C mersua ostamassa

Vastaa Viestiin
jd-mies
Viestit: 59
Liittynyt: 25.11.2006 20:11

C mersua ostamassa

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

Eli autokuume vaivaa ja kävin kattomassa yhtä -97 mallista c 220D mersua.Ajettu 250tkm ja suomi auto. Kansiremonti tehty,eli sylinterinkannen tiiviste vaihdettu,sen takia kun öljyt päässeet jäähdytyskiertoon. No se vähän askarruttaa että vieläkin oli hieman öljyä jäähdytysnesteen joukossa. Autojobbari väitti että sinne kiertoon aina jää sen verran öljyä että huomaa nesteen joukossa.Pitääköö paikkansa vai saako puhtaaksi kunnolla huuhtelemalla pariin kertaan??

Auton edelliseen omistajaan olin yhteydessä ja sanoi että ei muista olivatko korjauksesssa huuhdelleet järjestelmää.Mutta oli sitä mieltä että ei enää vuotaisi. Lisäksi hän kertoi että autossa on yksi vika ja se on sellainen että kun auto on ajettu lämpimäksi ja jättää yksin käymään paikalleen,tai pysähtyy liikenne valoihin niin lämmöt nousevat ylös,ei ilmeisesti ihan punaiselle saakka mutta normaalia ylemmäs kumminkin eli varmaankin 100 asteeseen. Niin mistä tämä mahtaa johtua? Onko muilla ollut vastaavaa?

Muuten auto on juuri sellainen kun olen hakenutkin,mutta tuo lämpöjen nousu probleema vähän askarruttaa. Itse aavistelen että vika ei ole iso.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kaikki riippuu hinnasta, mutta itse jättäsin väliin tuollaisen yksilön heti suosiolla. Miten voi noilla kilsoilla edes kannentiiviste mennä?
Vaikea spekuloida, kun ei ole tarkempaa tieoa autosta. Jos pakko olisi ostaa C-mersu ja vielä 220 D:linä, niin soisi sen olevan valmiiksi kunnossa. Eli ei lämpöjen nousua ja jäähdytysnesteet kirkkaat!
Tolla koneella olevia autoja löytyy pilvinpimein, joten jos et ole itse remonttimies/jos hinta ei ole varmasti selvästi keskimääräistä alempi, niin mene katsomaan seuraavaa autokandidaattia.
Ja tämä vain oma mielipiteeni.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

just isäukolle kansijumpan tehneenä sen c 180 meseen jossa oli mittarissa 170tkm ... onse jäähdytysjärjestelmä melko kinkkinen saada puhtaaksi :?

jos autoa polkee kunnolla ja lämmöt pysyy silloin kurissa niin en ihan heti epäilisi kansivikoja. riippuu tietenki et kauanko sitä paikallaan käyttelee ja lämmöt nousee jne.. vikojahan on sitten monia jotka liittynevät viskon pyörimiseen tms..

jos suinki maltat niin käy tosiaan kattomassa muitaki vaihtoehtoja :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Unohda!

Samanlaisia autoja löytyy varmasti ehjänäkin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Montas sataa euroa se maksaa? Hinnastahan se vain kiinni on. Mitään useamman tonnin noin vanhaa autoa ei kyllä kannata ostaa jos siinä on ongelmia.

eikö tossa ollu kaiken kukkuraksi se surullisenkuuluisa roskapumppu Lucakselta?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

ÄLÄ OSTA..... :!:
jd-mies
Viestit: 59
Liittynyt: 25.11.2006 20:11

Viesti Kirjoittaja jd-mies »

En ostakkaan! Nimittäin ostin tänään siistimmän ja kunnossa olevan ceen.Samalla rahalla ku yllä oleva rikkinäinen auto, sai ruosteettoman ja siistimmän auton.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ja heti "säästit" ison rahan.

siistiksi tekeminen ja ruosteiden korjaus on aina kallista.
puhumattakaan noista muista vioista joita ehkä olisi korjattavaksi siinä toisessa ollut..

onnittelut. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jeh taas kannatti kysyä mielipuolisia mielipiteitä. onnittelut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ja kohta kun vastahankitusta mesestä menee kannentiiviste niin sitten vasta kiitoksia satelee :lol: :wink:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

juu. niin tietenkin. mutta se ei oo mielipuolien vika ainakaan. :)

mun mielestä jos vaihtoehtoja on, niin jo valmiiksi rikkinäiseltä tuntuvaa ei vaan kannata ostaa, jos ei oo täysin varma että vika on helppo tai ja halpa korjattava.

toivotaa silti että teki hyvän kaupan.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei ole paha homma :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
timö
Viestit: 107
Liittynyt: 21.10.2010 21:38
Paikkakunta: Yt

Viesti Kirjoittaja timö »

mites on? onko 200deessä boschin pummpu vaiko luukaksen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

220 D.ssä on Lucas, EI muissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”