W202 220D EPC valo palaa ja kone käy huonosti.

Vastaa Viestiin
Hesesusi00
Viestit: 4
Liittynyt: 12.4.2012 23:06
Paikkakunta: Oulu

W202 220D EPC valo palaa ja kone käy huonosti.

Viesti Kirjoittaja Hesesusi00 »

Hei vaan kaikille!

Ostimpa tuossa C220D Mesen ja pitkällä koeajolla ja tutkimisella ei tullut moista vikaa selville. Noh, kunhan olin rahat saanut annettua ja auton omiin nimiin, niin jo vartti tunnin ajon jälkeen syttyi EPC valo ja kone meni ilmeisesti vikatilaan ja ei anna kiertää yli 3500 kierrosta. Hyvä tuuri!

Myyjän mukaan autoon on vaihdettu pumppu, samanlainen Lucas tilalle. No nyt oireet ovat samanlaiset, kuin pumppu vikaisessa, mutta pumppuvikaan en jostain syystä halua uskoa.

Osaatteko sanoa, mistä kannattaisi vikaa lähtä metsästämään? Valo sammuu, kun esim. 3 kertaa starttaa, mutta kone silti vikatilassa. Välillä antaa kiertää enemmänkin (kun valo ei pala), mutta ei aina. Välillä käy todella huonosti ja kuuluu kova nakutus.

Huomenna menossa vikakoodien lukuun. Harmittaa, kun en saanut edellistä omistajaa ( siis joka omisti ennen jobbaria, jolta ostin) kirveelläkään kiinni. Kuittia ei pumpun vaihdosta löytynyt. Autolla ajettu 380tkm mittarin mukaan.

Huomennahan vikakoodit selviää, mutta auttakaahan miestä mäessä. Ja jos Oulun seudulla löytyisi asiantuntijoita (foorumilaisia), niin mielelläni kasvokkain vaikka juttelisin.

Ei viittis lähteä kuluttajasuojan kautta kaupan purkuunkaan...:(
Hesesusi00
Viestit: 4
Liittynyt: 12.4.2012 23:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hesesusi00 »

Ja vielä toinen kysymys: Kun auton sammuttaa virta-avaimella, siis kääntää avaimen ja ottaa pois, niin auto sammuu vasta parin sekunnin päästä.

Eli kun sammutan auton, niin menee muutama sekunti, että auto oikeasti sammuu.

Onko normaalia? Itse, kun en tiedä, kun en ole mersua ennen omistanut.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Vikakoodien luennalla selviää miksi EPC-valo on syttynyt. Kova nakutus voisi johtua suuttimesta?

Niinja tervetuloa foorumille :!:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
nikopu
Viestit: 89
Liittynyt: 25.8.2007 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nikopu »

Voehan P... kyllä tämä vähän haiskahtaa kusetukselta, noiniinkun suoraan sanottuna. Esim. suutinvika tai Lucas-vika ilmestyy ensimmäsen kerran välittömästi kaupan jälkeen, eikä ole aiemmin oireillut? Oletko jutellut myyjän kanssa?

Lucas kuulemma kestää sellaisen n.200tkm, eli voipi olla 2. vaihdoin aika. Haiseeko konehuoneesa nafta? Tämä ei kuitenkaan varma merkki, koska voi myöskin vuotaa sisäisesti.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Alkaa lucas vetelemään viimeisiään..oli isän vastaavassa c220d farkussa vaihdettu pumppu n. 150tkm sitte ja alkoi heti meidän omistuksessa oireilemaan :D epc valo ei syttyny kertaakaan eikä menny vikatilaan mutta käyntiin lähteminen oli todella hankalaa, vastaavasti pitkän ajon jälkeen auton sammutus oli myös välillä tuskan takana :lol:
C250TDT -98
vjs87mb
Viestit: 23
Liittynyt: 12.4.2012 21:24

Viesti Kirjoittaja vjs87mb »

itsellä sama vika, kävin luetuttaan vikakoodit, sen verta paljon pumpun vikakoodeja tuli et uusi pumppu hakusessa :(
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Voi myös korjaantua lucas-pumpun tiivisteiden uusimisella.

Käytin oman etelän pumppupajalla, 850e noin oli hinta ja hyvin pelasi.

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Itsellä vastaavia oireita. Syy se että tankki vuosi ja ajelin vajaalla ja tyhjiin usein. Tankin kun vaihtoi ja ajeli pari tankillista ja kuittasi vikakoodit niin vaiva hävisi.

Tutkikaa vaan ne vuodot pa-linjassa. Mulla vuotaa konehuoneessa vielä muttei ole muita oireita.
Hesesusi00
Viestit: 4
Liittynyt: 12.4.2012 23:06
Paikkakunta: Oulu

Selvitystyötä tehty.

