkut porsi,... vaihdettiin.

Leimalle tarvi vasemman etuylätukivarren tjsp ja tunkin korvakkeen paikkuuta, toiselle leimalle takasatulat ja seisontajarrun.

Kolmatta leimaa ei tuu, menee paaliin. Yritän ensimmäisen kerran päästä 500tkm kerhoon. Vielä ois vajaa 8tkm jäljellä ja 9kk leimaa.
Viimeksi muokannut AK47, 14.6.2016 0:41. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Kas, suunnilleen samanlainen lista kun mun väykässä :D
Jos remmin kiristin kitisee niin kannattaa ostaa se keinu. Maksaa KL:ssä alta 50 euroa ja se siitä on todennäköisesti väljänä. Mulla ainakin oli kun vaihdoin rullan ja iskarin niin se keinu siinä elää.
Takalasin nostimen saa halvalla saksasta ebaystä.
Muuten toivottelen remontti-iloa!
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Takalasin nostimen purin kun ei huvittanut muuta puuhata tänään.

Vaijeri oli ruostunu poikki kuten näissä tuppaa tekemään. Muoviratas hieman saanut siipeensä mutta jos nyt vaihtais vaijerit.

Mittailin löydöksistä että toinen olisi 873mm mittainen. Ja toinen kolmessa pätkässä ollut olisi ollut n 783mm mittainen.

Kuuluukos näiden olla erimittaisia?

No, ottaa ton pidemmän referenssiksi ja säätelee toisen sellaiseksi kun sattuu tulemaan.

Hieman kertakäyttöisen oloisia sähkölasit näissä on. Ilman sorvia korjaaminen menee linttaosastolle. Osat pääosin niitattu ja purkaminen vaatisi uutta osaa ja hitsausvehkeitä...
Viimeksi muokannut AK47, 10.10.2013 0:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kävin hakemassa polkupyöräliikkeestä vaijeria. Pyysin 1.8mm tai 2mm paksuista. No, kun vertasin alkuperäiseen 1.8mm paksuun niin korvallakin näki että ohuempaa sain. 1.2mm näyttäis olevan. Vaijeri oli n. 2m pitkä ja ostin susivaraksi 2 kpl a´6eur. Pitäis tiskillä mitata ja tarkistaa aina mitä saa.

Sorvasin hissin liukuun tulevat vaijerinpäät messingistä ja juotin hopealla kiinni. Tietenkin ensin unohdin laittaa jousen väliin ja sai purkaa liitoksen huomatakseen että olisi se jousi kai mennyt takakauttakin... :)

Rasvailin vaijeria ja liukuja tahmealla öljyspräyllä, jospa ei tarvii enää tuohon enää koskea ikinä...

Kyllähän tossa tuntipalkalle pääsi kun uusi maksaa kuulema 300eur.

Tein siitä ylemmästä vaijerista 873mm mittaisen ja alemmasta tuli noin 800mm mittainen.

Saishan ne vaijerin päät tehdä puristamalla niin kestäis paremmin kun juottamalla, mutta kokeillaan nyt miten hopee kestää ja karkeniko vaijeri piloille.

Pikkuisen jäi vaijeri koekäytön perusteella löysälle kun ajaa rajaa vasten niin vaijeri löystyy hieman. Mutta lasi liikkuu kuten pitääkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”