Jäähykennolle menevä läpivienti, kauanko menee vaihdossa?

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Jäähykennolle menevä läpivienti, kauanko menee vaihdossa?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tänään jaksoin taas katsella että mistäs se neste vuotaa.

Jotta vuotaisi kunnolla, niin poletin ensin hieman lämpimällä koneella ja alkoihan sieltä sitten löytyä kunnon vuotokohta.

Aiemmat epäilyt on ollut tulipellissä oleva läpivienti ja se on ollut kostea heti läpiviennin kohdalta, muttei oikein kunnolla ja selkeä kohta jäänyt epäselväksi - epäilty oikein kennoakin koska sisälläkin makeanimelä tuoksahdus välillä.

Nyt kun kuivasin lämppärin kennolle päin menevän kumiletkun ja kävin ajamassa, niin letkuhan pysyi kuivana ja se muovisen läpiviennin kohta oli litimärkä. Elikkä ei tarvi purkaa kojelautaa onneksi.

Nyt kun tarvittavat osatkin on lojunut nurkassa aikansa eli se läpivientimuovipala, niin heräsi ajatus että oisko paras vaihtaa se kumiputki kanssa.... Miten syvälle se menee sinne tuulilasin alle?

Ja sitten pääkysymys:

Kauanko pitäis varata aikaa (pitäiskö oikein laittaa äänestys???) jotta sen tulipellin keskiosan saa irti ja osan vaihdettua tilat näyttää hieman ahtaalta kun on suora kutonen siinä eessä. Mitä kaikkea joutuu irroittamaan? Pyyhkijämekanismi on ainakin siinä kiinni. Ja onko se millään liimalla kiinni se tulipellin keskiosa, ainakin tiiviste näyttää aika kiinniolevaiselta?

Ainiin, letkussa ei näy missään kiristintä, miten se on ylipäätään kiinni läpiviennissä sieltä kennolta päin? Vuotaisikko ihan sen takia ettei ole kunnolla kiinni :shock:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ei se letku oo minun mielestä sen kummemmin siinä kiinni kun vaan sen läpiviennin ja lämppärinkennon varassa... ota rälläkällä se pelti pois siitä eestä sen letkun ympäriltä nii ruppee näkemään :halm: :ope:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roobert kirjoitti:ei se letku oo minun mielestä sen kummemmin siinä kiinni kun vaan sen läpiviennin ja lämppärinkennon varassa... ota rälläkällä se pelti pois siitä eestä sen letkun ympäriltä nii ruppee näkemään :halm: :ope:
No, eipä oteta rälläkkää. Ruuveja näyttäis olevan kourallinen jolla se pellinpala on kiinni. Kai se on alettava purkamaan ja katsottava miten pitkälle joutuu purkamaan ennenkuin se tulloo pois.

Kuuluukos siinä letkussa olla siellä tuli ja rintapellin välissä kourun puolella kiristintä, millähän se on ylipäätään kiinni?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:
Roobert kirjoitti:ei se letku oo minun mielestä sen kummemmin siinä kiinni kun vaan sen läpiviennin ja lämppärinkennon varassa... ota rälläkällä se pelti pois siitä eestä sen letkun ympäriltä nii ruppee näkemään :halm: :ope:
No, eipä oteta rälläkkää. Ruuveja näyttäis olevan kourallinen jolla se pellinpala on kiinni. Kai se on alettava purkamaan ja katsottava miten pitkälle joutuu purkamaan ennenkuin se tulloo pois.

Kuuluukos siinä letkussa olla siellä tuli ja rintapellin välissä kourun puolella kiristintä, millähän se on ylipäätään kiinni?
Nonniin, närhenmunien puhdistuksen jälkeen aattelin että nyt se läpivienti on pakko vaihtaa että saa nesteet 50/50 seokseksi kun on tuo vedellä täyttö (ei aina nestettä mukana) laimentanut seoksen -10 astetta kestäväksi (mikä lie prosenttiosuus) litkuksi, joka voisi jo ruostetta aiheuttaakkin.

Munat putsattiin puoleen tuntiin;) Mutta läpiviennin vaihto vei siivouksineen ja työkalun etsimisineen sekä imusarjan alle piiloon pudonneen 1/4" kokoisen jatkovarren ja 10mm hylsyn noukkimiseen (piti sitten purkaa hieman lisää) noin 4h, huh huh. Mutta se entinen oli halki noin 30mm+ ja vuoti vain kun tarjosi hieman painetta.

Piti purkaa tuulilasin pyyhkijä ja kaukalot ja se tulipelti vuorauksineen, Ecu irti myös jotta kaukalot irtosi. Samoin laskea nesteitä pois ja ilman hallinosturia ensin kottero omalla tunkillaan 30cm tolppien nokkaan, jotta saa pohja"panssarin" pois ja pääsee käsiksi syylärin tyhjennysroppuun...

Huonosti suunniteltu tuon osan vaihto sanoisin, sekä itseltä että MB:ltä.

Mistähän johtuu että koeajolla syttyi merkkivalo vaikka nestettä piti olla ja kun aukaisi syylärin korkin niin tuli paineella puoli litraa nestettä ulos korkin reijästä? Ennen ei ole näin tehnyt edes kuumempanakaan.

Onkohan mulla paisarin korkki rikki ja paine särkenyt vanhan läpiviennin? Itse suosin läpiviennin hajoamisen syyksi vanhaa muovia ja sitä että edellisessä remontissa näin kun letkuja siirreltiin väkivalloin pois "edestä" jolloin voima välittyi läpivientiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”