Viesti Kirjoittaja Hesesusi00 »

Iltaa kaikille!

Nyt on selvitystyötä tehty, kyselisin, mitä kannattaisi tehdä.

1.vaihtoehto: Myyjä lupautui perumaan kaupan, tosin ei täydellä hinnalla.

2.vaihtoehto: korjauttaisin auton.

Sen verran olen selvittänyt, että pumppu tosiaan on vaihdettu vastikään, mutta ilmeisesti työ on tehty väärin tai tilalle on laitettu "vähemmän rikkinäinen" pumppu. Viimeistä edellinen omistaja kertoi, että möi auton pumppuvikaisena, silloin pumppu vuosi selvästi ja auto haisi dieselille.

Nyt ei haise eikä vuoda, mutta vikakoodien tsekkauksen ja nollauksen jälkeen yksi koodi jäi pysymään ja EPC-valo palaa ja käynti on huono. Myös ilmaa näkyy letkuissa.

P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu

Voisiko jälkikäynti yhdistettynä huonoon käyntiin ylipäätään ja vikavalon palamiseen liittyä yhteen?

Entä onko kokemusta, tarkoittaako tämä käytännössä uuden pumpun vaihtamista, eli silloin kallistuin vaihtoehto 1:n puolelle.

Kaipaan pikaisia vastauksia, mikäli jollakin on tietoa ko. vikakoodista. Nimittäin päätöksiä pitää tehdä piakkoin.
Hesesusi00
Viestit: 4
Liittynyt: 12.4.2012 23:06
Paikkakunta: Oulu

Apua!

Viesti Kirjoittaja Hesesusi00 »

Hei!

Osaako siis joku sanoa kokemuksesta / onko jollain tietoa, että mitäkähän seuraava vikakoodi voisi merkitä?

Autoon on vaihdettu pumppu, "uuden" pumpun kunnosta ei tietoa, tsekkaa yo. kirjoitus.

VIKAKOODI:

P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu

Eli onko pumppu käytännössä sökö, vai voiko vika olla muualla?

Kiitos.
vjs87mb
Viestit: 23
Liittynyt: 12.4.2012 21:24

Viesti Kirjoittaja vjs87mb »

Kokeileppa sinäkin Fortea jos sulla auttaisi, mun marsun kohdalla apu oli valitettavasti vain hetkellinen.

Eli:
Hanki pullo Fortea ja uusi naftan suodatin.
Kaada Forte uuteen suodattimeen (Mahdollisen ylimääräsen voi kaataa tankkiin). Suodatin kiinni ja auto käyntiin.
Käyttele hetken, sammuta auto ja anna vaikuttaa.

Näin mulle neuvottiin. Hyvin toimi pari päivää, valitettavasti ei kauempaa. Tosin mun autossa pumppu antoikin paljon enemmän vikakoodeja.

Halpa toi yritys kuitenkin on verrattuna uuteen pumppuun
meseman202
Viestit: 1
Liittynyt: 28.7.2014 20:14

Viesti Kirjoittaja meseman202 »

P1662 Pysäytysventtiili Ruiskutuspumppu viittaa selkeästi sammutusventtiiliin, joka sulkee polttoaineenkulun pumppuun, joka puolestaan sammuttaa moottorin.
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Lainaan vähän topikkia. Kyseessä 200cdi lastulla ja automaatti. Pitkässä vedätyksessä syttyy epc valo ja auto hyytyy. Virrat pois hetkeksi ja starttaus niin valo sammunut ja auto toimii normaalisti. Mitään tutkiskeluja en ole vielä tehnyt kun ei tuolla pimeässä mitään näe. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti railpaine putoaa liian alas (polttoaineen paine) ja moottori sammuu siitä syystä - vai sammuuko se ? Pelkästään teho katoaa ?
Vikatesti selvittäisi ainakin suuntia ongelman syistä. Mikä auto, vuosimalli, "lastu" ?
wiimax.fi
_ahma_
Viestit: 17
Liittynyt: 18.2.2008 0:47
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

dealer kirjoitti:Mahdollisesti railpaine putoaa liian alas (polttoaineen paine) ja moottori sammuu siitä syystä - vai sammuuko se ? Pelkästään teho katoaa ?
Vikatesti selvittäisi ainakin suuntia ongelman syistä. Mikä auto, vuosimalli, "lastu" ?
Auto s202 vm99 200cdi. Lastusta ei muuta tietoa kun "pitäis olla niinku 220cdi ohjelma" :roll: ja auto sammuu. Jos esim. kääntyy maantielle ja kiihdyttää kaasu pohjassa niin jossain kohtaa EPC valo syttyy ja auto sammuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”